Πυρά κατά του Μητροπολίτη Μόρφου

Πυρά κατά του Μητροπολίτη Μόρφου

Σε μείζον θέμα της επικαιρότητας των τελευταίων ημερών έχουν αναχθεί ομιλίες του Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτου για θέματα ομοφυλοφιλίας και άλλα.
Αποσπάσματα των ομιλιών , που είναι όλες αναρτημένες σε video στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης (http://www.immorfou.org.cy), έχουν δημοσιευτεί στον τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Κύπρο και στο εξωτερικό και προκαλούν τεράστιες αντιδράσεις και σχόλια αρνητικά , αλλά και θετικά.
Στην ίδια ιστοσελίδα δημοσιεύεται κείμενο της Ορθόδοξης Ομάδας Δογματικής Έρευνας, με τίτλο:
« Σχολιασμός για τη διεθνή δημοσιογραφική διαστρέβλωση των λόγων τού σεβ. Μητρ. Μόρφου Νεοφύτου». Το κείμενο , σύμφωνα με τον συντάκτη του, χωρίζεται στις εξής ενότητες:

1. Σε ποιους απευθύνεται αυτό το άρθρο
2. Απολυτοποίηση, απομόνωση και στρέβλωση των λόγων τού Νεοφύτου
Απολυτοποίηση της ύπαρξης της ομοφυλοφιλίας
Γενίκευση τού θέματος της ομοφυλοφιλίας
Απομόνωση από το συμφραζόμενο
3. Πώς είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο;
4. Δεν αντιτίθεται αυτό στην ελεύθερη βούληση τού παιδιού;
Παρά τις έντονες επικρίσεις ο κ. Νεόφυτος, όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή» Κύπρου,θα απέχει από τα όσα λέγονται δημοσίως και τον αφορούν για τις επόμενες δεκαπέντε μέρες. Μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα απαντήσει σε όσα του αποδίδονται με ένα κείμενο θεολογικό. Το περιβάλλον του Μητροπολίτη υποστηρίζει πως «ο θόρυβος, που έχει προκληθεί οφείλεται σε παραποίηση των όσων είπε από την αποσπασματική δημοσίευση της ομιλίας του».

 


Την αντίθεσή του  στις  αναφορές  του Μητροπολίτη Μόρφου για τους ομοφυλόφιλους εξέφρασε σε δηλώσεις του στο politis.com.cy o Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β΄.
Ο Μακαριότατος ανέφερε ότι οι δηλώσεις Μόρφου «δεν με εκφράζουν. Είναι καθαρά προσωπικές του απόψεις». Επίσης, ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητρόπολης Κυρηνείας, αναφέρει:
«Εκφράζοντας τη θέση της Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας και τη δική μου προσωπικώς, πιστεύουμε ότι ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών. Επίσης από την εμπειρία μας μέσα από τη μελέτη των έργων αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας ή και σε προσωπική επικοινωνία μαζί τους, δεν έχουμε διαβάσει και δεν έχουμε ακούσει οι άγιοί μας να αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια».
Κυβέρνηση, κόμματα, Επίτροπος Διοικήσεως.
Τις απόψεις του Μητροπολίτη Νεόφυτου αποδοκίμασαν κυβέρνηση κόμματα, Επίτροπος Διοικήσεως και άλλοι φορείς.
Γραπτή δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Πρόδρομου Προδρόμου

«Παρά το ότι η Κυβέρνηση δεν αναμειγνύεται σε ζητήματα της Εκκλησίας, δεν μπορεί να μείνουν ασχολίαστες εκφράσεις δημοσίου λόγου, που συγκρούονται με αρχές ίσων δικαιωμάτων και σεβασμού της αξιοπρέπειας όλων των πολιτών και προκαλούν το κοινό αίσθημα.
Είναι με πολλή προβληματισμό, αλλά και θλίψη που ακούσαμε τις πολύκροτες δηλώσεις του Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτου σχετικά με την ομοφυλοφιλία. Δυσάρεστη έκπληξη προξενεί και η απόπειρα να «ερμηνευτεί» αυτή με βάση συνήθειες και πρακτικές της ιδιωτικής ζωής των γονέων.

Σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, η οποία πέραν των κοινωνικών ηθών της διαθέτει και νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα κάθε πολίτη και υπηρετεί τις αρχές τις ισότητας και την αξιοπρέπεια των πολιτών, ανάλογες τοποθετήσεις έρχονται σε αντίθεση με τη νομοθεσία, καθώς και τις γενικές αρχές ίσων δικαιωμάτων των πολιτών.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει προφανώς προκαλέσει αναστάτωση, αφού θίγει την υπόληψη και αξιοπρέπεια ενός μεγάλου αριθμού πολιτών, ενώ επενεργεί και ως εστία αναίτιας έντασης. Εξάλλου, ήδη εγκαλείται από την Επίτροπο Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ως ρατσιστική αναφορά και για αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να αναιρεθεί με τρόπο που να αποκατασταθεί και ο σεβασμός στα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια όλων των πολιτών».
Επίτροπος Διοικήσεως

Η Επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων , Φορέας Ισότητας και Καταπολέµησης των Διακρίσεων, Ανεξάρτητη Αρχή Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων, Μαρία Στυλιανού – Λοττίδη, σε γραπτή τοποθέτηση αναφέρει:
«Απόψεις του Μητροπολίτη Μόρφου, στα πλαίσια ανοιχτής για το κοινό οµιλίας, ότι:
η οµοφυλοφιλία ¨Είναι πρόβληµα που συνήθως το µεταδίδουν οι γονιοί προς το παιδί. Κι αυτό συµβαίνει … την ώρα της ερωτικής πράξης. Ή κατά τη διάρκεια της κυοφορίας. Όταν γίνεται δηλαδή ερωτική πράξη των γονέων όχι φυσιολογική. Αλλά πρωκτική. Αυτό όταν στη γυναίκα αρέσει, δηµιουργείται επιθυµία … και πως ¨η αρσενοκοιτία … έχει συγκεκριµένη µυρωδιά … βρωµούσες, έβγαινε µπόχα από σένα¨, προκάλεσαν δικαιολογηµένες αντιδράσεις στην κοινή γνώµη και ιδιαίτερα στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.
Η ελευθερία της έκφρασης και διάδοσης ιδεών αποτελεί συστατικό στοιχείο της προσωπικότητας του ανθρώπου και προστατεύεται ως θεµελιώδες ανθρώπινο δικαίωµα, τόσο µε βάση το διεθνές και νοµικό πλαίσιο, όσο και την εσωτερική έννοµη τάξη.
Το εν λόγω δικαίωµα στην ελευθερία του λόγου και έκφρασης διασφαλίζεται από το άρθρο 19 του Συντάγµατος της Κυπριακής Δηµοκρατίας και το άρθρο 10 της 1 Ευρωπαϊκής Σύµβασης για τα Δικαιώµατα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) . Στις διατάξεις αυτές 2 διευκρινίζεται ότι αυτή η ελευθερία της έκφρασης περιλαµβάνει τηv ελευθερία της γνώµης, της λήψης και µετάδοσης γεγονότων, πληροφοριών, µηνυµάτων, ειδήσεων,
Άρθρο 19 του Συντάγµατος: 1. Έκαστος έχει το δικαίωµα ελευθερίας του λόγου και της καθ΄ 1 οιονδήποτε τρόπον εκφράσεως. 2. Το δικαίωµα τούτου περιλα-µβάνει την ελευθερίαν της γνώµης, της λήψεως και µεταδόσεως πληροφοριών και ιδεών άνευ επεµβάσεως οιασδήποτε δηµοσίας αρχής και ανεξαρτήτως συνόρων. 3. Η ενάσκησις των δικαιωµάτων.. του παρόντος άρθρου, δύναται να υποβληθή εις διατυπώσεις, όρους, περιορισµούς…προδιαγεγραµµένους υπό του νόµου και αναγκαίους µόνον προς το συµφέρον της ασφάλειας…ή της συνταγµατικής τάξεως ή της δηµοσίας ασφάλειας ή της δηµοσίας τάξεως ή της δηµοσίας υγιείας ή των δηµοσίων ηθών ή προς προστασίαν της υπολήψεως ή των δικαιωµάτων άλλων ’Άρθρο 10 της ΕΣΑΔ: 1. Παv πρόσωπov έχει δικαίωµα εις τηv ελευθερίαv εκφράσεως. Τo 2 δικαίωµα τoύτo περιλαµβάvει τηv ελευθερίαv γvώµης ως και τηv ελευθερίαv λήψεως ή µεταδόσεως πληρoφoριώv ή ιδεώv, άvευ επεµβάσεως δηµoσίωv αρχώv και ασχέτως συvόρων… 2. Η άσκησις τωv ελευθεριώv τoύτωv, συvεπαγoµέvωv καθήκovτα και ευθύvας δύvαται vα υπαχθή εις ωρισµέvας διατυπώσεις, όρoυς,περιoρισµoύς ή κυρώσεις, πρoβλεπoµέvoυς υπό τoυ vόµoυ και απoτελoύvτας αvαγκαία µέτρα εv δηµoκρατική κoιvωvία δια τηv εθvικήv ασφάλειαv, τηv εδαφικήv ακεραιότηταv ή δηµoσίαv ασφάλειαv, τηv πρoάσπισιv της τάξεως και πρόληψιv τoυ εγκλήµατoς, τηv πρoστασίαv της υπoλήψεως ή τωv δικαιωµάτωv τωv τρίτωv …………
και γενικότερα κάθε άποψης µε την οποία ένα πρόσωπο εκφράζει τα συναισθήµατα και τις ιδέες του.
Σύµφωνα δε µε την νοµολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωµάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), η ελευθερία της έκφρασης συνιστά ένα από τους βασικούς πυλώνες µιας πλουραλιστικής και δηµοκρατικής κοινωνίας. Ενδεικτικά αναφέρω την απόφαση στην υπόθεση , Handyside κατά του Ηνωµένου Βασιλείου , όπου το 3 ΕΔΔΑ διατύπωσε τη θέση ότι:

