Παραμύθια της Μικράς Ασίας

Παραμύθια της Μικράς Ασίας

Μια σειρά ηχητικών αφηγήσεων, τις οποίες προσφέρει το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

Με αφορμή την εκατονταετηρίδα από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη προχωρά στην ψηφιοποίηση ολόκληρης της σειράς των Μικρασιατικών Χρονικών, μεγάλο μέρος της οποίας θησαυρίζεται στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του.  Στο πλαίσιο αυτό το Ίδρυμα προσφέρει μια  σειρά ηχητικών αφηγήσεων προσφέρει το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, που φιλοδοξούν να φέρουν τους ακροατές σε επαφή με τη λαογραφική παράδοση της Μικράς Ασίας, έτσι όπως αυτή μεταφέρθηκε μέσα από την ιστορική πηγή των Μικρασιατικών Χρονικών. Τα Μικρασιατικά Χρονικά, άλλωστε, αποτελούν την πρώτη συστηματική καταγραφή παραδόσεων από τη Μικρά Ασία, σχεδόν αμέσως μετά την καταστροφή.

Οι ιστορίες οφείλουν μεγάλο μέρος της γοητείας τους στους αφηγητές. Η γνωστή παραμυθού και πρωτοπόρος της νεο-αφήγησης Σάσα Βούλγαρη, ο πολυπράγμων σκηνοθέτης και ηθοποιός Κώστας Γάκης και η εικαστικός και αφηγήτρια Καλλιόπη Λιαδή, είναι οι καλλιτέχνες, που θα αφηγηθούν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο παραμύθια που επέλεξαν οι ίδιοι μέσα από τα Μικρασιατικά Χρονικά. Οι αφηγήσεις θα είναι διαθέσιμες δωρεάν στο κοινό. Προκειμένου να λάβει κάποιος την ενημέρωση για την κυκλοφορία τους, καθώς και τα ψηφιοποιημένα παραμύθια στο e-mail του, καλείται να συμπληρώσει τη φόρμα εγγραφής: https://forms.gle/8Xr7XoonwsYjcmQq7

Οι Αφηγητές 

Σάσα Βούλγαρη
Επαγγελματίας αφηγήτρια & εκπαιδεύτρια αφήγησης

Πρωτοπόρος της νεο-αφήγησης στην Ελλάδα, με σταθερές συνεργασίες σε μουσεία και σημαντικούς πολιτιστικούς χώρους σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό.

Σπούδασε Ψυχολογία και Παιδαγωγικά (Καποδιστριακό) με ειδίκευση σε Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης.
Διδάσκει Τεχνική της Αφήγησης & Δημιουργική Γραφή με τη Μέθοδό της από το 1995. Το έργο της συνεχίζει μια πανάρχαια παράδοση και χαρακτηρίζεται από πειραματισμό και διερεύνηση των μετασχηματισμών της προφορικής αφήγησης στην εποχή μας. Δεν αποστηθίζει ποτέ τις παραδοσιακές ιστορίες ακολουθώντας τον αρχαίο δρόμο Ιστόρησης.

Το 1998 αφηγήθηκε 13 ελληνικά παραμύθια στην ΕΤ1. Προτάθηκε (SCBWI-Greece: 2014, 2015) για το σύνολο του έργου της για το Διεθνές Βραβείο ALMA – Astrid Lindgren Memorial Award.

Από το 2013 συνεργάζεται με το Ίδρυμα Θεοχαράκη και από το 2010 με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης το οποίο φιλοξενεί το κύριο εκπαιδευτικό της έργο.

Γεννήθηκε στην Καρδίτσα ακούγοντας ιστορίες από τα γεννοφάσκια της στη Φίλια, το χωριό της μητέρας της, με το αρχαίο ιερό της Ιτωνίας Αθηνάς δίπλα στο ποτάμι…

Κώστας Γάκης
Σκηνοθέτης, ηθοποιός, συνθέτης

Πτυχιούχος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αθήνας και του οργάνου της κλασικής κιθάρας. Κάτοχος του βραβείου “Δημήτρης Χορν”. Μέλος του Lincoln Center Theater Directors Lab με έδρα τη Νέα Υόρκη. Μέλος της εταιρείας ελλήνων σκηνοθετών. Μέλος του πανελληνίου δικτύου για το θέατρο στην εκπαίδευση. Ιδρυτικό μέλος μαζί με τη Μαρία Παπαφωτίου της εταιρείας θεάτρου Άναμμα.  Συνεγαζόμενος ως international artist με το American University της Washington, το θέατρο Jangada της Πορτογαλίας, την ομάδα Acting Guild του Καναδά και με το Asian Culture Center της Νότιας Κορέας. Εδώ και 15 χρόνια σκηνοθετεί, παίζει ως ηθοποιός, γράφει θεατρικά κείμενα, διδάσκει υποκριτική, συνθέτει τραγούδια και μουσική για παραστάσεις, ενώ παράλληλα ανιχνεύει από κοινού με την Νατάσα Φαίη Κοσμίδου, ως  εμψυχωτής ομάδων, νέα ανθρωποκεντρικά εκπαιδευτικά μοντέλα.

