Σε δύο φάσεις το άνοιγμα των αεροδρομίων

Σε δύο φάσεις το άνοιγμα των αεροδρομίων

Σε δύο φάσεις θα γίνει το άνοιγμα των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου από και προς την Κύπρο, σύμφωνα με σημερινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. 

Μετά τη συνεδρίαση , ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων,  Γιάννης Καρούσος δήλωσε ότι «το Υπουργικό Συμβούλιο σήμερα ενέκρινε το σχέδιο δράσης, που ετοιμάστηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή, για σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων στις πτήσεις από και προς τα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου και τη λειτουργία των Αεροδρομίων και Ξενοδοχείων.
To Σχέδιο Δράσης προνοεί 2 φάσεις για άνοιγμα των αεροδρομίων και επαναφορά της συνδεσιμότητας της Κύπρου με άλλες χώρες, ως ακολούθως:
– Α ΦΑΣΗ – 9 έως 19 Ιουνίου 2020

– Β ΦΑΣΗ – 20 Ιουνίου 2020
Έχει γίνει από την ομάδα ειδικών επιστημόνων ταξινόμηση χωρών με βάση την επιδημιολογική τους εικόνα, σε δύο κατηγορίες χωρών, με τις οποίες αποκαθίσταται η αεροπορική σύνδεση της Κύπρου. Ωστόσο, ο υπουργός δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία αναφορικά με την σχετική ταξινόμηση. 
Α Κατηγορία: Ελλάδα, Μάλτα, Βουλγαρία, Νορβηγία, Αυστρία, Φινλανδία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Ισραήλ, Δανία, Γερμανία, Σλοβακία, Λιθουανία.
Β κατηγορία: Ελβετία, Πολωνία, Ρουμανία, Κροατία, Εσθονία, Τσεχία.
Στην Α Φάση, για όσους προέρχονται από τις χώρες και των δύο κατηγοριών, θα απαιτείται προκειμένου να επιτραπεί η επιβίβαση τους, η προσκόμιση πιστοποιητικού εργαστηριακού ελέγχου από πιστοποιημένο εργαστήριο, με αρνητικό αποτέλεσμα, και ο οποίος έλεγχος να έγινε εντός 72 ωρών πριν την αναχώρηση.

Οι Κύπριοι πολίτες και οι νόμιμα διαμένοντες στην Κύπρο εναλλακτικά θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τον εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξή τους στην Κύπρο. Σε αυτή την περίπτωση και μέχρι τη γνωστοποίηση του αποτελέσματος θα παραμένουν σε αυτοπεριορισμό στο σπίτι τους.
Κατά τη Β Φάση, η οποία ξεκινά 20 Ιουνίου, για επιβάτες προερχόμενους από τις χώρες που περιλαμβάνονται στην κατηγορία Α δεν θα απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού εργαστηριακού ελέγχου. Για επιβάτες προερχόμενους από τις χώρες που περιλαμβάνονται στην κατηγορία Β θα ισχύει ότι ίσχυσε για όλους τους επιβάτες κατά την πρώτη φάση. Δηλαδή, θα απαιτείται προκειμένου να επιτραπεί η επιβίβαση τους, η προσκόμιση πιστοποιητικού εργαστηριακού ελέγχου από πιστοποιημένο εργαστήριο, με αρνητικό αποτέλεσμα, και ο οποίος έλεγχος να έγινε εντός 72 ωρών πριν την αναχώρηση.