¨Η ελευθερία της έκφρασης συνιστά αναγκαίο θεµέλιο µιας δηµοκρατικής κοινωνίας, µια από τις βασικές προϋποθέσεις για την πρόοδο της και για την ανάπτυξη κάθε ανθρώπου. Εφαρµόζεται όχι µόνο στην “πληροφόρηση” ή στις “ιδέες” που γίνονται ευνοϊκά δεχτές ή θεωρούνται ως ανώδυνες ή αδιάφορες, αλλά, επίσης, σε εκείνες που προσβάλλουν, πλήττουν ή ενοχλούν το Κράτος ή οποιοδήποτε τµήµα του πληθυσµού. Τέτοιες είναι οι απαιτήσεις της πλουραλιστικής ανεκτικότητας και του ανοιχτού πνεύµατος, χωρίς τις οποίες δεν νοείται η ύπαρξη δηµοκρατικής κοινωνίας¨.
Το ερώτηµα, που ανακύπτει σε σχέση µε το θεµελιώδες αυτό δικαίωµα είναι κατά ποσό αυτό δύναται να τεθεί κάτω από περιορισµούς.
Η απάντηση έχει δοθεί ταυτοχρόνως µε την αναγνώριση του ίδιου του δικαιώµατος το οποίο επιτρέπει την δυνατότητα περιορισµού του σε διάφορες περιπτώσεις µεταξύ των οποίων για λόγους που αφορούν ¨… πρoστασίαv της υπoλήψεως ή τωv δικαιωµάτωv τωv τρίτωv…¨
Οι δηλώσεις συγκεκριµένου Μητροπολίτη φαίνεται πως αναµφίβολα προσέβαλαν την γυναίκα ,την µητρότητα και την διαφορετικότητα ως προς τη την επιλογή σεξουαλικού προσανατολισµού. Αναµφίβολα προσέβαλαν την υπόληψη συγκεκριµένων προσώπων, ενώ συνάµα για µια ακόµη φορά θυµατοποιήθηκε το γυναικείο φύλο, εφόσον µε τις εν λόγω δηλώσεις έχει µετακυλιστεί στη γυναίκα το βάρος της ευθύνης της ελεύθερης επιλογής των ανθρώπων ως προς τον σεξουαλικό τους προσανατολισµό. Ιδιαίτερη δε σηµασία αποκτά η αναφορά για τα πρόσωπα αυτά, οτι αναδύεται από το σώµα τους «µπόχα» η οποία δύναται να γίνει αντιληπτή από τρίτους.
Μπορεί δε ο συγκεκριµένος λόγος ,να µην προβαίνει σε υποκίνηση για µίσος ή άσκηση βίας εναντίον συγκεκριµένων προσώπων ώστε να δύναται να χαρακτηριστεί ρητορική µίσους ,δεν µπορεί όµως να µην σηµειωθεί ότι οι συγκεκριµένες απόψεις και λόγος που ακούστηκε έφεραν το στοιχείο της υποτίµησης και της απόρριψης δυνάµενα να οδηγήσουν σε αισθήµατα εχθρότητας και µίσους . Λαµβάνοντας δε υπόψη ότι, ο ρατσισµός θεωρείται το σύνολο των αντιλήψεων που θεωρούν συγκεκριµένη οµάδα ανθρώπων ως υποτελή και ή κατώτερη στη βάση κάποιων ιδιαίτερων της χαραχτηριστικών, τότε δεν µπορεί παρά ο συγκεκριµένος λόγος να θεωρηθεί λόγος ρατσιστικός .
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων (ΕΔΑΔ), κατά την απόφασή του στην υπόθεση Vejdeland and others v. Sweden , τόνισε ότι οι διακρίσεις στη 5 βάση του σεξουαλικού προσανατολισµού είναι εξίσου σοβαρές µε τις διακρίσεις στη βάση της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής και του χρώµατος και δεν προστατεύονται από το δικαίωµα στην έκφραση.
Το Δικαστήριο έκρινε περαιτέρω ότι ο περιορισµός στην άσκηση του δικαιώµατος αυτού (έκφρασης ) ήταν αναγκαίος σε µια δηµοκρατική κοινωνία για την προστασία της φήµης και των δικαιωµάτων των άλλων.