Δημιούργησε τις παραστάσεις “Κατσαρίδα”, “Δεν μιλάμε γι αυτά”, “Χωρίς Μουσική”, “Διχοτομημένος υποκόμης”, “Ο δήμιος του έρωτα”, “Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2”, “Η τελευταία μαύρη γάτα”, “Αριστοφανιάδα”, “Δέντρο του Οιδίποδα”, “Από την Αντιγόνη στη Μήδεια”, “Λαλιές του κόσμου θαυμαστές”, “Ικαρία, μια θεατρική καταγραφή”, “Mistero Buffo”, “Τραγούδια ενός τρυφερού θεού”, “Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό”, “Ιστορία Χωρίς Όνομα”, “Κατά Φαντασίαν Ασθενής” . Δημιούργησε με μια ομάδα ανθρώπων με αναπηρίες την παράσταση “Σιγά το αυγό”.  Συμμετείχε στις τηλεοπτικές σειρές “Ιωάννα της καρδιάς” και “Μυστικά της Εδέμ”. Έχει δημουργήσει τις ταινίες “Icarus  Dream” και “Μια μικρή Ελλάδα”.

Είναι καλλιτεχνικός υπεύθυνος των Δευτερότριτων και του εκπαιδευτικού  έργου του θεάτρου Άλφα/Ληναίος – Φωτίου. Διδάσκει στις δραματικές σχολές: Μοντέρνοι καιροί, Θέατρο των Αλλαγών, Αθηναϊκή Σκηνή, 6η Τέχνη. Νιώθει μεγάλη ευγνωμοσύνη για τους γονείς του και για το δάσκαλό του στην κλασική κιθάρα, Βασίλη Καναρά.

Καλλιόπη Λιαδή
Εικαστικός, αφηγήτρια

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και κατάγεται από τη Χίο. Σπούδασε ζωγραφική και έχει κάνει πολλές διαφορετικές διαδρομές στο χώρο της δημιουργικής έκφρασης, ως καλλιτέχνης κι ως διοργανώτρια ή επιμελήτρια πολιτιστικών γεγονότων.  Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία αυτή είναι η δημιουργία της Αίθουσας Τεχνών Καλλιόπη στη Χίο, η συνεργασία με το Brooklyn Arts Council, το Ιωνικό Κέντρο και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Το χειμώνα του 2012 παρακολούθησε τον πρώτο κύκλο του σεμιναρίου Παρα-Μυθέομαι της αφηγήτριας Σάσας Βούλγαρη και ανακάλυψε τον κόσμο της τέχνης της αφήγησης και της προφορικότητας  που τώρα εξερευνά. Το 2016 ολοκλήρωσε το διετές πρόγραμμα της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Από τότε συνεχίζει να παρακολουθεί εργαστήρια και σεμινάρια για την τέχνη του προφορικού λόγου. 

Έχει κάνει ατομικές και ομαδικές αφηγήσεις για μικρούς και μεγάλους. Από το 2016 ως το 2019 ήταν μέλος της ομάδας αφήγησης Χείλια λένε Παραμύθια.  Στις αφηγήσεις της συνδυάζει το λόγο με τη μουσική και το τραγούδι. 

Σε εθελοντική βάση, συνεργάστηκε με την ιστοσελίδα aplotaria.gr ως κειμενογράφος και παραγωγός του podcast Ανοιχτά Ημερολόγια, με το Πορτοκαλί Ραδιόφωνο, με την ομάδα Δρόμοι Ζωής και την Ομάδα Προφορικής Ιστορίας της Αθήνας. Τελευταία, συνεργάζεται με την πολιτιστική πλατφόρμα It’s only arts με συνεντεύξεις εικαστικών.   

Της αρέσει το μπλε του σούρουπου, το θρόισμα των φύλλων και το καλοκαίρι. Πιστεύει στη δύναμη της συνεργασίας, του φωτός και της καλής διάθεσης. Τα παραμύθια και η ποίηση είναι το καταφύγιο και το ανοιχτό της παράθυρο.

ΠΗΓΗ:  laskaridisfoundation.org

Share this post