Πώς η Ρωσική «Ορθοδοξία» οδηγεί ακόμη και κληρικούς του πατριαρχείου Ρωσίας στο Ισλάμ…

Πώς η Ρωσική «Ορθοδοξία» οδηγεί ακόμη και κληρικούς του πατριαρχείου Ρωσίας στο Ισλάμ…

Η Σοβιετική «Ορθοδοξία»-φερετζές του απάνθρωπου και αυταρχικού καθεστώτος Πούτιν, υπό την ηγεσία του πατριάρχη Κυρίλλου Γκουντιάεφ, οδηγεί τους πιστούς στη Ρωσία στη μαζική φυγή τους από την Εκκλησία προς διάφορες κατευθύνσεις. Η πιο συγκλονιστικές ίσως περιπτώσεις, αδιανόητες για όσους ζούν  στην Ελλάδα, είναι η μεταστροφή ακόμη και κληρικών του πατριαρχείου Ρωσίας στο Ισλάμ!

Παρατίθενται  δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Ο ΠΡΩΘΙΕΡΕΑΣ VIACHESLAV POLOSIN μεταστρέφεται στο Ισλάμ

Ο αρχιερέας Viacheslav Polosin, ένας ιερέας της Επισκοπής Kaluga που διευθύνει τώρα τη διοίκηση της Επιτροπής των Σχέσεων με τις Δημόσιες Ενώσεις και τις Θρησκευτικές Οργανώσεις της Δούμα της Ρωσικής Ομοσπονδίας, έχει μεταστραφεί στο Ισλάμ. “Αποφάσισα να εναρμονίσω την κοινωνική θέση μου με τις πεποιθήσεις μου” και δηλώνει “και να πιστοποιήσω δημόσια ότι θεωρώ τον εαυτό μου ως έναν υποστηρικτή της μεγάλης παράδοσης της αληθινής πίστης των προφητών, του μονοθεϊσμού, αρχίζοντας με τον Αβραάμ (αλέιχι σαλάμ). Και έτσι δεν θεωρούμαι ιερέας ούτε μέλος οποιασδήποτε Ορθόδοξης Εκκλησίας”.

Συγχρόνως ο Viacheslav Polosin εξέθεσε τον παραδοσιακό τύπο που πιστοποιεί την αποδοχή του Ισλάμ: “Λα ιλάχα ίλλα ΑΛΛΑΧ Μουχάμμεντ ρασούλουλλάχ” (Δεν υπάρχει άλλος Θεός Άξιος λατρείας εκτός από τον Θεό και ο Μουχάμμεντ είναι ο Απεσταλμένος του Θεού). Ο Viacheslav Polosin θεωρεί ότι η τελική αποκάλυψη στη γη είναι το Ιερό Κοράνι που εστάλει στον προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) και διαφωνεί κατηγορηματικά με εκείνους που για κάποιους λόγους θεωρούνε ότι το αραβικό κείμενο του Ιερού Κορανίου είναι ξενικό προς τη Ρωσική κουλτούρα. Στη συνέντευξή του στο περιοδικό Musulmane, ο Viacheslav Polosin υπέβαλε σε αυστηρή κριτική τον Χριστιανισμό και ιδιαίτερα την Ορθόδοξη παράδοση. Κατά την άποψή του, ο Χριστιανισμός περιέχει μία αφομοίωση του Θεού Δημιουργού στη δημιουργία Του, κάτι το οποίο είναι ανθρωπομορφισμός. “Για αιώνες έχουν υπάρξει οι μεσολαβητές, οι πατέρες και οι δάσκαλοι, οι οποίοι ενώ δεν ήταν προφήτες, έχουν μιλήσει στο όνομα του Θεού” λέει ο Viacheslav Polosin για τη Χριστιανική ‘λατρεία’ των Αγίων “και αυτή η πρακτική έχει γίνει έτσι ο κανόνας στην εκκλησία, που είναι δύσκολο για κάποιον να δραπετεύσει απ’ αυτή και για έναν που βρίσκεται στη θέση ενός ιερέα, είναι αδύνατον”.

Μεταξύ των μουσουλμάνων που είχαν επιρροή σε αυτή την επιλογή του ο πρώην Ορθόδοξος ιερέας προσδιόρισε τον Γκάινταρ Τζαμάλ και ανέφερε ότι οι ιστορίες για την Κάαμπα και το Χατζ του έκαναν μεγάλη εντύπωση.

Ο Viacheslav Polosin, ένας πρώην ιερέας της ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και πρόεδρος της Ανώτατης Σοβιετικής Επιτροπής για την Ελευθερία της Συνείδησης, ανήγγειλε πρόσφατα τη μεταστροφή του από την Ορθοδοξία στο Ισλάμ. Αυτό το πρωτοφανές γεγονός της υιοθέτησης της θρησκείας του προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) από προεξέχον Ορθόδοξο κληρικό ήταν μια έκπληξη για πολλούς. Ο πρώην αρχιερέας κατηγορήθηκε και θεωρήθηκε ως πάσχον από ψυχολογική ασθένεια ή για λεπτό πολιτικό υπολογισμό. Αλλά ο ίδιος μιλάει για ελεύθερη, πνευματική και φιλοσοφική του επιλογή. 

