«Πατέρες» του κινήματος κατά των εμβολίων

«Πατέρες» του κινήματος κατά των εμβολίων

Η ισχυρή επιρροή μοναχών του Αγίου Όρους και οι θεωρίες τους για την πανδημία

Του Σταύρου Τζίμα*

ΠΡΟΣΩΠΟ – Βιβλιοnet

«Σεβαστή Γερόντισσα, ευλογείτε. Ελαβα την επιστολή σας προ καιρού, και ζητώ να με συγχωρέσετε που καθυστέρησα να σας απαντήσω, λόγω ελλείψεως χρόνου. Δυσκολεύομαι, πράγματι, να απαντώ στα γράμματα, αλλά, επειδή είδα την ανησυχία σας για όσα συμβαίνουν στις μέρες μας και την καλή σας διάθεση να ενεργείτε σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, σας απαντώ».

Στην «Καλύβη Αναστάσεως – Καψάλα», στο Άγιον Όρος, στις παρυφές των Καρυών, ο ιερομόναχος Ευθύμιος δέχεται καθημερινά πιστούς που καταφεύγουν στο «Περιβόλι της Παναγίας» για να προσευχηθούν υπέρ σωτηρίας από την πανδημία και να ζητήσουν τη συμβουλή (που γι’ αυτούς είναι νόμος) «του Γέροντα», για την προστασία από τον ιό και βεβαίως για το εάν θα πρέπει να εμβολιαστούν.

Δεν υπεκφεύγει όταν λέει στη «γερόντισσα», πιθανότατα ηγουμένη κάποιας γυναικείας μονής, ότι δυσκολεύεται να απαντάει στα γράμματα, «γιατί τέτοια καταφθάνουν πάρα πολλά» στο ασκηταριό του, ο γέρων Ευθύμιος. Πολύ περισσότεροι είναι οι κοσμικοί χριστιανοί που συρρέουν στο κελί του, σχηματίζοντας ουρές, κάποιες φορές από τα ξημερώματα, για να εξομολογηθούν και να λάβουν την επιφοίτησή του για το εμβόλιο.

Οι «εγκύκλιοι»

«Καθημερινώς, “ως κύματα θαλάσσης κυμαινομένης” καταφθάνουν προσκυνητές στο Άγιον Όρος , και κάποιοι μέχρι το κελί μας. Ολοι αυτοί, καθώς και όσοι στέλνουν γράμματα, έχουν μια αγωνία και ένα ερώτημα: “Τι θα γίνει με το υποχρεωτικό εμβόλιο;”. Ολα τα υπόλοιπα προβλήματα που τους έπνιγαν μέχρι τώρα τέθηκαν σε δεύτερη μοίρα», πληροφορεί τη «γερόντισσα», σε μία από τις «εγκυκλίους» του. Ο μοναχός Ευθύμιος είναι μια εξέχουσα πνευματική και θεολογική φυσιογνωμία στο Όρος, με πολλούς οπαδούς εντός και εκτός, καθώς περιβάλλεται με το «φωτοστέφανο» του «διαδόχου» του Αγίου Παϊσίου, με τον οποίο φέρεται να διατηρούσε στενούς πνευματικούς δεσμούς. Μάλιστα, στον χώρο πέριξ του κελιού του έχει ανεγείρει και εκκλησία στη μνήμη του.

Εκτός από ασκητής, όμως, ο μοναχός Ευθύμιος είναι και φανατικός πολέμιος του εμβολίου. Μερικοί που γνωρίζουν, στις Καρυές, τον θεωρούν ως κατ’ εξοχήν ρασοφόρο γκουρού των αντιεμβολιαστών στον Άθω. Διαχέει τις απόψεις του στην κοσμική κοινωνία με «delivery» μέσω προσκυνητών που τον επισκέπτονται καθημερινά στο ησυχαστήριό του, αλλά και συνομιλώντας τηλεφωνικά με όσους δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο Όρος.

Όπως και διά ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο –μία εξ αυτών που φέρεται να διαχειρίζεται υποτακτικός του εμφανίζεται ιδιαίτερα επιθετική– που διακινούν και αναπαράγουν τις εγκυκλίους του περί της πανδημίας, οι οποίες λειτουργούν ως ντιρεκτίβες για όσους τον ακολουθούν, αναζητώντας τη σωτηρία από τον ιό στα κηρύγματα και στις προφητείες του. Τι τους λέει σε αυτά; Πάνω κάτω τις θεωρίες και των εκτός Άθω αρνητών, με την αγιορείτικη αίγλη και επίκληση στον Παΐσιο.

Επικαλείται μάλιστα ως παράδειγμα της αφοβίας του Παϊσίου παρόμοια περίπτωση, αυτής του πυρηνικού ατυχήματος του Τσερνόμπιλ. «Όταν οι άνθρωποι πανικοβλήθηκαν και εξέταζαν τα λαχανικά και τα φρούτα για να τρώνε από αυτά που είχαν τη λιγότερη ακτινοβολία, ο όσιος Παΐσιος ερωτηθείς είπε να κάνουμε τον σταυρό μας και να τρώμε άφοβα, δίνοντας ο ίδιος πρώτος το παράδειγμα».