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι ο οµοαρνητισµός , όπως και ο ρατσιστικός λόγος σε καµία περίπτωση δεν προστατεύεται από την ελευθερία της έκφρασης αλλά αντιθέτως , συνιστά παραβίαση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, διαιωνίζει αρνητικά στερεότυπα και υποδαυλίζει βίαιες συµπεριφορές.
Τέτοιες απόψεις συντηρούν αφενός, προκαταλήψεις και έχθρα σε βάρος των οµοφυλοφίλων ανθρώπων, και από την άλλη, καθιστούν τη γυναίκα ως υπαίτια αυτής της ¨διαφορετικότητας¨,στοχοποιώντας την παράλληλα ,σε σχέση µε τη σεξουαλική της επιθυµία.
Σήµερα, τα έµφυλα στερεότυπα παραµένουν ισχυρά και συνεχίζουν να συνδέουν συγκεκριµένους ρόλους σε άνδρες και γυναίκες στη βάση των βιολογικών τους διαφορών. Εξακολουθούν να υφίστανται θέσεις όπου διατηρούν το ανδρικό φύλο ως καθολική, αντικειµενική και ουδέτερη σταθερά του ανθρώπινου είδους και το γυναικείο ως κάτι διαφορετικό, µιας παρέκκλισης από τον ανδρικό κανόνα, ενισχύοντας ουσιαστικά σεξιστικές αντιλήψεις που προϋποθέτουν µια γυναίκα ¨αθώα¨, χειραγωγίσιµη. Είναι στα ίδια πλαίσια, όπου επιβάλλεται η συµµόρφωση του γυναικείου σώµατος στο µέτρο της αντρικής επιθυµίας και δαιµονοποιείται η σεξουαλική της επιθυµία .
99Α. (1) Πρόσωπο το οποίο εκ προθέσεως, δηµόσια και κατά τρόπο που έχει απειλητικό ή 4 υβριστικό ή προσβλητικό χαρακτήρα προτρέπει σε ή υποκινεί, προφορικά ή διά του τύπου ή µε γραπτά κείµενα ή εικονογραφήσεις ή µε οποιοδήποτε άλλο τρόπο, βία ή µίσος που στρέφεται κατά οµάδας προσώπων ή µέλους οµάδας προσώπων που προσδιορίζονται βάσει του γενετήσιου προσανατολισµού τους ή της ταυτότητας φύλου τους, είναι ένοχο αδικήµατος…»
App. No. 1813/2007, 9 May 20125
Ο κάθε ένας µας έχει την ευθύνη του λόγου και των απόψεων του οι οποίες κρίνονται από την θέση την οποία κατέχει αλλά και το µέγεθος του διαφορετικού κοινού στο οποίο απευθύνεται.
Η αναγνώριση της δυνατότητας για τάχιστη αναµετάδοση της είδησης σε πλήθος αποδεκτών, θα πρέπει να λαµβάνεται πάντοτε υπόψη και ιδιαίτερα, όταν εκφράζονται απόψεις και ιδέες που µπορεί να στιγµατίσουν πρόσωπα και να δηµιουργήσουν εχθρότητα, αναφορικά µε τον σεξουαλικό προσανατολισµό, ο οποίος είναι άµεσα συνδεδεµένος µε την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου .
Η διαφορετικότητα είναι δικαίωµα για τους λόγους που ο καθένας επιλέγει, γνωρίζει και ορίζει για το πρόσωπο του και δεν µπορεί να αποτελεί λόγο χλευασµού, υποτίµησης ή εχθρότητας ,καθ’ ότι σε ένα πλαίσιο αλυσιδωτής συµπεριφοράς δύναται να οδηγήσει στο έγκληµα µίσους, το οποίο αδιαµφισβήτητα είναι από όλους µας καταδικαστέο.
Για όλα όσα έχουν αναφερθεί πιο πάνω η Πολιτεία καλείται να τηρεί µια συνεπή και συνεκτική στάση καταδικάζοντας δηλώσεις που δύναται να προαγάγουν το µίσος, την εχθρότητα, τις διακρίσεις και τον ρατσισµό».
*Τς απόψεις του Μητροπολίτη Μόρφου καταδίκασαν, με ανακοινώσεις, όλα τα πολιτικά κόμματα.