– “Όσο ξέρω, αυτό είναι η δεύτερη φορά στη ζωή σας που αναγγέλετε επίσημα αυτή την αλλαγή στη ζωή σας”;

– “Από την παιδική μου ηλικία πίστευα στον Θεό. Αργότερα, όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο, γνώρισα τυχαία την Ορθόδοξη λογοτεχνία και πήγα στην εκκλησία και βρήκα εκεί κάτι που δεν είχα βρει στις διάφορες κατηγορίες της φιλοσοφίας. Δεν λυπάμαι για αυτό. Έμαθα πολλά εκεί. Υπέβαλα τα έγγραφά μου στην Εκκλησιαστική Σχολή το 1979 και έχω τώρα, μετά από είκοσι έτη, δίνοντας μια συνέντευξη στο περιοδικό ‘Musulmane’ αυτά τα δύο στάδια στην ανάπτυξη της ζωής μου.

Αρκετά έτη έντονης εργασίας με έχουν φέρει στο συμπέρασμα ότι το Κοράνι δεν περιέχει μια αφομοίωση του Θεού από τη δημιουργία Του, από την ανθρωπότητα, η οποία είναι ανθρωπομορφισμός, η ουσία της ειδωλολατρείας…”.

Η θέση του Πατριαρχείου της Μόσχας.

Για το Πατριαρχείο της Μόσχας, η ανακοίνωση από τον αρχιερέα Viacheslav Polosin της μεταστροφής του σε μία άλλη Πίστη, αποτέλεσε πλήρη έκπληξη. Στο τμήμα των εξωτερικών σχέσεων των εκκλησιών η κίνησή του εξηγήθηκε ως αστάθεια του χαρακτήρα και των πεποιθήσεων του. Στο Πατριαρχείο υπάρχει μια τάση για υποτίμηση του θέματος.

– “Η θρησκευτική αναζήτησή σας προκλήθηκε από τη δυσαρέσκειά σας με την επίσημη Ορθοδοξία”;

– “Ενώ εργαζόμουν στον κρατικό μηχανισμό, άρχισα να βλέπω πιό καθαρά πώς οι διάφορες δραστηριότητες μέσα στην εκκλησία ή την πολιτική έχουν επιπτώσεις στη ζωή των ανθρώπων. Μερικοί άνθρωποι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τον Χριστιανισμό έτσι ώστε να δικαιολογηθεί η ανευθυνότητα της κυβέρνησης, που της δίνει μια εικόνα θείας χειροτονίας”.

–  “Υπάρχουν παρόμοια παραδείγματα στην ιστορία του Ισλαμικού κόσμου: χάνοι, Τούρκοι σουλτάνοι, δολοπλοκίες παλατιών στην Υψηλή Πύλη.

– “Στο Κοράνι που βλέπει την κυβέρνηση ως κάτι που πηγάζει απ’ τον Θεό, κάτι τέτοιο είναι αυστηρά απαγορευμένο. Λέγεται ότι εάν κάποιος σφετερίζεται τη δύναμη και ένας μουσουλμάνος το ανέχεται αυτό, κατόπιν είναι και αυτός ένα εξάρτημα σε αυτήν την αμαρτία. Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία υπήρξε μια στασιμότητα του μουσουλμανικού πολιτισμού – η λατρεία του στρατού, βία, σκλαβιά. Το Ισλάμ εκφυλίστηκε εκεί. Η ίδια η αποκάλυψη είναι ένα διαφορετικό θέμα.”.

– “Ποια ήταν η αντίδραση των νέων μουσουλμάνων αδελφών σας στην απόφαση σας”;

– “Η συνέντευξή μου με το περιοδικό Musulmane προκάλεσε ζωηρό ενδιαφέρον, τόσο πολύ ώστε ήταν απαραίτητο να τεθεί προς κυκλοφορία μία ακόμη επανεκτύπωση”.

– “Ποιά ήταν η αντίδραση εκ μέρους της ηγεσίας της Δούμα”;

– “Μερικοί φυσικά θα είναι δυσαρεστημένοι αλλά δεν με ενδιαφέρει. Όταν ήμουν μέσα στην Ορθοδοξία, την επέκρινα μάλλον σκληρά. Τώρα δεν επεκρίνω το Ισλάμ, το οποίο όπως παρουσιάζεται στο Κοράνι, είναι η πιο δίκαιη θρησκεία επειδή περιέχει την απαγόρευση της τυραννίας από τους ανθρώπους στο όνομα του Δημιουργού. Δεν υπάρχει κανένας μεσολαβητής από μία ιερατική κάστα ή οι μονάρχες στο Κοράνι.”.

***

Ο ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΒΛΑΝΤΙΣΛΑΒ ΣΟΧΙΝ μεταστρέφεται στο Ισλάμ

 Η επιστολή που έστειλε ο Βλαντισλάβ Σοχίν στον Επίσκοπο της επαρχίας του Κουρσκ, Γερμανό:

Μπισμιλλάχ Αρ-Ραχμάν Αρ-Ραχίμ (στο όνομα του Θεού του Σπλαχνικού του Ελεήμονα)

Με όλον τον σεβασμό μου, παρακαλώ τον Ύψιστο να σας στείλει το έλεος και την καθοδήγηση Του.

Θέλω να σας πληροφορίσω ότι με το έλεος του Δημιουργού του σύμπαντος κόσμου και μέσα από τις προσωπικές μου έρευνες, αποδέχτηκα το Ισλάμ και τώρα δόξα στον Θεό είμαι μουσουλμάνος. Γι’ αυτό λοιπόν σας παρακαλώ να μην με θεωρείται πλέον ως έχοντα κάποια σχέση με την Ορθοδοξία ή με οποιαδήποτε άλλη Εκκλησία. Πιστεύω ότι ο Θεός είναι Ένας (ο μόνος Άξιος λατρείας) και ότι ο Μουχάμμεντ είναι ο απεσταλμένος Του.