Οι Κύπριοι πολίτες και οι νόμιμα διαμένοντες στην Κύπρο εναλλακτικά θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τον εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξή τους στην Κύπρο. Σε αυτή την περίπτωση και μέχρι τη γνωστοποίηση του αποτελέσματος θα παραμένουν σε αυτοπεριορισμό στο σπίτι τους. Για όσες χώρες δεν περιλαμβάνονται στις δύο κατηγορίες ανά πάσα στιγμή, θα επιτρέπονται πτήσεις προς την Κυπριακή Δημοκρατία, μόνο με επιβάτες, οι οποίοι είναι Κύπριοι υπήκοοι, νόμιμα διαμένοντες στην Κύπρο και σε άτομα, στα οποία θα παραχωρείται ειδική άδεια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού εργαστηριακού ελέγχου από πιστοποιημένο εργαστήριο, με αρνητικό αποτέλεσμα και ο οποίος να έγινε εντός 72 ωρών πριν την αναχώρηση. Εναλλακτικά ο έλεγχος αυτός θα μπορεί να πραγματοποιηθεί κατά την άφιξη στην Κύπρο. Σε αυτή την περίπτωση οι επιβάτες θα παραμένουν σε χώρο που θα υποδειχτεί για 1 μέρα ή μέχρι τη γνωστοποίηση του αποτελέσματος.
Όλοι οι επιβάτες, οι οποίοι προέρχονται από χώρες που δεν περιλαμβάνονται στις δύο κατηγορίες, θα μεταβαίνουν σπίτι τους για 14 μέρες σε αυτοπεριορισμό. Το κόστος του εργαστηριακού ελέγχου, καθώς και το κόστος της καραντίνας/αυτοπεριορισμού και μεταφορικών εκεί όπου υπάρχει θα το καταβάλλει ο επιβάτης. Σε χώρες όπου τεκμηριωμένα οι Αρχές αδυνατούν να παρέχουν υπηρεσία εργαστηριακών αναλύσεων για εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων που επιθυμούν να ταξιδέψουν προς Κύπρο θα παρέχεται η υπηρεσία στην Κύπρο κατά την άφιξη. Το Υπουργείο Υγείας συνεχίζει την αξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων των χωρών, προκειμένου να επικαιροποιείται η ταξινόμηση χωρών στις σχετικές κατηγορίες. Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν και επιπρόσθετες χώρες.
Από τη Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020, στις 6π.μ. καταργείται η υποχρεωτική καραντίνα και όλοι όσοι σήμερα φιλοξενούνται στους χώρους καραντίνας θα μεταβούν σπίτι τους για αυτοπεριορισμό για τις υπόλοιπες μέρες που υπολείπονται, ανάλογα με την κατηγορία της χώρας από την οποία προήλθαν. Για όσους επαναπατρίζονται από τις 25 Μαΐου μέχρι και τις 8 Ιουνίου θα πραγματοποιείται εργαστηριακός έλεγχος κατά την άφιξη τους στην Κύπρο και θα παραμένουν σε χώρο που θα υποδειχθεί για μια μέρα ή μέχρι τη γνωστοποίηση του αποτελέσματος. Στη συνέχεια θα μεταβαίνουν στο σπίτι τους για αυτοπεριορισμό 7 ημέρων για όσους προέρχονται από χώρες των κατηγοριών Α και Β, και 14 ημερών για όσους προέρχονται από όλες τις υπόλοιπες χώρες.
Το Υπουργικό Συμβούλιο επίσης αποφάσισε ότι τα ξενοδοχεία επαναλειτουργούν από 1 Ιουνίου, βάσει των σχετικών υγειονομικών πρωτοκόλλων που θα καθορίσει το Υπουργείο Υγείας.

*Νέο κύκλο επαφών με τουριστικούς φορείς του εξωτερικού θα αρχίσει το Υφυπουργείο Τουρισμού μετά και τη σημερινή λήψη αποφάσεων για άνοιγμα των αεροδρομίων, με στόχο να μπορέσουν να προχωρήσουν σε ένα καλύτερο προγραμματισμό.
Ο υφυπουργός Τουρισμού,  Σάββας Περδίος, σε δηλώσεις στο ΚYΠΕ , ανέφερε επίσης  ότι στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, αναμένει την έκδοση των πρωτοκόλλων για τη λειτουργία των Ξενοδοχείων. Οι τελικές απόψεις του Υφυπουργείου δόθηκαν στο Υπουργείο Υγείας την περασμένη Τετάρτη και βρίσκονται στο τελικό στάδιο.
Πρόσθεσε  ότι οι σκέψεις που γίνονται αφορούν την τήρηση αποστάσεων μεταξύ των επισκεπτών που δεν ανήκουν στο ίδιου γκρουπ ή οικογένεια στους κοινόχρηστους χώρους, αυξημένη υγιεινή και ιδιαίτερη προσοχή στον καθαρισμό του δωματίου.
Αν κάποιος πελάτης ξενοδοχείου εκδηλώσει συμπτώματα κορονοϊού θα μεταφέρεται στο νοσοκομείο και οι κοντινές του επαφές σε ξενοδοχεία, τα οποία θα λειτουργούν ως χώροι καραντίνας.
Ο υφυπουργός Τουρισμού δήλωσε επίσης ότι στις επόμενες εβδομάδες θα γίνει εντατική καμπάνια προβολής της Κύπρου.