Σχολιασμός από Θεολόγο
Τις απόψεις του κ. Νεόφυτου σχολίασε με δύο αναρτήσεις του στο μπλοκ «Ιδιωτική Οδός» ο Θεολόγος Παναγιώτης Ανδριόπουλος, καθηγητής στο Αρσάκειο της Αθήνας.

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ»

Σφοδρές αντιδράσεις, λέει το ρεπορτάζ, προκλήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη δημόσια τοποθέτηση του μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτου σε εκδήλωση για το πώς δημιουργούνται οι gay.
«Οι gay γεννιούνται κατά την ώρα του πρωκτικού έρωτα ενός straight ζευγαριού, και μόνο αν αρέσει στη γυναίκα. Τότε, η επιθυμία αυτή μεταφέρεται στο έμβρυο. Κι αυτό είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένο», είπε ο μητροπολίτης Μόρφου, επικαλούμενος τον γέροντα Πορφύριο.
Ο Μόρφου Νεόφυτος δεν κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνει πανηγυρικά ο κλήρος – και δη οι πνευματικοί (εξομολόγοι) – και στις μέρες μας. Προσπαθεί να ελέγξει με κάθε τρόπο την σεξουαλικότητα των πιστών.
Γιατί άραγε επιμένει τόσο πολύ ο κλήρος σ’ αυτή την σεξουαλική χειραγώγηση των πιστών διαχρονικά, αλλά και στον καιρό μας;
Μια πρώτη απάντηση έχει δώσει σε παλαιότερη συνέντευξή του ο π. Φιλόθεος Φάρος:
«Εμείς οι παπάδες έχουμε πολλές νευρώσεις σχετικά με τον ερωτισμό. Και πολλά από αυτά που λέμε μπορεί να είναι συνέπεια των νευρώσεών μας. Πιστεύω ότι οι αυστηρότεροι από εμάς τους κληρικούς στα θέματα της σεξουαλικής ηθικής είναι είτε πιο νευρωτικοί σε σχέση με τον ερωτισμό είτε κρύβουν τα περισσότερα και θέλουν να έχουν ένα άλλοθι. Εμφανίζονται δηλαδή αυστηροί για να μην επιτρέψουν στον απλό άνθρωπο να σκεφθεί πως αυτοί μπορεί να έχουν μια έντονη προσωπική ζωή, σχετική με αυτό που εξίσου έντονα καταδικάζουν».
Αναμφισβήτητα, τα παραπάνω – για όσους γνωρίζουν στοιχειωδώς τον «εκκλησιαστικό χώρο» – ισχύουν απόλυτα. Όμως, υπάρχει και κάτι άλλο, εξίσου σημαντικό, το οποίο επίσης έχει επισημάνει εύστοχα ο π. Φιλόθεος Φάρος: «…αν θέλουμε να εξουσιάζουμε τους ανθρώπους δεν υπάρχει αποτελεσματικότερος τρόπος από το να ελέγχουμε τον ερωτισμό τους, την πιο καίρια ανθρώπινη πραγματικότητα. Η αμαρτία λοιπόν που συνδέεται με τον έρωτα αποτελεί δημιούργημα της νεύρωσης και του κινήτρου της εκμετάλλευσης ή της απάτης».
Άρα εξουσιάζεις τους ανθρώπους αν ελέγχεις τον ερωτισμό τους.
Αυτή η πρακτική, για να είμαστε φιλαλήθεις, δεν είναι μόνο υπόθεση των Ορθοδόξων. Είναι υπόθεση γενικώς των χριστιανών – και μάλιστα των πιο ακραίων εκφάνσεων – αλλά και άλλων συστημάτων, ηθικών, κοινωνικών και πολιτικών.
Δεν έχουμε παρά να θυμηθούμε ότι σήμερα κορίτσια και νεαρές γυναίκες ντυμένες σαν νύφες και συνοδευόμενες από τους μπαμπάδες τους, ορκίζονται να μην υποκύψουν στο σεξ μέχρι το γάμο τους. Πρόκειται για μια τάση που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στις χριστιανικές κοινότητες στις ΗΠΑ και όχι μόνο.