Συνεχίζω να συμπεριφέρομαι στους ‘Αχλ ουλ-Κιτάμπ’ (δηλαδή στους Εβραίους και στους Χριστιανούς) με καλό τρόπο και σεβασμό και ευχαριστώ εσάς και τους παλιούς μου συναδέλφους για την αγάπη που δείξατε προς το πρόσωπο μου. Δόξα στον Κύριο του Ελέους και στον Ένα και Μοναδικό Θεό που μου δώρησε την αλήθεια.

Η δόξα ανήκει στον ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα,

ο δούλος του Θεού Βλαντισλάβ Σοχίν.

Ο Βλαντισλάβ Σοχίν υπηρέτησε για χρόνια ως ιερομόναχος. Επιλέγοντας το Ισλάμ, εξήγησε τι έζησε.

Ο Βλαντισλάβ Σοχίν ήταν για χρόνια Χριστιανός Ορθόδοξος ιερομόναχος. Αλλά όμως συνέχεια έψαχνε να βει την αλήθεια. Το τελικό συμπέρασμα των πνευματικών του ερευνών είναι ότι το μήνυμα του ταουχίντ (μονοθεϊσμού) που κήρυξε ο Ιησούς, επιβιώνει στο Ισλάμ.

–Βλαντισλάβ, γιατί αφιερώσατε τη ζωή σας στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μετά τί ήταν αυτό που σας δημιούργησε αμφιβολίες;

–Εγώ ήρθα στην Εκκλησία με κάποια συνείδηση. Στην παιδική μου ηλικία βαπτίστηκα. Ακούστε, άρχισα να αναρωτιέμαι γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν στον Θεό, γιατί η Ρωσία είναι Ορθόδοξη Χριστιανική χώρα και με άλλα ζητήματα. Σαν φυσικό επακόλουθο αποφάσισα να πάρω θρησκευτική εκπαίδευση. Αφού αποφαίτησα από το θρησκευτικό σχολείο στο οποίο πήγαινα, συνέχισα τις θεολογικές σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο. Είχα Θεολογική και κοσμική εκπαίδευση, 4 χρόνια σπούδασα στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κουρσκ στο τμήμα της Θεολογίας. Σε όλο αυτό το διάστημα συνέχισα να ψάχνω την αλήθεια.

Μέσα σε έξι χρόνια που υπηρέτησα την Ορθόδοξη Εκκλησία ως μοναχός, ήρθα αντιμέτωπος με διάφορες καταστάσεις. Όμως, αποφάσισα να μην επιτρέψω σε τίποτα εξωτερικό να στεριώσει τον έλεγχο πάνω στον άνθρωπο. Επειδή παντού υπάρχουν άνθρωποι και εξαιτίας των αδυναμιών τους, αναγκάζονται να ζουν στην ανέχεια. Αυτά είναι πολύ περισσότερα από αυτά που προβάλλονται στην τηλεόραση. Προσπάθησα να μη τα λαμβάνω (τα διαδιδόμενα στην τηλεόραση) σοβαρά υπόψη. Επειδή η θρησκεία, όσο και αν περιλαβάνει εξωτερικά στοιχεία, είναι περισσότερο και πιο ουσιαστικά ένα εσωτερικό ζήτημα.

Με τον χρόνο τα διάφορα εσωτερικά δογματικά προβλήματα, δεν με άφηναν σε ησυχία. Δούλεψα μερικά χρόνια στη Θρησκευτική Σχολή του Κουρσκ. Εκεί παρέδιδα μαθήματα σχετικά με την ιστορία των Χριστιανικών Εκκλησιών. Ερευνώντας τη δογματική ιστορία των Εκκλησιών, τα ερωτήματα μου αυξάνονταν συνεχώς. Από πού προήλθε η ιδέα της ‘Τριάδας’, τα ράσα που δεν υπήρχαν στην αρχική Εκκλησία και πως αυτά έγιναν κομμάτι της θρησκείας (της Ορθοδοξίας) κ.α. Για ορισμένα από τα ερωτήματα μου, μπόρεσα και βρήκα κάποιες απαντήσεις στα διάφορα βιβλία που διδάσκονταν στα Ιερατικά Ορθόδοξα σχολεία. Μόνος μου και μετά από μελέτη (και σκέψη) έφτασα στο συμπέρασμα ότι η μόνη θρησκεία που θα μπορούσε να επιλέξει για τον εαυτό του ένας άνθρωπος, είναι η πίστη σε Έναν και Μοναδικό Θεό. Όλα τα υπόλοιπα που έμεναν πίσω, είναι αυτά (τα διάφορα δόγματα) που επινοήθηκαν αργότερα.

– Δηλαδή, η βασική αιτία που απομακρυνθήκατε από τον Χριστιανισμό ήταν η αντίθεση (της Εκκλησίας) στον αγνό Μονοθεϊσμό που διατυπώνεται στο Ευαγγέλιο;