 

Εξάλλου, οι  Υγειονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, στο πλαίσιο σειράς οδηγιών προς επαγγελματίες υγείας για την προφύλαξή τους από τον νέο Κορωνοϊό (SARS-CoV-2), προτρέπουν τους υπεύθυνους οργάνωσης, παροχής υπηρεσιών και ελέγχου παραλιών, να εφαρμόζουν τα πιο κάτω μέτρα προστασίας στις παραλίες.

 

Σημειώνεται ότι στην κατηγορία των εργαζομένων στις υπηρεσίες ή/και επιχειρήσεις οργάνωσης, παροχής υπηρεσιών και ελέγχου παραλιών, περιλαμβάνεται όλο το προσωπικό που έρχεται σε άμεση επαφή με το κοινό ή με χώρους που επισκέπτεται το κοινό.
1. Προσωπικό που δραστηριοποιείται σε υπηρεσίες ή/και επιχειρήσεις οργάνωσης, παροχής υπηρεσιών και ελέγχου παραλιών.
– Θα πρέπει το προσωπικό που ασχολείται με την οργάνωση, παροχή υπηρεσιών και ελέγχου παραλιών, να εκπαιδευτεί και να του δοθούν γραπτές οδηγίες, σχετικά με τον τρόπο της εξάπλωσης του νέου Κορωνοϊού (SARS-CoV-2), να είναι σε θέση να γνωρίζει τα συμπτώματα του ιού και να τα αναγνωρίζει έγκαιρα. Σκοπός είναι να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια, εργαστηριακό έλεγχο και να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο μόλυνσης τόσο του κοινού όσο και άλλων εργαζομένων.
– Προσωπικό που παρουσιάζει συμπτώματα του νέου Κορωνοϊού (SARS-CoV-2), θα πρέπει να απέχει από την εργασία του και να απευθυνθεί άμεσα τηλεφωνικά στον προσωπικό του ιατρό.
– Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τον ιό.
– Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντιλο το οποίο θα πρέπει να απορρίπτεται άμεσα στα απορρίμματα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμο χαρτομάντηλο, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το εσωτερικό του αγκώνα και μετά καθαρισμός με αντισηπτικό.

 


