Προς Υπουργό Παιδείας: Πέντε ερωτήσεις και μία συμβουλή

Προς Υπουργό Παιδείας: Πέντε ερωτήσεις και μία συμβουλή

Της Μερόπης Τσιμίλλη-Μιχαήλ*

 

Πολύ θα ήθελα κύριε Υπουργέ να ρωτήσω για όλα όσα είπατε στη συνέντευξη Τύπου που δώσατε την Πέμπτη 30 του Απρίλη και τα οποία καθόλου δεν με έπεισαν ότι προκύπτουν από επιστημονική αντιμετώπιση και σοβαρή σκέψη, αλλά ούτε και από συνέπεια. Όμως, θα περιοριστώ, προς το παρόν, στις εξής πέντε ερωτήσεις:
(1) Σε τι πραγματικά εξυπηρετεί, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά, η επιστροφή των τελειοφοίτων στα σχολεία, (α) όταν μάλιστα σε όλο αυτό το διάστημα του Lockdown επιχειρηματολογούσατε σθεναρά περί του αντιθέτου και καμαρώνατε με τόση βεβαιότητα για το πόσο καλά λειτουργεί η μέσω διαδικτύου εκπαίδευση, (β) όταν έχουν μείνει πολύ λίγες μέρες μέχρι την ημερομηνία που θα σταματούσαν υπό κανονικές συνθήκες τα μαθήματα για τους τελειόφοιτους και, (γ) όταν ήδη καθορίσατε ότι εξεταστέα ύλη είναι η διδαχθείσα μέχρι την ημέρα που κλείσατε τα σχολεία;
(2) Έχετε αντιληφθεί, έστω και εκ των υστέρων, πόσο απρεπές (επιεικώς) ήταν το επιχείρημά σας ότι το να χάσει ένας τελειόφοιτος τις εξετάσεις του λόγω ασθένειάς του από κορονοϊό είναι το ίδιο με το να τις χάσει λόγω αυτοκινητιστικού δυστυχήματος, και πόσο επιπόλαιη (επιεικώς) η συμπλήρωση της απρέπειας (επιεικώς) με το ότι «αυτά δεν είναι προβλήματα»;
(3) Είπατε ακόμα πως «οι 16χρονοι δεν νοσούν σοβαρά για να πάνε στο νοσοκομείο και συνεπώς αυτή η συζήτηση [του κατά πόσο θα μεταδώσουν στους άλλους τον ιό] είναι θεωρητική»! Πώς και δεν μάθατε ακόμα, από τους δικούς σας επιστημονικούς συμβούλους, ότι ΚΑΙ οι ασυμπτωματικοί μεταδίδουν τον κορονοϊό, και όχι μόνο αυτοί που χρειάζονται νοσοκομειακή φροντίδα; Αν ίσχυε αυτό που είπατε, γιατί κλείνετε σε υποχρεωτική καραντίνα για 15 μέρες τους ασυμπτωματικούς που έρχονται στην Κύπρο από το εξωτερικό, πράγμα που έχει μάλιστα αποτρέψει πολλούς φοιτητές να επιστρέψουν στον τόπο τους;


(4) Η διπλή σας “βεβαιότητα” ότι οι 16χρονοι ούτε νοσούν σοβαρά ούτε μεταδίδουν τον ιό, πιστεύετε πως θα μπορούσε να αποτελέσει θέση υπεράσπισης, φερ’ ειπείν, απέναντι σε μια δικαστική αγωγή εναντίον σας από γονείς που είτε αρρώστησε το παιδί τους και έχασε τις εξετάσεις πρόσβασης σε πανεπιστήμιο, είτε κάποιος από τους ίδιους αρρώστησε, είτε ο παππούς ή η γιαγιά που τόσο τους “προστατεύατε” ως Κυβέρνηση με το Lockdown σας και που τώρα, όπως ανακοινώσατε χαρωπά, μπορούν … επιτέλους (!) να δουν τα εγγόνια τους;
(5) Προνοήσατε, όπως ισχυριστήκατε, και για μαθητές που θα τους επιτραπεί να μην επιστρέψουν στα σχολεία διότι έχουν υποκείμενα νοσήματα. Με ποία διαδικασία θα εγκριθεί αυτή η εξαίρεση, δεν μας είπατε, όπως δεν είπατε και για πολλά άλλα εκκρεμούντα ζητήματα. Είπατε ακόμα ότι οι καθηγητές τους θα συνεχίσουν να τους στηρίζουν διαδικτυακά (πότε και πώς θα συντονιστούν θα είναι δικό τους, υποθέτω, πρόβλημα!). Αφού τόσο πολύ υπεραμύνεστε για την χρησιμότητα του να επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία, δεν σημαίνει (για σας) πως οι μαθητές που δεν θα επιστρέψουν θα βρεθούν σε υποδεέστερη θέση; Φαίνεται να μην σας ενδιαφέρει, και αυτό δεν μας εκπλήσσει. Και όταν ισχυριζόσασταν ότι όλοι οι μαθητές είχαν τα μέσα για να φοιτούν διαδικτυακά, πάλι δημιουργήσατε μαθητές δύο ταχυτήτων, μέχρι που όλοι οι μαθητές (υποτίθεται) απόκτησαν πρόσβαση (με δωρεές κυρίως και εράνους), και όλοι οι εκπαιδευτικοί έφτασαν, με πολλή και επίπονη προσπάθεια, στο σημείο να επιτελούν επιτυχώς το έργο τους διαδικτυακά.
Και μία συμβουλή: Αν η κυβέρνησή σας εκτιμά εκ των υστέρων – γιατί Επιμηθέας ίσως και να μπορεί να είναι, αλλά Προμηθέας σίγουρα δεν είναι – πως το Lockdown, όπως άσκεφτα το προσδιόρισε και το επέβαλε, ήταν φιάσκο, ας μην εκτίθεται πια τόσο πολύ παραδεχόμενη στην ουσία, με την άσκεφτη άρση του, πως ήταν φιάσκο!

*Τα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους

Share this post