Τα δύο σενάρια για τον Covid-19,

Τα δύο σενάρια για τον Covid-19,

Τέσσερα κρούσματα σήμερα,  από τα οποία το ένα σε σχολείο

Αποποιείται ευθυνών ο ΥΠΠΑ   για  τα παιδιά που φοιτούν στις ειδικές μονάδες

 «Το καλό σενάριο είναι ότι ο ιός θα σβήσει σιγά σιγά, ή το κακό σενάριο είναι ότι ο ιός θα επανέρχεται ανά διαστήματα, με μικρότερες αναζωπυρώσεις», δήλωσε ,  ο δρ. Μάριος Λοίζου, απαντώντας σε ερώτηση μας  περί ενδεχόμενου δεύτερου κύματος της νόσου Covid-19.  Στο  δική του απάντηση ο καθηγητής , Λεόντιος  Κωστρίκκης, έφερε ως παράδειγμα τον ιο SARS-COV1, εξηγώντας ότι “όπως με τον συγκεκριμένο ιό, έτσι και ο SARS-COV2, δύσκολα θα επιστρέψει μέσω ενός δεύτερου κύμματος”.

Σήμερα καταγράφηκαν τέσσερα νέα  κρούσματα , από τα οποία το ένα σε σχολική μονάδα. Τα αποτελέσματα προήλθαν από σύνολο χιλίων-ενιακοσίων-εβδομήντα εργαστηριακών διαγνώσεων.
Το κρούσμα σε σχολείο, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου  Παιδείας, αφορά μαθητή.
Προστίθεται ότι το σχολείο έχει ήδη απολυμανθεί και θα λειτουργήσει κανονικά τη Δευτέρα.
Το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει επίσης ότι οι Υγειονομικές Υπηρεσίες θα προχωρήσουν σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες.
Δύο από τα κρούσματα αφορούν χώρο εστιάσης ο οποίος δεν είχε επαναλειτουργήσει και το τέταρτο εντοπίστηκε μέσω διαγνώσεων από τα μικροβιολογικά Εργαστήρια των Γενικών Νοσοκομείων.
Με τα κρούσματα του τελευταίου εικοσιτετραώρου, ο συνολικός αριθμός τους ανήλθε στα 927 
Ο Λεόντιος Κωστρίκης, μέλος της επιδημιολογικής ομάδας, επισήμανε ότι η ενεργοποίηση του πλάνου σταδιακής άρσης των απαγορεύσεων δημιουργεί μιά νέα κατάσταση πραγμάτων, η οποία απαιτεί αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και κάλεσε όλους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Ο δρ. Μάριος Λοΐζου, Επιστημονικός Διευθυντής, Διεύθυνσης Λευκωσίας του ΟΚΥπΥ, επανέλαβε ότι η διατήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και η αποφυγή του συνωστισμού είναι καθοριστικά.
Υπέδειξε ότι η εικόνα που παρουσιάστηκε χθες, ειδικά σε χώρους εστίασης, δεν ήταν η ιδανική.Ο δρ.  Λοϊζου είπε πως δεν έχει καμμιά σημασία να τηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών,  αλλά τα άτομα να κινούνται από τραπέζι σε τραπέζι και να μιλούν χωρίς μάσκα ο ένας με τον άλλο.
Επισήμανε πως ένας φορέας σε τέτοιους χώρους, μπορεί να ξεκινήσει μια αλυσίδα μετάδοσης.

ΠΑΙΔΙΑ ειδικών μονάδων 

Διάσταση  έχει προκληθεί  ανάμεσα στο Υπ. Παιδείας και την επιστημονική ομάδα για την απόφαση που αφορά τα παιδιά που φοιτούν στις ειδικές μονάδες, σύμφωνα με την οποία η επιστροφή τους στο σχολείο θα αποφασίζεται από ειδική επιτροπή.