– Εγώ ερεύνησα τη Βίβλο, προσπαθώντας να εμβαθύνω σ’ αυτήν. Ακόμα και στην Καινή Διαθήκη παρατήρησα ότι υπάρχουν πολλές αντιφάσεις. Αλλά οι Χριστιανοί, οι ίδιοι τους πιστεύουν ότι τα Ευαγγέλια από το πρώτο γράμμα μέχρι το τελευταίο της Αποκάλυψης, δεν έχουν αλλοιωθεί στο παραμικρό και είναι η αλήθεια. Αλλά σε αντίθεση με αυτή την ιδέα, σε σύγχρονες έρευνες έχει αποδειχτεί ότι υπάρχουν πολλά στοιχεία που προστέθηκαν αργότερα στα ιερά κείμενα, ότι πολλά σημεία της Καινής Διαθήκης δεν έχουν γραφτεί μόνο από έναν συγγραφέα (που δηλώνεται) και ότι πολλά σημεία τα οποία βρίσκονται σε κείμενα που θεωρούνται ως ‘ιερά’ από την Εκκλησία, δεν θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί. Όπως πολλά από τα γραπτά που αποδίδονται στον ‘Απόστολο’ Παύλο δεν είναι πλέον αποδεκτά (ότι είναι δικά του) και ο Πέτρος ακόμα είχε συγκρουστεί μαζί του. Ο απόστολος Πέτρος δεν αποδεχόταν ορισμένες από τις απόψεις του Παύλου. Αργότερα έγινε αποδεκτό στην Εκκλησία ότι τα γραπτά του Παύλου αποτυπώνουν το βασικό δόγμα της Εκκλησίας.

– Εσείς πώς ήρθατε στο συμπέρασμα ότι το αγνό Ταουχίντ (Μονοθεϊσμός) βρίσκεται στο Ισλάμ;

– Από την πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με το τι διδάσκουν για το Ισλάμ (οι μη μουσουλμάνοι), πίστεψα πως ό,τι έγραφαν ήταν λάθος. Δεν μπόρεσα να καταλάβω τί έβρισκαν οι άνθρωποι σε εκείνη τη θρησκεία. Γεννήθηκα στο Κουρσκ και ένα μέρος της ζωής μου το πέρασα εκεί. Στην πόλη μου δεν υπήρχε τζαμί και δεν είχα έρθει σε επαφή με κάποιον μουσουλμάνο. Όμως γυρίζοντας στα προηγούμενα, δηλαδή όταν σπούδαζα στη Σχολή Θεολογίας, ξεκίνησα να διαβάζω όποιο βιβλίο περιείχε αναφορές για το Ισλάμ. Στη συνέχεια άρχισα να κάνω ταξίδια και η πρώτη χώρα στην οποία ταξίδεψα ήταν το Ιράν. Έπαθα ΣΟΚ με το πως οι άνθρωποι εδώ ζούσαν μία καθαρή ζωή. Ούτε ναρκωτικές ουσίες είδα να παίρνουν ούτε να πίνουν αλκοόλ. Μετά, δηλαδή ύστερα που μίλησα με τους ανθρώπους, μετά που άρχισα να μαθαίνω τι πίστευαν, επισκέφτηκα σεβαστά μέρη για το Ισλάμ, διάβασα το Κοράνι και προσπάθησα να εμβαθύνω στο Ισλάμ. Εντομεταξύ έστειλα επιστολές σε πολλούς ουλεμά (λογίους) του Ισλάμ, όπου τους έθετα διάφορες ερωτήσεις. Εντέλει αποφάσισα ότι το Ισλάμ ήταν η πραγματική και μοναδική θρησκεία του αγνού Μονοθεϊσμού.

Φυσικά είδα και θετικές αλλά και αρνητικές συμπεριφορές από μουσουλμάνους. Μετά τον πόλεμο, βρέθηκα στο Κόσοβο και είδα πράγματα που έκαναν άνθρωποι που θεωρούσαν τον εαυτό τους μουσουλμάνο. Περπάτησα στις διαλυμένες εκκλησίες και συνέλεξα πολλά στοιχεία. Είδα ανθρώπους να χρησιμοποιούν τη θρησκεία ως όχημα για να πραγματοποιήσουν τις πολιτικές τους επιδιώξεις.

– Οι Ορθόδοξοι γύρω σας, από το περιβάλλον σας, πώς αντέδρασαν που ασπαστήκατε το Ισλάμ;

– Σίγουρα, αμέσως προσπάθησαν να με βγάλουν τρελό, θέλησαν να με ‘θεραπεύσουν’ και να με ‘σώσουν’. Όμως εδώ πρέπει να πω ότι οι φίλοι μου ήξεραν ότι ερευνούσα το Ισλάμ. Κανένας σίγουρα δεν το δέχεται εύκολα αυτό αλλά εμένα με κορόιδευαν. Όταν έμαθαν την απόφαση μου (να γίνω μουσουλμάνος) έπαθαν σοκ!! Όταν τους είπα: ‘Δεν είμαι πια ιερομόναχος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και πήρα αυτή την απόφαση ύστερα από ώριμη έρευνα και προσωπική επιλογή‘ εκείνοι είπαν: ‘Κάνε ό,τι θέλεις να κάνεις αλλά μην ασπάζεσαι το Ισλάμ‘.

Αλλά ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να έχει θρησκευτική πίστη επειδή δεν μπορεί να μετατραπεί σε μία ύπαρξη χωρίς ψυχή και πνεύμα. Η αποδοχή του Ισλάμ δε σημαίνει ασπασμός μια άλλης άσχετης θρησκείας αλλά επιστροφή στο καθαρό Ταουχίντ (Μονοθεϊσμό).

– Η οικογένεια σας πώς αποδέχτηκε την μεταστροφή σας; Οι συγγενείς σας ένοιωσαν έκπληξη;

– Φυσικά έτσι έγινε. Επειδή όλοι εμείς που ήρθαμε στον Κόσμο εδώ στη Ρωσία, ξέρουμε όπως πολλοί λένε ότι εδώ κυριαρχεί η Ορθοδοξία. Σίγουρα ο μοναχός πρέπει να ερευνήσει καλύτερα την Ορθόδοξη παράδοση της οικογένειας του. Όταν αποφασίσεις να εμβαθύνεις περισσότερο, καταλαβαίνεις ότι ο κάθε άνθρωπος έχει έναν ορισμένο δρόμο. Φυσικά η οικογένεια μου όταν έμαθε για την επιλογή μου, δεν αντέδρασαν θετικά. Μπορώ μάλιστα να πω ότι αντέδρασαν κάπως εχθρικά. Ινσά ΑΛΛΑΧ (αν θέλει ο Θεός) ο χρόνος όλα θα τα ‘θεραπεύσει’.

