Οι εικόνες του Γιώργου Κόρδη εισάγουν στην πραγματικότητα του Άκτιστου Φωτός του Θεού και της συνύπαρξης με τους Άγιους.

Οι εικόνες του Γιώργου Κόρδη εισάγουν στην πραγματικότητα του Άκτιστου Φωτός του Θεού και της συνύπαρξης με τους Άγιους.

Ο Γιώργος Κόρδης, κληρονόμος της βυζαντινής τέχνης και αισθητικής, θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους και πιο αυθεντικούς εκπρόσωπους της σύγχρονης ζωγραφικής στην Ελλάδα. Σε μια εποχή κατά την οποία, σχεδόν τα πάντα στην αγιογραφία συνιστούν αντιγραφή, ο Κόρδης φέρνει μια πρωτότυπη και αυθεντική καλλιτεχνική έκφραση. Ωστόσο, οι εικόνες του, παρόλο που διακρίνονται και από επιρροές σύγχρονων εικαστικών τεχνών  και χρωματισμού, ταυτόχρονα  πιστά ακολουθούν τον Κανόνα. Ο καλλιτέχνης συχνά υπογραμμίζει τη συνοχή του έργου του με την παράδοση την οποία αντιλαμβάνεται ως συνεχή αναζήτηση μιας καλύτερης έκφρασης της ουσίας του Κανόνα και της Ορθοδοξίας.  Το «νέο» στις εικόνες του Κόρδη υπηρετεί τον παραδοσιακό σκοπό – την κατάργηση διαχωρισμού ανάμεσα στον χώρο της εικόνας και το φυσικό χώρο του παρατηρητή και επομένως μέσω του ρυθμού και φωτός οι εικόνες του Κόρδη μας εισάγουν στην νέα πραγματικότητα του Άκτιστου Φωτός του Θεού και της συνύπαρξης με τους Άγιους.

Παράλληλα με την πρακτική ενασχόληση με την ζωγραφική, ο Γιώργος Κόρδης και από θεωρητική πλευρά ερευνά τον ρόλο της εικόνας στην ζωή της Εκκλησίας. Ο καλλιτέχνης  είναι και συγγραφέας περίπου 15 βιβλίων και μελετών .

Από τις  5 μέχει τις 24 Σεπτεμβρίου 2022, με αφορμή τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή ,  το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ( ΕΚΠΑ), η Θεολογική Σχολή του ΕΚΠΑ και ο Δήμος Αθηναίων οργάνωσαν  στο Πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων “Μελίνα Μερκούρη” έκθεση του Γιώργου Κόρδη , με θέμα: “ΑΝΕΣΤΙΟΙ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΝΤΕΣ” (Είναι το έργο, για το οποίο ο Κόρδης λέει στην πιο κάτω συνέντευξη ότι ετοίμαζε)

 
Στην έκθεση  παρουσιάστηκε μιά μεγάλη ψηφιακή εγκατάσταση-τοιχογραφία με θέμα την Ανεστιότητα και την Προσφυγιά  και ένα βίντεο, που δημιούργησε η μουσικός και σκηνοθέτις Φένια Παπαδόδημα βασισμένη στην ψηφιακής δημιουργίας του καλλιτέχνη  σε συνδυασμό με μαρτυρίες προσφύγων της Μικράς Ασίας και ποιητικές αναφορές στο έργο του Γ. Σεφἐρη.

Με τον Γιώργο Κόρδη  συνομίλησε η Άννα Κάμπα, η οποία ολοκλήρωσε  τις σπουδές της πάνω στη Φιλοσοφία, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και ασχολείται με την αρθρογραφία και την επιμέλεια κειμένων. Κύριοι τομείς ενδιαφέροντός της είναι οι εικαστικές τέχνες και η λογοτεχνία. Όσον αφορά την ερευνητική της δραστηριότητα, αυτή σχετίζεται με την αισθητική και τη φιλοσοφία της τέχνη. Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Θεσσαλονίκης Cityportal.gr

*Διαβάστε  στον σύνδεσμο:

Γιώργος Κόρδης | συνέντευξη: Ο άνθρωπος στον παράδεισο της σχέσης-κοινωνίας | Cityportal.gr

 

******************************************************************

(ΣΗΜ:Στην συνέντευξη ο Γιώργος Κόρδης αναφέρει: “Η μύησή μου στην κρυφή ομορφιά αυτού του τρόπου έγινε από έναν Κύπριο μοναχό επίγονο του Κόντογλου, τον π. Συμεών Συμεού. Πρόκειαι για τον εκλεκτό Αρχιμανδρίτη,  Συμεών, Ηγούμενο της  Μονή του Αγίου Γεωργίου Μαυροβουνίου, η οποία  βρίσκεται στα βόρεια της Λάρνακας κοντά στους Τρούλλους.

Ο π. Συμεών υπήρξε δάσκαλος πολλών νέων Κυπρίων αγιογράφων. 

*Διαβάστε στον σύνδεσμο ένα κείμενο του Γιώργου Κόρδη, που γράφτηκε τον περασμένο Ιούλιο

ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ – George Kordis

ΦΩΤΟ : Αρχείο Γιώργου Κόρδη

Share this post