Ο υπ. Παιδείας, «δείχνοντας» τους επιστήμονες, δήλωσε ότι ακολουθήθηκαν οι επισημάνσεις τους, αφού, όπως εξήγησε, σε αρκετές περιπτώσεις παιδιών με ειδικές ικανότητες χρειάζονται ιδιαίτερα μέτρα προφύλαξης. «Δεν είπε κανείς ότι δεν μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο τα παιδιά που φοιτούν σε ειδικές μονάδες. Έχει διαπιστωθεί, μας έχουν επισημάνει ειδικοί από το Υπ. Υγείας, ότι σε αρκετές περιπτώσεις χρειάζονται ιδιαίτερα μέτρα προφύλαξης προκειμένου να μην αυτοσχεδιάσουμε», ανέφερε.
 Το μέλος της επιστημονικής ομάδας, καθηγητής Πέτρος Καραγιάννης,  σημείωσε πως δεν θυμάται να έχει συζητηθεί το όλο θέμα σε επίπεδο συμβουλευτικής επιτροπής ή στις συσκέψεις με τον ΠτΔ. Στον κυκεώνα της κρίσης του κορονοϊού, δεν είναι κακό να παραδέχεσαι πως ένα θέμα χρήζει περαιτέρω διαβούλευσης ή δεν συζητήθηκε καθόλου, δήλωσε και πρόσθεσε ότι ο ίδιος ήρθε σε πολύ δύσκολη θέση,  όταν ρωτήθηκε για τη συγκεκριμένη απόφαση. «Τι να σχολιάσω όταν δεν κληθήκαμε να εκφράσουμε άποψη επί του θέματος», διερωτήθηκε. Ερωτηθείς,  αν κρίνει πως αυτά τα παιδιά μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο, απάντησε καταφατικά. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «Τηρουμένων των κανόνων υγιεινής και των αποστάσεων, θεωρώ ότι μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο». Εξάλλου, συμπλήρωσε, είναι και οι συνοδοί τους οι οποίοι μπορούν να τους επεξηγούν κάποια πράγματα ώστε να μην προκύψει κανένας κίνδυνος. Τον υπ. Παιδείας «άδειασαν» με τις δηλώσεις τους και οι δρ.  Λέοντιος Κωστρίκης και Γεώργιος Νικολόπουλος στο πλαίσιο της χθεσινής -καθιερωμένης- διάσκεψης για την ανακοίνωση των κρουσμάτων. Ως επιστημονική ομάδα, δήλωσε ο δρ Κωστρίκης, δεν ερωτηθήκαμε για το συγκεκριμένο θέμα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δρ Νικολόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι η επιστημονική ομάδα με πολλή ευχαρίστηση θα τοποθετηθεί επί του θέματος,  εάν της ζητηθεί.

Η  εΕπίτροπος  Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού,  Δέσπω Μιχαηλίδου, σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι η απόφαση του Υπ. Παιδείας “στερεί από τα παιδιά με αναπηρία το δικαίωμα στην εκπαίδευση, εντελώς απροκάλυπτα και προκλητικά”. Προτρέπει μάλιστα το Υπ. Παιδείας να αναθεωρήσει και να διασφαλίσει άμεσα την επάνοδο των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία τους. Επανεξέταση της απόφασης του Υπ. Παιδείας ζήτησε και με δική της παρέμβαση η επίτροπος Διοικήσεως Μαρία Στυλιανού-Λοττίδη.
Δίνοντας περαιτέρω διευκρινίσεις, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι το Υπ. Παιδείας είχε στη διάθεσή του τα χαρακτηριστικά αυτών των παιδιών, αλλά κρίθηκε καλύτερο από τους ειδικούς να μην ληφθούν αποφάσεις πάνω στο χαρτί. Θα εξετάσουν όλα τα παιδιά, είπε, σε συνεργασία με τους θεράποντες ιατρούς τους. Τις επόμενες μέρες, σημείωσε, αναλόγως των περιπτώσεων, κάποια από αυτά τα παιδιά σιγά-σιγά θα έρθουν στα σχολεία.
Οι αντιδράσεις και οι επικρίσεις που ακούστηκαν, σημειώνεται σε ανακοίνωση του Υπ. Παιδείας, παραγνωρίζουν μια πολύ βασική παράμετρο: Βασικός και απαράβατος υγειονομικός κανόνας μέσα στα σχολεία είναι η διατήρηση απόστασης δύο μέτρων. «Αν, όπως ορισμένοι επικριτικά ζητούν, προχωρούσαμε στη φοίτηση αυτών των παιδιών, σε πολλές περιπτώσεις δεν θα μπορούσε να τηρηθεί αυτός ο κανόνας και θα ετίθεντο σε κίνδυνο η ίδια η ασφάλεια και η υγεία των παιδιών», αναφέρεται. Πρόθεση του Υπ. Παιδείας, τονίζεται, είναι να διασφαλιστούν οι απαραίτητες συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας και να υπάρξει βεβαιότητα ότι τα παιδιά, όπως και το προσωπικό, θα έχουν την προστασία που επιβάλλεται μέσα στα σχολεία.