Το «κίνημα αγνότητας», δηλαδή η μη ύπαρξη προγαμιαίων σχέσεων, ξεκίνησε από το Κολοράντο των ΗΠΑ εδώ και 20 χρόνια και ήδη έχει εξαπλωθεί σε 17 χώρες.
Ο Κομμουνισμός, επίσης, ως ολοκληρωτική υπόθεση, επιδιώκει να ελέγχει κάθε πτυχή της προσωπικής ζωής. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι κομμουνιστές παντρεύονται μεταξύ τους, όπως και οι πιο συντηρητικοί χριστιανοί. Δεν είναι επίσης τυχαίο, ότι αμφότεροι, κομμουνιστές και χριστιανοί, θα ήθελαν να πετάξουν τους ομοφυλόφιλους από τα μπαλκόνια. Τουλάχιστον… Αυτή την τάση την βλέπουμε ανάγλυφη σήμερα στην “Ορθόδοξη” Ρωσία του Πούτιν.
Ας δούμε πόσο …χριστιανικά τα λέει ο Λένιν: «Ἡ ἀκράτεια στήν σεξουαλική ζωή εἶναι ἀστική: εἶναι σημάδι διαφθορᾶς. Τό προλεταριᾶτο εἶναι τάξη ἀνερχόμενη. Δέν τοῦ χρειάζεται ἡ μέθη πού θά τό ζάλιζε ἤ θά τό ἐρέθιζε. Δέν τοῦ χρειάζεται οὔτε ἡ μέθη τῆς σεξουαλικῆς ἀκράτειας, οὔτε ἡ μέθη ἀπό ἀλκοόλ. Δέν μπορεῖ καί δέν θέλει νά ξεχάσει τήν ποταπότητα, τήν βρωμιά καί τήν βαρβαρότητα τοῦ καπιταλισμοῦ. Ἀντλεῖ ἰσχυρότερα κίνητρα γιά πάλη ἀπό τήν κατάσταση τῆς τάξης του, ἀπό τό κομμουνιστικό ἰδεῶδες. Χρειάζεται διαύγεια, διαύγεια καί πάλι διαύγεια. Γι’ αὐτό, ἐπαναλαμβάνω, δέν θά πρέπει νά ὑπάρχει κανένα ἀδυνάτισμα, καμμιά σπατάλη καί ἐξάντληση δυνάμεων. Ἡ αὐτοκυριαρχία, ἡ αὐτοπειθάρχηση δέν εἶναι δουλεία. Εἶναι ἀπαραίτητη καί στόν ἔρωτα» [Λένιν (1987). Κλάρα Τσέτκιν, Σημειωματάριο, Παράρτημα σέ Μάρξ/Ἔνγκελς/Λένιν, Γιά τό γυναικεῖο ζήτημα, Σύγχρονη Ἐποχή, Ἀθήνα, 1987, σελ. 201-227.]
Άρα, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι πολλοί χριστιανοί – φερόμενοι ως «προοδευτικοί» – βλέπουν με συμπάθεια την αριστερή ιδεολογία, γιατί δεν μπορούν να ξεχάσουν «τήν ποταπότητα, τήν βρωμιά καί τήν βαρβαρότητα τοῦ καπιταλισμοῦ», που πηγάζει και από την σεξουαλική «διαφθορά» κ.ο.κ.
Για να γυρίσουμε στα καθ’ ημάς.
Ο Χριστός δεν μίλησε ποτέ ευθέως για την ερωτική συνεύρεση και δεν ασχολήθηκε με τις ερωτικές παρεκτροπές. Δεν απαρίθμησε σεξουαλικά αμαρτήματα, δεν κατονόμασε τους ανθρώπους ανάλογα με τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους.
Σήμερα οι «πνευματικοί» στην Ελλάδα το πρώτο πράγμα που ρωτούν – και ενίοτε αρέσκονται σε γαργαλιστικές λεπτομέρειες – είναι η σεξουαλική ζωή ενός ζευγαριού ή ενός νέου. Και αμέσως πέφτουν βροχή οι σχετικές οδηγίες, απαγορεύσεις και «θεραπείες».
Ξέρουμε πολύ καλά ότι με αυτή την πρακτική οι «πνευματικοί» έχουν χωρίσει ζευγάρια, έχουν δημιουργήσει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα σε ανθρώπους (με την καλλιέργεια ενοχικού συνδρόμου), έχουν ευνουχίσει ανθρώπινες προσωπικότητες και …επιλείψει γαρ με διηγούμενον ο χρόνος…
Ο έλεγχος της σεξουαλικότητας είναι έλεγχος της ζωής των ανθρώπων. Κι εδώ μπλέκεται το μεθύσι της εξουσιαστικότητας με αυτό της σεξουαλικότητας! Κι όλα αυτά στο όνομα – φευ! – του Χριστού!

Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΟΡΦΟΥ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΗΓΗΣΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ “ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΑΡΚΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ”


Το φαινόμενο είναι – δυστυχώς – ακόμα πολύ έντονο.
Πριν την αγιοκατάταξή του, αλλά και μετά από αυτήν, πολλοί – κατά πάντα ύποπτοι – αποδίδουν στον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορείτη πολλά και διάφορα. Προφητείες, προρρήσεις, θαύματα, διηγήσεις, αποδίδονται στον Όσιο από διάφορους επιτήδειους, προκειμένου να περιβάλλουν με το κύρος του τις δικές τους δοξασίες και επιδιώξεις.
Τέτοιου είδους κείμενα αναδημοσιεύονται σε πλείστες όσες ιστοσελίδες, αντίστοιχης λογικής. Δεν θα έπρεπε, όμως, να δημοσιεύονται στις επίσημες ιστοσελίδες Μητροπόλεων και άλλων οργανισμών της Εκκλησίας, με δεδομένη την εντελώς αμφίβολη αξιοπιστία τους.
Η Μητρόπολις Μόρφου, για παράδειγμα, αναδημοσιεύει ένα κείμενο με τίτλο: «Γιά τίς σαρκικές διαστροφές ἐντός τοῦ γάμου, Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου».
Πρόκειται, λέει, για μια διήγηση του π. Σάββα του Αγιορείτη, που του διηγήθηκε μια «κάποια κυρία από την Θεσσαλονίκη»! Πρόκειται, δηλ.,για μια φαντασία που οργιάζει!
Θεωρώ ότι η διήγηση είναι παντελώς ανυπόστατη, αποκύημα νοσηράς φαντασίας, και πως ο Όσιος Παΐσιος ουδέποτε θα αντιδρούσε όπως διηγείται η «κάποια κυρία».
Η Μητρόπολη Μόρφου θα πρέπει να αποσύρει πάραυτα το εν λόγω διεστραμμένο κείμενο, ώστε να μην παραπλανάται ο λαός κατά τρόπο προκλητικό!

Share this post