Για την ομιλία του Μόρφου Νεόφυτου

Για την ομιλία του Μόρφου Νεόφυτου

Βολταίρος: «Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες».

 

Τον Μητροπολίτη Μόρφου , Νεόφυτο, τον γνώρισα την ημέρα της εκλογής του, στις 22 Αυγούστου 1998. Στην πολυετή γνωριμία μας διαπίστωσα, παρά τις κατά καιρούς έντονες διαφωνίες μας επί διαφόρων ζητημάτων, ότι διακρίνεται από ήθος και παρρησία. Παντού και πάντα με ρωμαλέο φρόνημα λέει τις απόψεις του.
Η ομιλία του για την ομοφυλοφιλία, τις εκτρώσεις και ζητήματα σχετικά με την ζωή των εγγάμων, συνεχίζει να αποτελεί βασικό θέμα στον τύπο (έντυπο και ηλεκτρονικό), που παρουσιάζει αποσπάσματα της, και αντικείμενο συζήτησης στην κοινωνία.
Χωρίς να αποδοκιμάζω τα όσα είπε, έχω κάποια ερωτήματα προς τον Μητροπολίτη Μόρφου:
Α) Αποδεικνύεται επιστημονικά ότι ομοφυλόφιλοι είναι αυτοί , των οποίων η μητέρα έκανε παρά φύση (πρωκτικό) έρωτα; Αν μια γυναίκα κατά την κύηση σε άλλο παιδί έκανε και πάλι παρά φύση έρωτα και αυτό δεν είναι ομοφυλόφιλος , τότε πως εξηγείται αυτό;
Β) Πού αναφέρεται ρητά ο Άγιος Πορφύριος σε ομοφυλοφιλία και ομοφυλόφιλους; Εξ’ όσων γνωρίζω έλεγε: 1) «Μεγάλη προίκα του ζευγαριού η αγνότητα πριν τον γάμο. 2) Ας μην συνέλθετε αμέσως μετά τον γάμο, αλλά όταν πάτε ταξίδι του μέλιτος να το κάνετε εκεί που θα πάτε. 3) Ο φυσικός τρόπος επαφής σε κάνει να ευτυχείς κι’ αυτό πρέπει να γίνει από την πρώτη φορά . Γιατί όπως μάθεις . Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού. Διαστρέφουν την ψυχή, μπερδεύουν. Παθογένεια. 4) Να μελετάτε , να λιβανίζετε , να προσεύχεσθε, ώστε η κίνηση του σώματος να είναι πνευματική, ψυχική και μετά σωματική. 5) Όταν βρεθείτε με την γυναίκα σου μην αρχίσεις τα νομικά ότι είναι Σαρακοστή κλπ. Στην συνάντηση σας ας ενεργήσει η αγάπη. 6) Η ψυχοσωματική υγεία του παιδιού αρχίζει να διαμορφώνεται από την σύλληψη, εν συνεχεία επηρεάζεται από την ζωή της μητέρας κατά την κύηση και φυσικά από την ζωή του ζεύγους. 7) Δεν φαντάζεσαι πόσο επηρεάζει το έμβρυο το περιεχόμενο των αισθήσεών μας κατά την εγκυμοσύνη, ακόμη και την όψη του. Πώς να το πούμε αυτό, είναι αδόκιμη η λέξη. Να το λέμε «ιδεοπλασία». Ψάξε στο λεξικό να δεις , αν υπάρχει.
Γ) Πόσο αυθεντικά είναι τα όσα αποδίδονται στον Άγιο Παΐσιο στο κείμενο: «Γιά τίς σαρκικές διαστροφές εντός του γάμου»;
Δ) Αναγνωρίζει ότι η αναφορά του σε μητέρες , με παιδιά ομοφυλόφιλα , στερείται της αρετής της διακρίσεως, η οποία κοσμεί τον κ. Νεόφυτο;
Εκτιμώ τον  Μητροπολίτη Μόρφου , ακόμη και αν-κατά την κρίση μου- αστόχησε σε ορισμένα, ΚΥΡΙΩΣ, με τον τρόπο που τα είπε σε μια προφορική ομιλία του. Ωστόσο, δείχνουν, δοθέντος μάλιστα ότι είναι καλός πνευματικός και εξομολόγος, την αγωνία ενός Επισκόπου της Εκκλησίας μας.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και ως τέτοιο θα έπρεπε να απασχολήσει την Ιερά Σύνοδο, όχι για επιβολή κυρώσεων, αλλά για προβληματισμό και διαμόρφωση μιας κοινής θέσης.
Αντί να γίνει αυτό το ζήτημα το ανέλαβε ο Γενικός Εισαγγελέας, ο οποίος , με επιστολή του προς τον Αρχηγό της Αστυνομίας έδωσε οδηγίες «για την έναρξη διερεύνησης του ενδεχομένου διάπραξης οποιουδήποτε ποινικού αδικήματος σε σχέση με τις πρόσφατες δηλώσεις του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Μόρφου σε σχέση με ομοφυλοφίλους και συναφή θέματα». Γιατί τόση σπουδή, όταν σε μερικές μέρες, μετά την εορτή της Παναγίας , ο κ. Νεόφυτος , όπως έχει λεχθεί, θα δώσει ο ίδιος εξηγήσεις;
Επίσης, τι είδους διερεύνηση και πως θα γίνει αυτή , είναι ένα ακανθώδες ερώτημα. Καλόν είναι οι ανακριτές , πριν πάρουν κατάθεση από τον Μητροπολίτη να μην αρκεστούν στις εναντίον του επικρίσεις, αλλά για να προετοιμαστούν κατάλληλα να μελετήσουν το κείμενο (είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας) του Αρχιμανδρίτη Φώτιου Ιωακείμ.
Σέβομαι τον Γενικό Εισαγγελέα και τον θεσμό , που εκπροσωπεί ( πράγμα που δεν έκανε , σύμφωνα με τον ίδιο τον κ.Κληρίδη , ο κ. Κώστα Γαβριηλίδης, Συμβούλος του Προέδρου της Δημοκρατίας για την Πολυπολιτισμικότητα, Αποδοχή και Σεβασμό στη Διαφορετικότητα) , αλλά φοβούμαι ότι με την απόφαση του ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου. Κι’ αυτό , διότι , εξ όσων γνωρίζω, για πρώτη φορά θα γίνει για ομιλία κληρικού, και ιδιαίτερα Επισκόπου, «διερεύνηση του ενδεχομένου διάπραξη οποιουδήποτε ποινικού αδικήματος».
Ακόμη και διαφωνώντας με τον κ. Νεόφυτο, νομίζω ότι δεν ευσταθεί η άποψη ότι τα λεχθέντα του «συγκρούονται με αρχές ίσων δικαιωμάτων και σεβασμού της αξιοπρέπειας όλων των πολιτών» και ότι συνιστούν «ρατσιστική συμπεριφορά».
Κλείνοντας , θυμίζω την ρήση του Βολταίρου , του διακεκριμένου Γάλλου φιλοσόφου ( 1694-1778) , ο οποίος είπε: «Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες».
Α. ΒΙΚΕΤΟΣ

Share this post