Το Τροπάριο της Κασσιανής του Δ. Παπαποστόλου σε Re ελλάσονα -Πειραματική Χορωδία

Το Τροπάριο της Κασσιανής του Δ. Παπαποστόλου σε Re ελλάσονα -Πειραματική Χορωδία

Ο Δημήτρης Παπαποστόλου (1943-2019) υπήρξε μια εντελώς sui generis περίπτωση. Το έργο των νεανικών του χρόνων παρουσιάζει όλα τα χαρακτηριστικά της Ευρωπαϊκής Σχολής και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το έργο των σπουδαίων εκκλησιαστικών συνθετών του 19ου αιώνα που την θεμελίωσαν.

Ελεύθερες συνθέσεις, όπως το “τροπάριο της Κασσιανής”, και πολυφωνικές επεξεργασίες διασκευασμένων βυζαντινών μελωδιών με πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα αρμονική φαντασία. Τα σπέρματα, ωστόσο, της μετέπειτα εξελίξεώς του σε κύριο εκπρόσωπο της Σχολής της Βυζαντινής Πολυφωνίας υπήρχαν από τότε και κάνουν έκδηλη την παρουσία τους σε αρκετά νεανικά κομμάτια του. Το 1980, στο διεθνές χορωδιακό φεστιβάλ του Llangollen στην Ουαλία με το “τροπάριο της Κασσιανής” του (απόσπασμα) σε Re ελάσσονα, απέσπασε το 1ο βραβείο χορωδιακής συνθέσεως και η “Κασσιανή” του επελέγη ως υποχρεωτικό κομμάτι του φεστιβάλ για τα επόμενα χρόνια. Εκτός αυτού, με την Πειραματική Χορωδία του, απέσπασε επίσης το 1ο βραβείο ερμηνείας κλασσικού έργου και το 2ο βραβείο ερμηνείας φολκλορικού έργου.

Περισσότερες πληροφορίες στη δημοσιευμένη στον ιστότοπο Academia Edu μελέτη

του Ευάγγελου Κατσιναβάκη “Οι εξελικτικές τάσεις της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων και η θέση της Συμφωνικής Ορθόδοξης Λειτουργίας (Missa Graeca) του Δημήτρη Παπαποστόλου στο πλαίσιο της εξελικτικής αυτής πορείας”. Link Academia Edu: https://www.academia.edu/42229688/Οι_… Αντίστοιχο link εκεί για το παρόν βίντεο: Υποσημείωση υπ αρ. 15 α.

 

 

 

 

 

Share this post