Τις περισσότερες φορές άνθρωποι που δεν έχουν διαβάσει καθόλου το Ευαγγέλιο, ακόμα και άθρησκοι που δεν πιστεύουν, όταν ακούσουν ότι ένας Ρώσος έγινε μουσουλμάνος, λένε με έκπληξη: ‘Μα πώς γίνεται αυτό; Εμείς όλοι μας είμαστε Ορθόδοξοι‘. Οι άνθρωποι που μιλάνε έτσι, έχουν προκαταλήψεις για το Ισλάμ. Η αιτία είναι τα ΜΜΕ. Στα ΜΜΕ το Ισλάμ παρουσιάζεται ως θρησκεία του τρόμου και τους μίσους. Στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου έτσι’ είναι θρησκεία της ειρήνης και της προσφοράς λατρείας στον Ύψιστο Δημιουργό. Μακάρι σιγά σιγά οι άνθρωποι να το καταλάβουν. Το μόνο που δεν χρειάζεται είναι η προσωπική σύγκρουση.

Εάν αυτοί οι άνθρωποι θεωρούν ότι το Ισλάμ είναι θρησκεία των Τατάρων και των Αράβων, τότε και εμείς με το ίδιο επιχείρημα μπορούμε να πούμε ότι ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία των Εβραίων και των Ελλήνων. Τότε για τη Ρωσία η ‘σωστή’ θρησκεία θα είναι ο Ρωσαϊσμός’. Γιατί και εμείς αυτή τη στιγμή ζούμε επηρεασμένοι από την κουλτούρα του Βυαντίου. Εγώ πιστεύω ότι η (αληθινή) θρησκεία είναι παγκόσμια. Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες θρησκείες για τους Άραβες, τους Έλληνες ή για τους Ρώσους. Η πραγματική θρησκεία είναι η πίστη σε Έναν (και Μοναδικό) Θεό και ο κάθε άνθρωπος προσπαθεί να βρει αυτή την αλήθεια. Το ότι κάποιος πρέπει να είναι Χριστιανός Ορθόδοξος επειδή μόνο και μόνο γεννήθηκε στη Ρωσία, δεν είναι σωστό.

– Σήμερα οι Ορθόδοξοι πώς αντιμετωπίζουν το Ισλάμ; Δηλαδή ποιά είναι η επικρατούσα άποψη ανάμεσα τους;

– Σε μερικά Χριστιανικά ευχολόγια, υπάρχουν ακόμα και μερικές ευχές για την προστασία από τις κατάρες των μουσουλμάνων. Ίσως μπορώ να το καταλάβω αυτό το σημείο. Το Ισλάμ θεωρείται ως απιστία από τον Χριστιανικό περίγυρο, επειδή αρνείται το βασικό Χριστιανικό δόγμα της ‘Τριάδας’, δεν αποδέχεται ότι η Παναγία ήταν ‘Θεομήτωρ’ ή ότι ο Ιησούς (αλέιχι σαλάμ) ήταν Θεός.

Αν ένας Ρώσος γεννηθεί σε περιοχή όπου πληθυσμιακά υπερτερούν οι μουσουλμάνοι, τότε θα αναπτύξει σχέσεις μαζί τους μεγαλώνοντας. Αν όμως ακούσει ότι κάποιος άλλος Ρώσος αποδέχτηκε το Ισλάμ, τότε θα του φερθεί εχθρικά. Δυστυχώς σήμερα ούτε κάποιο από τα ΜΜΕ ούτε κάποιος σύλλογος διαδίδουν την πραγματικότητα (για το Ισλάμ).

– Κατά τη γνώμη σας σήμερα ποια ζητήματα στην Ορθόδοξη Ρωσική Εκκλησία δεν πηγάζουν από την αδυναμία του χαρακτήρα και τα λάθη του συστήματος αλλά από το ίδιο το Ορθόδοξο δόγμα;

– Πρώτον, ο μοναχισμός σήμερα είναι κάτι σαν μαντεία. Αλλά παλαιότερα, στην αρχή, οι άνθρωποι εδώ έβλεπαν τον μοναχό ως κάποιον που βρίσκεται μπροστά και κάνει ντουά (ευχή) στον ΑΛΛΑΧ γα εμάς. Κάποτε ο μοναχός γύριζε προς τους ανθρώπους και έλεγε: “Να κάνουμε ντουά (ευχή) στον Θεό” τώρα όμως γυρνάει την πλάτη του στους ανθρώπους, έκρυψε πίσω τους τα εικονοστάσια στους τοίχους και απομακρύθηκε τόσο πολύ από τους ανθρώπους, που πλέον κανείς δεν τον πλησιάζει.

Την ίδια στιγμή μία ακόμα αλήθεια αποκαλύπτεται. Υπάρχουν στη ‘Λειτουργία’ κάποιες κρυφές ευχές που το νόημα τους γνωρίζουν μόνο μοναχοί (και οι ιερείς). Όλα αυτά ακόμα και αν θεωρηθούν ως κάτι που υπάρχουν φυσιολογικά μέσα στην Εκκλησία, δεν είναι καθόλου νορμάλ.