– Το προσωπικό θα πρέπει να φέρει μάσκα σε περιπτώσεις στενής επαφής με το κοινό.
2. Χωροθέτηση εξοπλισμού και ρύθμιση δραστηριοτήτων στην παραλία
– Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των αξόνων των ομπρελών ορίζεται στα 4 μέτρα, ενώ ορίζεται και ελάχιστη απόσταση 1 μέτρου μεταξύ της περιμέτρου του σκιάστρου δύο ομπρελών.
– Η ελάχιστη απόσταση ανάμεσα σε δύο ξαπλώστρες που βρίσκονται σε διαφορετικές ομπρέλες ορίζεται στα 2 μέτρα.
– Στην ξαπλώστρα τοποθετείται υποχρεωτικά πετσέτα, με ευθύνη του λουόμενου.
– Η άθληση θα ρυθμίζεται από τις εκάστοτε ειδικές οδηγίες και τα διατάγματα που αφορούν το εν λόγω θέμα.
– Το προσωπικό των παραλιών υποχρεούται να απολυμαίνει τις ξαπλώστρες – καρέκλες μετά από την χρήση κάθε πελάτη.
– Απαγορεύεται η πλανοδιοπώληση (π.χ λαχεία, παιχνίδια θαλάσσης), σύμφωνα με τα διατάγματα όπως αυτά εκάστοτε τροποποιούνται.
– Μείωση στο βαθμό που είναι εφικτό των συναλλαγών σε μετρητά και αντί αυτού προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών.
– Μέχρι περαιτέρω αποκλιμάκωση των μέτρων, απαγορεύεται η χρήση αποδυτηρίων και ντους που λειτουργούν σε κλειστούς χώρους.
3. Διάθεση τροφίμων και ποτών στην παραλία
– Εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας που αφορούν το προσωπικό με βάση τα Διατάγματα και τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας.
-Η λειτουργία υποστατικών διάθεσης τροφίμων και η τυχόν τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων διέπεται από τις σχετικές οδηγίες και τα διατάγματα που ρυθμίζουν τους χώρους εστίασης, όπως αυτά εκάστοτε τροποποιούνται.
– Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των πελατών που περιμένουν να εξυπηρετηθούν ορίζεται στα 2 μέτρα.
– Απαγορεύεται η πλανοδιοπώληση τροφίμων στην παραλία (π.χ χυμοί, νερό, γλυκά κ.α. ) σύμφωνα με τα διατάγματα όπως αυτά εκάστοτε τροποποιούνται.
– Μείωση στο βαθμό που είναι εφικτό των συναλλαγών σε μετρητά και αντί αυτού προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών.
4. Παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων σπορτ (Water Sport)
– Εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας που αφορούν το προσωπικό με βάση τα διατάγματα και τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας.
– Το προσωπικό παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων αθλημάτων/σπορ υποχρεούται να καθαρίζει και να απολυμαίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα τις επιφάνειες που συνήθως αγγίζουν με τα χέρια τους οι πελάτες στα πλαίσια της προετοιμασίας τους για τη χρήση των υπηρεσιών θαλάσσιων σπορ (π.χ. μέρη εξοπλισμού εξομοίωσης, κουπαστή αποβάθρας που χρησιμοποιείται για την προσέγγιση των πλωτών μέσων) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, και διάλυμα οικιακής χρήσης χλωρίνη ή αλκοολούχο αντισηπτικό, σύμφωνα με τις οδηγίες και τις υποδείξεις του Υπουργείου Υγείας.
– Σημειώνεται ότι οι εργασίες καθαρισμού πρέπει να γίνονται με χρήση γαντιών.
– Το προσωπικό παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων σπορ υποχρεούται να απολυμαίνει τα μέρη του εξοπλισμού με τα οποία έρχεται σε επαφή ο πελάτης μετά το πέρας της παροχής των υπηρεσιών/μετά από κάθε πελάτη.
– Το προσωπικό παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων σπορ υποχρεούται να απολυμαίνει τον ρουχισμό που έχει χρησιμοποιηθεί από τον κάθε πελάτη μετά το πέρας της παροχής των υπηρεσιών, με κατάλληλα απολυμαντικά ή και πλύσιμο σε ψηλές θερμοκρασίες ανάλογα με την φύση των υλικών ύφανσης του ρουχισμού.
– Σε κάθε ξεχωριστό πλωτό ή εναέριο μέσο υπηρεσιών θαλάσσιων σπορ μπορούν να συμμετάσχουν μόνο μέλη της ίδιας οικογένειας ή άτομα που θα τηρούν αυστηρά την απόσταση των 2 μέτρων μεταξύ τους.
– Μείωση στο βαθμό που είναι εφικτό των συναλλαγών σε μετρητά και αντί αυτού προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών.
5. Χώροι Υγιεινής (Αποχωρητήρια, καταιονητήρες (ντους) εξωτερικού χώρου)
– Συχνή και σωστή απολύμανση με βάση τα Διατάγματα και τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας.
– Το προσωπικό, υποχρεούται να απολυμαίνει τακτικά τις εγκαταστάσεις υγιεινής, αναρτώντας σχετικό πρόγραμμα το οποίο και θα επιδεικνύεται σε περίπτωση ελέγχου.
– Επιμελής και συχνός καθαρισμός των αντικειμένων κοινής χρήσης.
– Εφοδιασμό των αποχωρητηρίων με υγρό σαπούνι, χαρτοπετσέτες μιας χρήσης, (οι οποίες θα απορρίπτονται σε ποδοκίνητους κάδους πλησίον των νιπτήρων), και αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη).
– Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να λαμβάνεται για τον συστηματικό, επαρκή και συνεχή φυσικό αερισμό των αποχωρητηρίων.
– Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού των αποχωρητηρίων, χρειάζεται συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, διακόπτες, βρύσες, κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 3% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 30 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό. Σημειώνεται ότι οι εργασίες καθαρισμού πρέπει να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας.
– Οι πλαστικές σακούλες των κάδων, όταν γεμίζουν, πρέπει να δένονται σφικτά και να απομακρύνονται αμέσως. Τα γάντια μετά τη χρήση τους πρέπει να απορρίπτονται αμέσως στις πλαστικές σακούλες των κάδων απορριμμάτων και να μη γίνονται προσπάθειες καθαρισμού τους, π.χ. πλύσιμο των γαντιών μιας χρήσης και επαναχρησιμοποίησή τους.

Share this post