Σε αργία ιερέας ναού των Αθηνών, που έκανε «παπαδάκια» δύο κορίτσια

Σε αργία ιερέας ναού των Αθηνών, που έκανε «παπαδάκια» δύο κορίτσια

Την περασμένη Κυριακή σε ένα ναό των Αθηνών ο ιερέας έδωσε σε κορίτσια να κρατήσουν λαμπάδες  . Ξεσηκώθηκε μια μερίδα
” πιστών” ότι το γεγονός έρχεται σε αντίθεση με την παράδοση . Ο ιερέας τέθηκε από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών σε αργία.

Άγιος Νικόλαος Ραγκαβά: Στο στόχαστρο ο φωτισμένος ιερέας για τα κορίτσια – ‘παπαδάκια’ (news247.gr)

*************************************************************

Σύμφωνα με την εφημερίδα των Αθηνών “ΤΟ ΒΗΜΑ” η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας Ελλάδος  αναμένεται να συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα και κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει, εάν ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος θέσει το θέμα προς συζήτηση και ποια θα είναι η εισήγηση του, όμως, όπως επισημαίνουν συνεργάτες του: «στόχος της απόφασης είναι να νουθετήσει τον κληρικό καθώς δεν υπήρχε καμία συνεννόηση με τα στελέχη της Αρχιεπισκοπής» και όπως προσθέτουν « ο ιερέας δεν έλαβε κάποια επιστολή, αλλά «είχε μία συνομιλία με τον Αρχιεπίσκοπο και τον πρωτοσύγκελο. Κανένας μας δεν αποφασίζει μόνος του».

 