Αυτού του είδους τα λάθη είναι τόσα πολλά. Π.χ. σε κάποιον που σπουδάζει σε Εκκλησιαστικό Σχολείο λένε το εξής: “Τα πρώτα 5 βιβλία τα έγραψε ο Μωυσής, όσο για την ‘Προς Εβραίους Επιστολή’, την έγραψε ο Παύλος”. Αφού το περάσει αυτό και αρχίσει να λαμβάνει μόρφωση από Ανώτερα Θρησκευτικά Ιδρύματα, τότε του λένε: “Το κείμενο των 5 πρώτων βιβλίων (της Παλαιάς Διαθήκης) γράφτηκε μετά. Μετά από την επιστροφή των Εβραίων από την αιχμαλωσία της Βαβυλώνας έχασαν την Πεντάτευχο και ύστερα την έγραψαν μόνο όπως είχε απομείνει στη μνήμη των δικών τους γραφέων”.

Στο Ευαγγέλιο βρίσκονται σε πολλά σημεία αντιφάσεις. Στο Βιβλίο της Γένεσης στην πρώτη ενότητα γράφεται ότι ο ΑΛΛΑΧ δημιούργησε πρώτα τα ζώα και ύστερα τους ανθρώπους. Στη δεύτερη όμως ενότητα γράφεται ότι πρώτα δημιουργήθηκαν οι άνθρωποι και μετά τα ζώα.

Από πολλούς Χριστιανούς δεν έγινε αποδεκτό ότι η ‘Προς Εβραίους Επιστολή’ στάλθηκε πράγματι από τον Παύλο στους Εβραίους. Και τώρα είναι ξεκάθαρο πλέον ότι αυτό το κείμενο δεν γράφτηκε απ’ αυτόν.

Σε μας το έλεγαν ανοιχτά: “Ναι, αυτό έτσι πράγματι είναι αλλά εσείς μη το λέτε αυτό στις λειτουργίες.. θα σας πετροβολήσουν οι πιστοί στην Εκκλησία”.

Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα. Σε όλες τις πτυχές της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας υπάρχουν τέτοια διπλά στάνταρτ.

– Η ίδια η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία διαδίδει καθόλου αυτά τα γεγονότα και σε πιο βαθμό;

– Η αιτία που κάποιοι θρησκευόμενοι βρίσκονται σ’ αυτή την κατάσταση, είναι οι μοναχοί. Ακόμα και αν ο κόσμος βρίσκεται πάνω στους Πατριάρχες και στους Επισκόπους, και πάλι υπάρχουν μοναχοί που πράτουν πράγματα αντίθετα με την Χριστιανική Παράδοση. Υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν στα διάφορα κόλπα και στην άγνοια και τους ακολουθούν (στα ψέματα..). Πολλοί που έρχονται στην Εκκλησία, δεν διάβασαν ποτέ τα βιβλία των Αγίων και λέρωσαν τις σκέψεις τους με τα σκουπίδια της μόδας.. Ψάχνουν να βρουν τρόπους να κερδίσουν για τους εαυτούς τους,, ψάχνουν την ηρεμία στα διάφορα ‘θαύματα’. Και οι μοναχοί γίνονται πολλές φορές το παράδειγμα γι’ αυτό.

Είναι από παλιά μια συνήθεια να αφήνουν ‘τυφλούς’ αυτούς που έρχονται στην Εκκλησία.. Π.χ. Ξέρουμε ότι στην Καθολική Εκκλησία, κανένας άλλος εκτός από αυτούς που ετοιμάζονταν να γίνουν μοναχοί, δεν μπορούσαν να διαβάσουν το Ευαγγέλιο. Κρατούσαν τους ανθρώπους τόσο κάτω από τον έλεγχο τους..

– Όταν προσκαλείτε τους Χριστιανούς στο Ισλάμ, ποια αξία του Ισλάμ τους τονίζετε ιδιαίτερα;

– Κάθε άνθρωπος σαφέστατα πρέπει να γνωρίζει ότι ο Δημιουργός αυτού του Κόσμου είναι Ένας (και Μοναδικός). Ο ΑΛΛΑΧ είναι μόνο Ένας και το λένε αυτό και οι Χριστιανοί. Αλλά δυστυχώς πρέπει να πούμε ότι με τον χρόνο σε όλες τις θρησκείες γίνονται διασπάσεις.

Για μένα το Ισλάμ έγινε η αιτία της σωτηρίας μου από λανθασμένες αντιλήψεις, ως η θρησκεία που αποδέχεται απόλυτα την πίστη στο καθαρό Ταουχίντ (Μονοθεϊσμό). Το Ισλάμ είναι η θρησκεία της πίστης σε ‘Έναν και Μοναδικό Θεό’. Κανένας άνθρωπος και κανένα δημιούργημα δεν μπορεί να βρεθεί στην ίδια θέση με Αυτόν. Κάτι που με τράβηξε πολύ στο Ισλάμ είναι η εξωτερική και η εσωτερική καθαρότητα που πρέπει να έχει ένας μουσουλμάνος. Δυστυχώς πολλοί Χριστιανοί το ξεχνάνε αυτό. Αν ο άνθρωπος είναι καθαρός εξωτερικά, θα πρέπει να είναι καθαρός και εσωτερικά. Κάτι που αγάπησα στο Ισλάμ είναι ότι η σχέση του ανθρώπου με το σώμα του, με την ίδια την υγεία του και με το περιβάλλον του. Εγώ, αποδέχομαι π.χ. πλήρως τους κανόνες της Σαρία για την τιμωρία με θάνατο αυτών εμπορεύονται ναρκωτικά.

