Υπουργείο Παιδείας : «Στις Παγκύπριες Εξετάσεις κρίνονται οι υποψήφιοι/-ες στη βάση της καλύτερης δυνατής επίδοσης για σκοπούς εισδοχής σε πανεπιστήμια».

Υπουργείο Παιδείας : «Στις Παγκύπριες Εξετάσεις κρίνονται οι υποψήφιοι/-ες στη βάση της καλύτερης δυνατής επίδοσης για σκοπούς εισδοχής σε πανεπιστήμια».

Με αφορμή  δημόσια σχόλια και δημοσιεύματα,  που αφορούν τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Παγκύπριες Εξετάσεις και ένα ερώτημα που προβάλλεται κατά πόσον ο μέσος όρος των βαθμολογιών ειδικά στα Νέα Ελληνικά είναι «ικανοποιητικός» ή όχι, το Υπουργείο Παιδείας, σε γραπτή ανακοίνωση , διευκρινίζει : 

“Οι Παγκύπριες Εξετάσεις αποβλέπουν σε «κατάταξη» των υποψηφίων. Είναι διαδικασία «διαλογής» προκειμένου μεταξύ του υπέρτερου αριθμού υποψηφίων να διατεθούν οι αριθμητικά λιγότερες διαθέσιμες θέσεις στα πανεπιστήμια. Σε αυτές κρίνονται οι υποψήφιοι/-ες στη βάση της καλύτερης δυνατής επίδοσης για σκοπούς εισδοχής σε πανεπιστήμια.

Το επίπεδο γνώσεων και τα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τις επιδιώξεις της Μέσης Εκπαίδευσης καταγράφεται μέσα από την αξιολόγηση που γίνεται από το σχολείο, η οποία και καταλήγει σε βαθμολογία για τις επιδόσεις όλων των μαθητών/-τριών (τόσο μέσα από τη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων όσο και τη συνεχή/συντρέχουσα αξιολόγηση στη διάρκεια των μαθημάτων).  

Εν πάση περιπτώσει, μέσα σε ένα πληθυσμό της τάξης των πέντε χιλιάδων είναι αναμενόμενο η μέση τιμή να είναι περίπου αντίστοιχη της «μέσης» στην κλίμακα βαθμολογίας (όπως, για παράδειγμα, το 11/20). Τόσο στην περίπτωση αυτών των εξετάσεων στην Κύπρο, όσο και σε άλλες ανάλογες διαγωνιστικές εξεταστικές διαδικασίας αυτού του τύπου, προβλέπεται ότι ο «μέσος όρος» θα κυμαίνεται γύρω στο μέσο όρο της κλίμακας της εφαρμοζόμενης βαθμολογίας.

Θα έλεγε κανείς ότι υπάρχει πρόβλημα σε μια τέτοια διαδικασία πρόσβασης και διαλογής των υποψηφίων, ως προς τον επιδιωκόμενο σκοπό, εάν ο «μέσος όρος» των βαθμολογιών ήταν π.χ.16/20 ή 5/20.

Αλλά όσον αφορά και απόπειρα να γίνει διάγνωση του μαθησιακού επιπέδου μέσω αυτών των βαθμολογιών, πρέπει να υπογραμμισθεί ότι ένας μέσος όρος είναι απλώς ένας αριθμός. Κατ’ ακρίβεια «δεν υπάρχει» 11/20. Υπάρχουν οι άριστοι, 59 υποψήφιοι/-ες με βαθμολογία 18-20/20, άλλοι/-ες 764 με βαθμολογία 15-18/20 και συνολικά 2.205 υποψήφιοι/-ες με βαθμολογία μεταξύ 12 και 20/20. Όπως και 1.923 υποψήφιοι/-ες που έχουν βαθμολογία χαμηλότερη από 10/20, όπως ενδέχεται να συμβαίνει σε κάθε περίπτωση.  

Στη βάση των διαβαθμίσεων που δημιουργεί η βαθμολογία επιλέγονται εκείνοι που θα πάρουν τις θέσεις στα πανεπιστήμια, αξιοκρατικά. Αυτός είναι ο σκοπός εισαγωγικών εξετάσεων-εξετάσεων πρόσβασης, όπως είναι οι Παγκύπριες. Μια κατανομή με ποσοστό 62% πάνω από τη βάση είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ότι κατατάσσεται στην περιοχή του «φυσιολογικού».