Έκκληση ενοριτών Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο
«Παῦσον Ἐκκλησίας τα σκάνδαλα, και εἰρήνευσον αὐτήν ὡς ἀγαθή»
Ως πιστοί χριστιανοί, μέλη του σώματος της Εκκλησίας και ενορίτες στην ενοριακή κοινότητα του Αγίου Νικολάου του Ραγκαβά στην Πλάκα, με ιερατικώς προϊστάμενο τον π. Αλέξανδρο Καριώτογλου (δρ. θρησκειολογίας), νιώθουμε την ανάγκη να απευθύνουμε την κάτωθι έκκληση.
Έκκληση στον ποιμένα, πατέρα μας και επιχώριο επίσκοπό μας Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, έκκληση στη διάκριση και στην εκκλησιαστική πατρότητα, έκκληση προστασίας του πρεσβυτέρου και της ενορίας μας από αήθεις και αν-ορθόδοξες διαδικτυακές επιθέσεις που σπέρνουν διχασμό στο σώμα της Εκκλησίας προκειμένου να εισαγάγουν καινά ήθη στην εκκλησιαστική ζωή δια της μεθόδου της ανθρωποφαγίας.
Αφορμή αποτελεί η επίθεση, ανωνύμων και επωνύμων, που δέχεται η ενορία μας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών λόγω φωτογραφιών από τη Θεία Λειτουργία της Πεντηκοστής, στις οποίες εικονίζονται κορίτσια να κρατάνε λαμπάδες στον σολέα του ναού κατά τη διάρκεια της λειτουργίας ( = «λαοῦ το ἔργον») ως «παπαδάκια».
Ποιες είναι οι κατηγορίες; Ότι «παπαδάκια» μπορούν να είναι μόνο τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) αγόρια, όχι τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) κορίτσια, τα οποία απαγορεύεται να λάβουν ευλογία για κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τις επιθέσεις.
Όσο κι αν ψάξαμε, αποτύχαμε να εντοπίσουμε οποιαδήποτε βάση για μια τέτοια «απαγόρευση» γυναικών «παπαδακίων» στο σολέα στη θεολογία, στη λειτουργική και στο κανονικό δίκαιο.
(Το παραδέχονται ακόμα και οι επικριτές μας στο πεζοδρομιακότερο των κειμένων «δολοφονίας χαρακτήρος» που δημοσιεύθηκε: επώνυμος λαϊκός και «παράγοντας στα εκκλησιαστικά πράγματα» σημειώνει μεταξύ υβρεολογίων για την κοινότητά μας ότι «συμβαίνει στην επαρχία, να μην υπάρχουν αγόρια να διακονήσουν στο ιερό βήμα τον ιερέα και να επιστρατεύονται κορίτσια», καινοτομώντας κανονολογικά ότι η Ορθοδοξία διασώζεται εάν… υπάρχει λειψανδρία και εάν… δεν είμαστε στην πρωτεύουσα του κράτους). «Περί όνου σκιάς» δηλαδή.
Δεύτερη κατηγορία, ότι τα κορίτσια φορούν ό,τι προβλέπεται για τα αχειροτόνητα και αχειροθέτητα άρρενα παπαδάκια που βοηθούν στη λειτουργία, χωρίς να διευκρινίζεται από τους υβριστές τι θα ήθελαν να φορούν: πάλι αποτύχαμε —όσο κι αν ψάξαμε— να εντοπίσουμε οποιαδήποτε βάση σε κάτι τέτοιο. «Περί όνου σκιάς» δηλαδή.
Αν κάτι όμως προκαλεί κατασκανδαλισμό των πιστών, αυτό είναι η συλλογική δολοφονία χαρακτήρος, ο λίβελλος, η συκοφαντία και η διαβολή που υφίσταται η ενοριακή μας κοινότητα και ο πρεσβύτερός μας: «καραγκιοζιλίκια, βλασφημία, αίρεση, ξέφραγο αμπέλι, κρίμα στα πτυχία σου πάτερ μου, ας μαζέψουν τα κουβαδάκια τους, αδειάστε μας τη γωνιά».
Ως χριστιανοί, ως μέλη της Εκκλησίας, απευθυνόμαστε στον Επίσκοπό μας για τέτοια φαινόμενα, όχι στα αστικά δικαστήρια για τους επώνυμους υβριστές μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ζητήματα όπως η διαμάχη «προοδευτισμών» και «συντηρητισμών», λειτουργικής ανανέωσης, αναβίωσης θεσμών που έπεσαν σε αχρησία και ούτω καθεξής είναι σημαντικά και καίρια θέματα που είναι σημαντικό να συζητούνται, αλλά αποτελούν θέματα όλως άσχετα με το ζήτημα που συζητούμε σήμερα εδώ και με την αφορμή του.
Δηλαδή, με το εάν μπορούν και κορίτσια να βοηθούν στην εκκλησία δίπλα στα αγόρια, να κρατούν τις λαμπάδες κλπ.
Εξ όσων γνωρίζουμε, το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είναι καν «λυμένο», διότι δεν υπήρξε ποτέ «πρόβλημα» που έπρεπε να «επιλυθεί», θεολογικώς, κανονικώς ή άλλως πώς.
Αντ’ αυτού, αυτό που είναι πρόβλημα προς επίλυση είναι ό,τι ονομάστηκε από διδάσκουσα της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ως η απόπειρα «ισλαμοποίησης» της εκκλησιαστικής ζωής, δηλαδή η απόπειρα λαθραίας και αντι-παραδοσιακής εισαγωγής νεοφανών αντιλήψεων στην εκκλησιαστική ζωή, σχετικά με καινοφανείς και ανορθόδοξες απαγορεύσεις για το γυναικείο φύλο και για άλλα ζητήματα.
Αυτό είναι η κακώς νοούμενη καινοτομία, αυτό είναι που συνιστά «καινά δαιμόνια» σε σύγκρουση με την παράδοση της Εκκλησίας.
Θυμόμαστε εδώ πως παρόμοια διαδικτυακή επίθεση είχε γίνει προ καιρού επειδή στην ενορία μας… βαφτίστηκε Ορθόδοξο ένα παιδί, ως εάν να υπήρχε ποτέ το οποιοδήποτε έρεισμα —στη θεολογία, στην παράδοση, στους κανόνες ή στην πάγια εκκλησιαστική πρακτική— να αρνηθεί η Εκκλησία να βαφτίσει ένα παιδί Ορθόδοξο και να το αφήσει αβάπτιστο, επί τη βάσει του πώς κρίνει τη βιοτή των κηδεμόνων του!
Κι όμως, το είδαμε να υποστηρίζεται κι αυτό από όσους επιχειρούν να υφαρπάξουν τις αρμοδιότητες Επισκόπων και Συνόδου δια του πληκτρολογίου, προκειμένου να εισαγάγουν ανορθόδοξες καινοτομίες και ανορθόδοξα ήθη.
Εξυπακούεται πως στεκόμαστε ολοθύμως στο πλευρό του άμισθου πρεσβυτέρου μας, τον οποίο θα μπορούσαμε να μεγαλύνουμε εκτενώς — αλλά ούτε αυτό είναι το ζήτημα εδώ.
(Οποιοσδήποτε ιερέας θα μπορούσε να συλλέξει «δημόσια λίστα υπογραφών» για οποιοδήποτε θέμα, είτε για καλό είτε για κακό, συνήθεια που επίσης εντάσσεται στο αρνητικό φαινόμενο της απόπειρας επηρεασμού των εκκλησιαστικών πραγμάτων με τον χειρισμό της «κοινής γνώμης», όπως ακριβώς πράττουν όσοι επιτίθενται στην κοινότητά μας «περί όνου σκιάς» — δεν είναι αυτή η φύση της παρούσας έκκλησης.)
Στην παρούσα έκκληση καταθέτουμε ως χριστιανοί τη μαρτυρία μας για το πράγμα καθ’ εαυτό, όχι τις εύλογες συμπάθειές μας ή την αγάπη μας για τον πρεσβύτερο της ενορίας μας.
Ως πιστά μέλη της Εκκλησίας, προσβλέπουμε για την πηδαλιουχία του Σώματός της και της ενοριακής μας κοινότητας στους ποιμένες μας, δηλαδή εν προκειμένω στον επιχώριο επίσκοπό μας, τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο.
Όχι στους αυτόκλητους διαδικτυακούς ομολογητές της πίστεως δια της συστηματικής ανθρωποφαγίας.
Ανησυχούμε ως χριστιανοί γι’ αυτές τις γεννήτριες διχασμών, καθημερινού σκανδαλισμού των πιστών και απόπειρας επηρεασμού —με όρους άσκησης πίεσης στη δημόσια σφαίρα, δηλαδή με όρους πολιτικού παιχνιδιού— του πώς θα διαποιμάνουν οι ποιμένες και επίσκοποι το σώμα της Εκκλησίας, και απευθύνουμε εναγώνια έκκληση στον Μακαριώτατο και στην Ιεραρχία: «Παῦσον Ἐκκλησίας τα σκάνδαλα, και εἰρήνευσον αὐτήν ὡς ἀγαθή».

Share this post