Στον κόσμο όπου ζούμε, δύναμη είναι οι ασυδοσία, η ατιμωρησία και το χρήμα. Πρέπει να προστατέψουμε τον λαό μας. Πιστεύω ότι το Ισλάμ θα είναι η σωτηρία της Ρωσίας και όλου του Κόσμου.

Σήμερα στα ΜΜΕ γίνεται μία παραπληροφόρηση για τον Ισλαμικό Κόσμο. Αλλά όμως εμείς βλέπουμε τους ανθρώπους που ζουν εκεί πως φροντίζουν για την προσωπική τους καθαριότητα -όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τι επερχόμενες γενιές- και την υγεία τους. Αλλά εδώ σε μας, στη Ρωσία, βγαίνεις το απόγευμα έξω και βλέπεις ανθρώπους να κυκλοφορούν σαν μεθυσμένοι, κρατώντας ένα κουτί μπύρας ή έχοντας καταναλώσει διάφορες ουσίες, και χωρίς να έχουν ηθικούς φραγμούς. Όλα αυτά θα φέρουν το τέλος του λαού μας. Ακόμα και από αυτή την άποψη λοιπόν, το Ισλάμ είναι το μεγάλο αντίδοτο.

–Πάνω σε πιο θεμέλιο μπορεί να γίνει ένας διάλογος ανάμεσα στους Χριστιανούς και στους μουσουλμάνους και πού βρίσκεται η ρίζα των διαφωνιών;

– Ο διάλογος θα μπορούσε να έχει ως θέμα ‘Η Πίστη στον Ένα Θεό’ και θα έπρεπε να γίνει με στόχο να βελτιώσουμε την εμπιστοσύνη και τις σχέσεις μεταξύ μας. Αλλά και πάλι θα προκύψει διαφωνία και καμία διεθνής συνάντηση θρησκειών δεν θα λύσει αυτό το πρόβλημα. Σίγουρα αυτά είναι ‘ζεστά’ θέματα, εγώ ο ίδιος μου συμμετείχα σε μερικές συναντήσεις. Είδα ότι οι ίδιοι οι Χριστιανοί δεν μπορούσαν να τα βρουν μεταξύ τους, δεν μπορούσαν να βρουν μία μέση οδό στα δογματικά τους και δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν. Επειδή κανένας δεν ήθελε να κάνει ένα βήμα πίσω, να αναθεωρήσει τις απόψεις του, κανένας δεν ήθελε να τραβήξει τα χέρια του από το χρήμα και την εξουσία.

Συνήθως σε αυτού του είδους τις συναντήσεις συζητούνται θέματα όπως π.χ. η έλλειψη νερού από πολλά μέρη στον πλανήτη. Θα μπορούσαν όμως να γίνουν κάποιες συμφωνίες και να φτάσουμε σε κάποιο αποτέλεσμα για παγκόσμια κοινωνικά προβλήματα. Αν όμως εκείς ξεκινήσουμε από την αρχή να αναλλοίουμε τα λεπτά Θεολογικά ζητήματα, τότε θα έχουμε ως αποτέλεσμα ότι: για ους Χριστιανούς το Ιερό Κοράνι δεν θεωρείται μία πηγή όπου θα πρέπει να δώσουμε βάρος. Για τους μουσουλμάνους όμως είναι ένα Άγιο Βιβλίο. Έτσι αν αρχίσει ο ένας να φέρνει παραδείγματα από το Κοράνι και ο άλλος από το Ευαγγέλιο, δεν θα βρεθεί καμία λύση..και συμφωνία.

– Είστε πλέον και εσείς μέλος της Ούμμα. Τί είναι αυτό που σας τράβηξε στους μουσουλμάνους της Ρωσίας και αν είδατε σ’ αυτούς κάτι που δεν σας άρεσε, τί είναι αυτό;

– Ήξερα και από πριν ότι θα δω και πράγματα που δεν θα μου αρέσουν. Αν όμως το δούμε διαφορετικά, αυτού του είδους τα προβλήματα υπάρχουν σε όλες τις θρησκευτικές κοινότητες. Από αυτά δεν διαφεύγει κανείς. Όταν οι μουσουλμάνοι συναντιούνται κάπου και βλέπουν ο ένας τον άλλον, χαιρετιούνται και χαίρονται και αυτό είναι κάτι πολύ δυνατό (τρυφερό/ανθρώπινο).

Η σαλά (προσευχή) που γίνεται 5 φορές την ημέρα είναι πολύ πιο διαφορετική από τις διάφορες ευχές που διαβάζονται στην Εκκλησία. Οι άνθρωποι στην Εκκλησία πολλές φορές όταν διαβάζονται οι ευχές, δεν τις ακούνε και πολλοί ούτε καν τις γνωρίζουν. Δεν πηγαίνουν στην Εκκλησία επειδή θέλουν να μιλήσουν με τον Θεό.. πάνε την Κυριακή ή όποτε τύχει κάποια γιορτή. Στη μουσουλμανική προσευχή όμως μιλάς με τον ΑΛΛΑΧ από την καρδιά σου και κάνεις ντουά σαν να είναι μία καθημερινή ομιλία. Όταν κάνεις ντουά (επίκληση/ευχή) μπορείς να πεις ό,τι θέλεις, χωρίς να είσαι υποχρεωμένος να διαβάσεις ντε και καλά από κάποιο προσευχτητάρι (αν και υπάρχουν οι ευχές που έλεγε ο Προφήτης). Και οι περισσότεροι από τους Χριστιανούς όταν διαβάζουν ευχές, δε γνωρίζουν τί σημαίνουν. Ένας μοναχός μου είχε πει: “Ακόμα και μοναχοί πολλές φορές δε γνωρίζουν καλά τις ευχές και το τι διαβάζουν”.