Την μήνιν των γονέων των παιδιών, που φοιτούν στις ειδικές μονάδες έχει προκαλέσει η απόφαση.  Οι γονείς  κάνουν λόγο για ρατσισμό και ζητούν την παρέμβαση του ΠτΔ για την άμεση πρόσβαση των παιδιών τους στην εκπαίδευση. Επιπλέον, χαρακτηρίζουν πολύπλοκη τη διαδικασία που θα πρέπει να υλοποιηθεί βάσει της απόφασης του Υπ. Παιδείας, η οποία δημιουργεί παιδιά δεύτερης θέσης, τα οποία νιώθουν ανεπιθύμητα στο σχολικό περιβάλλον. Για ακόμα μια φορά, τονίζουν, τα παιδιά τους μπαίνουν στο περιθώριο, ενώ οι ίδιοι οι γονείς είναι αναγκασμένοι να ακολουθήσουν μια ψυχοφθόρα διαδικασία για τα αυτονόητα.

Ως «απαράδεκτη και λανθασμένη» χαρακτηρίζει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τον αποκλεισμό των παιδιών με αναπηρίες από τις σχολικές αίθουσες.
Παράλληλα, ο κ. Στεφάνου αναφέρει ότι η Κυβέρνηση «οφείλει να είναι διπλά προσεκτική όταν δίνει απαντήσεις για αυτό το θέμα».

 

 

“Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τα παιδιά των Ειδικών Μονάδων, των Ειδικών Σχολείων και για όσα εξυπηρετούνται από σχολικούς βοηθούς/συνοδούς, είναι λανθασμένη. Ως ΕΔΕΚ εκτιμούμε ότι παραβιάζει την αρχή της ισότητας και προκαλεί συνθήκες δυσμενούς διάκρισης ανάμεσα στους μαθητές και για
Η αντίδραση των γονιών είναι πλήρως δικαιολογημένη.
Για πολλοστή φορά καλούμε την κυβέρνηση να προωθήσει τον σχεδιασμό πρωτοκόλλων τα οποία να είναι πρακτικά υλοποιήσιμα. Η εξαγγελία ενός πρωτοκόλλου απλά και μόνο για επικοινωνιακούς σκοπούς το οποίο φύσει και θέσει δεν μπορεί να εφαρμοστεί από τους ενδιαφερόμενους, μόνο οργή και απογοήτευση φέρνει” , αναφέρει σχετική ανακοίνωση.
Γραφείο Τύπου

To Κίνημα Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών μέσα από ανακοίνωση του αναφέρει πως οι «αυθαιρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και η δυσμενής διάκριση των παιδιών ειδικές ανάγκες», έχουν γίνει «καθαρές και ξάστερες» μέσω της έκθεσης της Επιτρόπου Διοικήσεως και της τοποθέτησης του Γραφείου της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις για την επανένταξη αυτών των παιδιών», πάντα όμως με «πρώτιστο γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία τους».

Λανθασμένη θεωρεί την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για μη επαναλειτουργία των ειδικών μονάδων και των ειδικών σχολείων, η ΟΕΛΜΕΚ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ, η απόφαση αυτή “συνιστά διάκριση σε βάρος των μαθητών που φοιτούν στα ειδικά αυτά σχολεία”. Στην ανακοίνωση προστίθεται:  “Οφείλουν όλοι να επιδεικνύουν τον απαιτούμενο σεβασμό στην αξιοπρέπεια και την προσωπική αξία του παιδιού με αμεροληψία, με ιδιαίτερη προσοχή στην προσωπική του κατάσταση, στην ευημερία και στις ιδιαίτερες ανάγκες του, και με πλήρη σεβασμό στη σωματική και ψυχολογική του ακεραιότητα.
Αυτό εξάλλου προνοούν και οι Κανονισμοί Λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων. Ως εκ τούτου, η ΟΕΛΜΕΚ καλεί τον Υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει, άμεσα, την απόφασή του για το ζήτημα αυτό. Η  ΟΕΛΜΕΚ καλεί τα μέλη της, ανεξαρτήτως της όποιας απόφασης του ΥΠΠΑΝ, να αγκαλιάσουν αυτά τα παιδιά και να τα δεχτούν στα σχολεία”.

 

Share this post