ΥΓ. Για το Υπουργείο και το εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει πάντως κρίσιμο ότι μια μερίδα υποψηφίων, 472 στον αριθμό, είχαν σε αυτό το διαγωνισμό βαθμολογίες μέχρι και 5/20. Αυτό είναι ένα ζήτημα που μαρτυρά και μαθησιακά δεδομένα, αλλά και την επίγνωση υποψηφίων σχετικά με τις γνώσεις και τις δυνατότητες τους και πρέπει να αποτελεί στόχο βελτίωσης. Όπως ένα ανάλογο ζήτημα στοιχειοθετείται και μέσα από τις γραπτές αξιολογήσεις του σχολείου στη διάρκεια της φοίτησης στα λύκεια”.  

Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας,  Πρόδρομος Προδρόμου,  είχε  συνάντηση, στο Υπουργείο με τους μαθητές και μαθήτριες που πρώτευσαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις (ΦΩΤΟ ΕΠΑΝΩ).

Στο πλαίσιο της συνάντησης, ο κ. Προδρόμου απευθυνόμενος στους πρωτεύσαντες, αφού τους συνεχάρη, επισήμανε ότι στο πρόσωπο τους συγχαίρει και όλους τους επιτυχόντες υποψήφιους, ενώ το παράδειγμά τους δείχνει τη δυνατότητα που έχουν οι μαθητές και μαθήτριές μας με αφοσίωση να πετυχαίνουν τους στόχους τους.

Πρόσθεσε ότι συγχαίρει τόσο τους ίδιους όσο και τους/τις εκπαιδευτικούς τους που τους στηρίξαν τόσα χρόνια, αλλά και τους γονείς τους που συνεχώς τους στηρίζουν και οι οποίοι δικαιολογημένα θα πρέπει να αισθάνονται περήφανοι.

Για μας, ανέφερε ο κ. Προδρόμου, «είσαστε η απόδειξη ότι μπορούμε και πρέπει να έχουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα πρότυπα αριστείας. Δεν πρέπει να αποφεύγουμε να τονίσουμε ότι κάποιοι και κάποιες είναι οι πρώτοι ανάμεσα στους πρώτους και τα σχολεία σας δικαιολογημένα μπορεί να νιώθουν περήφανα για σας».

Επισήμανε επίσης το ότι οι πρωτεύσαντες προέρχονται από σχολεία από όλη την Κύπρο γεγονός που αποδεικνύει ότι παντού γίνονται σημαντικές προσπάθειες και τα σχολεία αποδίδουν.

Ακολούθως, ο Υπουργός τους ευχήθηκε καλή συνέχεια στις σπουδές, τις προσπάθειες και τη ζωή τους ως ενήλικες, σημειώνοντας ότι η κοινωνία μας βασίζεται τόσο πάνω στους ίδιους όσο και σε όλα τα παιδιά της γενιάς τους για ένα καλύτερο αύριο.

Τέλος, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι θα πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια και στο σύνολο όλων των απόφοιτων υποψηφίων για τις προσπάθειες που κατέβαλαν, διότι, όπως επισήμανε,  από την προσπάθεια πάντα μαθαίνουμε και κερδίζουμε.

Στη συνέχεια, ακολούθησε συζήτηση, στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία, εκτός από τις ευχαριστίες προς τον Υπουργό για τα συγχαρητήρια, να διατυπώσουν τις σκέψεις όπως και να περιγράψουν την εμπειρία τους ως τελειόφοιτοι/ες. Ο Υπουργός σημείωσε τις πράγματι ενδιαφέρουσες επισημάνσεις των αποφοίτων για διορθωτικά μέτρα και βελτιώσεις, καθώς και εισηγήσεις, εκφράζοντας και την ικανοποίησή του για την επισήμανση ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης, των τετραμήνων, τους βοήθησε να οργανωθούν καλύτερα και να επιτύχουν τους στόχους τους.

Share this post