………

– Το Ισλάμ κατά την άποψη σας, τί έχει προσφέρει;

– Νοιώθω ότι σώθηκα από ανούσιο και υπερβολικό ‘στολισμό’ και τα άμφια, ότι ξεπέρασα τους φόβους μου και ότι γλύτωσα από ανθρώπους που δεν πιστεύουν στο Ταουχίντ. Από την άλλη μπαίνοντας στο Ισλάμ, βρήκα τη δυνατότητα να προσεύχομαι στον Ύψιστο, χωρίς να θέτω διαμεσολαβητες ανάμεσα μας. Θυμάμαι που όταν ήμουν μοναχός, οι άνθρωποι ερχόντουσαν σε ‘μένα και με ρωτούσαν μπροστά στην εικόνα ποιού αγίου θα έπρεπε να ανάψουν ένα κερί ή ποιον άγιο θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ως διαμεσολαβητή στις προσευχές τους. Εγώ τους έλεγα πάντα να στρέφονται κατευθείαν στον Θεό και να Του μιλάνε όπως βγαίνει από μέσα τους. Εκείνοι κουνούσαν τα χέρια τους και έλεγαν: “Εσείς πείτε μας σε ποιον Άγιο θεωρείται καλύτερα να πάμε”.

Δηλαδή στην Ορθόδοξη Παράδοση με την ‘Αγιοποίηση’ των ανθρώπων, ο Θεός έμενε πίσω. Οι άνθρωποι δέχονταν τις εικόνες ως ‘παραγωγούς’ θαυμάτων, τρέχουν πίσω από τα ‘θαύματα’ ή πηγαίνουν πίσω από τη φωτιά που ‘βοηθάει’ ή ψάχνουν ‘ιερές’ πηγές που τους δημιουργούν εντυπώσεις όταν τις ακούν ή τις βλέπουν. Κάνουν ευχές προς τους Αγίους.. Εύχονται στον άγιο Ναούμ επειδή στα Ρωσικά το ‘ουμ’ σημαίνει ‘μυαλό’ επειδή πιστεύουν ότι ανοίγει τον δρόμο σε αυτούς που βρίσκονται σε αναζήτηση της γνώσης.. Δεν καταλαβαίνουν δηλαδή ότι αυτό είναι το νόημα του ονόματος του αγίου στη Ρωσική (και όχι στην Εβραϊκή) γλώσσα!!! Η Ορθοδοξία είναι γεμάτη από αυτού του είδους το σιρκ (ειδωλολατρία).

Σαν μουσουλμάνος, αυτό που είναι για ‘μένα σημαντικό, είναι ότι δεν θέλω να πηγαίνουν και να προσεύχονται για ‘μένα σε κάποιον από τους ‘τρεις’ της ‘Τριάδας’ ή σε κάποιον ‘άγιο’. Στρέφομαι κατευθείαν προς τον Ύψιστο. Και γιατί όχι; Όπως και να ‘χει, ο ΑΛΛΑΧ δεν με ακούει; Γίνεται αυτό;

– Για τον σημερινό κόσμο που βρίσκεται μακριά από την αλήθεια, τί πρέπει να δώσει και να ‘πει’ το Ισλάμ;

– Στα Ευαγγέλια ο Ιησούς (αλέιχι σαλάμ) λέει ότι στάθηκε πάνω στην κακία του κόσμου. Εμείς όμως πρέπει μαζί με όλους αυτούς που βρίσκονται απέναντι (στην κακία) να προσπαθήσουμε να κάνουμε τον κόσμο μας πιο καλό, πιο καθαρό, πιο όμορφο. Έτσι πρέπει να γίνει, δεν πρέπει να ζούμε για τα καθημερινά μας ‘θέλω’. Πρέπει τα παιδιά μας, τα εγγόνια μας αλλά και τα παιδιά τους να μπορέσουν να ζήσουν σε έναν τέτοιο καθαρό κόσμο. Σε έναν τέτοιο κόσμο όπου ούτε βρωμιά ούτε ανηθικότητα ούτε κακία να μην υπάρχει. Σε έναν κόσμο όπου αντί να συσχετίζουν το Ισλάμ με την τρομοκρατία (όπως κάνουν σήμερα) να δείξουμε το πραγματικό νόημα του Ισλάμ που είναι το καθαρό Ταουχίντ (Μονοθεϊσμός), μακριά από την τρομοκρατία. 

– Δεν πρέπει εδώ να ξεχάσω ότι αυτοί που προσπαθούν να αποδείξουν ότι το Ισλάμ είναι συνόνυμο της τρομοκρατίας, είναι οι διπρόσωποι Σιωνιστές και οι Αμερικανόφιλοι προπαγανδιστές. Τρομοκρατία με την πραγματική της έννοια είναι αυτό που σήμερα κάνει το Ισραήλ στον Λίβανο.

– Σίγουρα εδώ το Ισραήλ κάνει λάθος. Δεν κερδίζεται τίποτα με τον να σκοτώνονται αθώοι πολίτες, ηλικιωμένοι, γυναίκες και παιδιά. Αυτό που κάνει το Ισραήλ στον Λίβανο και έκανε στη διάρκεια της ιστορίας (παρά τα όσα έπαθε) είναι τρομοκρατία. Το λέω ανοιχτά’ οι Παλαιστίνιοι πρέπει να παλαίψουν για τη γη τους, για τα παιδιά τους και για τα δικαιώματα τους.

Πηγή:  romalewfronimati.blogspot/  islam.ru

ΦΩΤΟ ΕΠΑΝΩ : Πατριαρχείο Μόσχας

Share this post