Θέματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ισότητας ευκαιριών συζήτησαν οι υπουργοί Παιδείας της Ε.Ε.

Θέματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ισότητας ευκαιριών συζήτησαν οι υπουργοί Παιδείας της Ε.Ε.

Με πρόταση της πορτογαλικής προεδρίας, εκτός από την ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών σχετικά με την εκπαίδευση σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας,  οι υπουργοί Παιδείας των χωρών -μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης  στο σημερινό Άτυπο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που έγινε με τηλεδιάσκεψη, συζήτησαν  ιδιαίτερα και θέματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ισότητας ευκαιριών.

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας,  Πρόδρομος Προδρόμου, δήλωσε:  “Από την πλευρά της χώρας μας υπογράμμισα τις προσπάθειες που καταβάλλονται και τα βελτιωτικά μέτρα που λαμβάνουμε

–         τόσο για τη γενίκευση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων

–         όσο και για τις διαδικασίες διάγνωσης προκειμένου να εντοπίζουμε έγκαιρα τις ανάγκες και να σχεδιάζουμε βελτιωτικές δράσεις.

Έγινε αναφορά τόσο στο ενισχυμένο πρόγραμμα λειτουργικού αλφαβητισμού για το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα και τον έγκαιρο εντοπισμό και ενίσχυση παιδιών με χαμηλές μαθησιακές επιδόσεις, όσο και σε σχεδιασμό διάγνωσης των μαθησιακών ικανοτήτων και δεδομένων από την προδημοτική εκπαίδευση -κάτι που θα γίνει από φέτος.

Όπως επίσης αναφορά έγινε στην πολύ σημαντική καινοτομία που προωθείται με την ενίσχυση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ε.Ε., ούτως ώστε να επεκταθεί και να ξεκινά από την ηλικία των 4 ετών η προδημοτική εκπαίδευση.

Σχετικό είναι βέβαια και το ενισχυμένο πρόγραμμα για μαθητές και μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία.

Συζητήσαμε βέβαια και τα μέτρα που λαμβάνουμε για να διευκολύνουμε την πρόσβαση σε ανώτερη εκπαίδευση για φοιτητές/φοιτήτριες που προέρχονται από κοινωνικο-οικονομικά ευάλωτες ομάδες.

Πρέπει να σας πω ότι ακούγοντας κάθε φορά, όπως και σήμερα, τους συναδέλφους από τις άλλες χώρες, από τους 26 εταίρους μας, διαπιστώνει κανείς ότι τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν παντού. Και σε υλικοτεχνικές ανάγκες για την εξ αποστάσεως και σε ανάγκες επιμόρφωσης και σε κενά που κατά τόπους παρατηρούνται”.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι συγκρίνοντας μπορώ να σας πω ότι, χάρη στην καλή διαχείριση που έγινε στην Κύπρο, είμαστε ανάμεσα στις χώρες που είχαμε τη μικρότερη διακοπή της φοίτησης με φυσική παρουσία. Θα επανέλθουμε και με συγκεκριμένα στοιχεία, αλλά είναι φανερό ότι στην Κύπρο καταφέραμε πολύ καλύτερα από τον μέσο όρο να έχουμε ομαλή λειτουργία των σχολείων», ανέφερε  ο Υπουργός Παιδείας.

 

 

Share this post