Ο γέρων Παΐσιος, βεβαίως, αναπαύεται από το 1994 στο προαύλιο της Ιεράς Μονής Ιωάννου Θεολόγου στη Σουρωτή, έξω από τη Θεσσαλονίκη, έχοντας καταχωρισθεί στο πάνθεον των αγίων και ως εκ τούτου δεν είναι σε θέση να εκφέρει άποψη για τον κορωνοϊό και τα εμβόλια, ούτε να προφητεύσει το μέλλον της πανδημίας.

Ο Γέροντας Ευθύμιος της Καψάλας του Αγίου Όρους για τον κορονοϊό και το  κλείσιμο των εκκλησιών. / Ορθοδοξία

ΦΩΤΟ: gr.pravoslavie.ru

Οι αρνητές επίδοξοι «διάδοχοί» του, όμως, δεν θα μπορούσαν να μην εντάξουν στο οπλοστάσιό τους εναντίον της επιστημονικής προσέγγισης της μάχης κατά COVID-19, δεδομένης της ισχυρής γοητείας που εξακολουθεί να ασκεί στο εντός και εκτός Άθω ποίμνιo, τη βιβλική, όπως θεωρείτο, αυτή μορφή. «Ο Παΐσιος “πουλάει”, οι κήρυκες του αντιεμβολιασμού μια χαρά τον εργαλειοποιούν», είπε στην «Κ» εκπρόσωπος μονής που έχει ταχθεί υπέρ του εμβολιασμού.

Οπωσδήποτε ο ιερομόναχος Ευθύμιος, το πιο βαρύ όνομα της ασκητικής στον Άθω στη μετά Παΐσιο εποχή, δεν είναι ο μόνος εξ αυτών που τον επικαλούνται για να προωθήσουν τις αντιεπιστημονικές θεωρίες τους περί της πανδημίας και τις επιθέσεις εναντίον της Πολιτείας και της επίσημης Εκκλησίας.

Το «Τάγμα των Καθαρών» (πνευματικά), όπως αποκαλούν στις Καρυές τους αυτοαναγορευθέντες σε θεματοφύλακες της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης, πρωτοστατεί στο εντός και εκτός Άθω αντιεμβολιαστικό κίνημα. «Υπάρχει μια υποδόρια επικοινωνιακή αντιεμβολιαστική καταιγίδα εκπορευόμενη από τον Άθω, η οποία λειτουργεί ως καύσιμο στο κίνημα των αρνητών», έλεγε άλλη πηγή στις Καρυές.

Φήμες που διέτρεχαν τις τελευταίες ημέρες την αγιορείτικη κοινωνία ήθελαν μητροπολίτη που αρνείτο να νοσηλευθεί να τελούσε υπό την καθοδήγηση πνευματικού του στον Άθω με επιρροή. Τα δύο «καλογεροπαίδια του Παϊσίου» έχουν μετατρέψει το κελί του, όπου εγκαταβιούν, σε αντιεμβολιαστικό προπύργιο. Διακινούν φυλλάδια συνωμοσιολογικού περιεχομένου και θεωρίες περί Αντίχριστου, Παπισμού, κ.ά. στα κελιά και στις μονές, και ομιλούν γι’ αυτά, εν ονόματι «του Γέροντα», στους πολλούς προσκυνητές που καταφθάνουν για να ανάψουν εις μνήμην κερί στο ησυχαστήριο και να προσευχηθούν. Και οι δυο τους φέρονται να έχουν νοσήσει από τον ιό, την ύπαρξη και επικινδυνότητά του, κατά τα άλλα, οι ίδιοι αμφισβητούν.

Στη διαδρομή από τις Καρυές προς το κελί του Παϊσίου βρίσκεται η καλύβη του ζηλωτή μοναχού Γαβριήλ. Με βιβλικό εμφανισιακά προφίλ υποδέχεται ξαπλωμένος επισκέπτες σ’ ένα ξύλινο κρεβάτι από όπου εξαπολύει μύδρους κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη, της παγκοσμιοποίησης και κατάρες εναντίον των εμβολίων για τον κορωνοϊό.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ένας άλλος λιγότερο εμβληματικός αρνητής με πνευματική ωστόσο επιρροή στο χριστεπώνυμο κοινό, ο εγκαταβιών στη Σκήτη του Αγίου Ανδρέα, στις Καρυές, ιερομόναχος Εφραίμ, φέρεται να διεκδικεί και αυτός μερίδιο «αγιότητας».

Οι θεωρίες

Ο ιερομόναχος Ευθύμιος, όπως και οι άλλοι ρασοφόροι αρνητές, τροφοδοτεί με θεωρίες του τύπου: «…Εμείς αρνούμαστε να κάνουμε το εμβόλιο. Οποιος φοβάται, ας κάνει όσα εμβόλια θέλει, αλλά να γνωρίζει ότι μπορεί να έχει απρόβλεπτες βαριές παρενέργειες, όπως είχαν τα εμβόλια που έκαναν στα παιδιά πριν από λίγα χρόνια για τη νόσο των πτηνών και πολλά παρέλυσαν. Οπως επίσης έπαθαν σκλήρυνση κατά πλάκας πολλοί που έκαναν το εμβόλιο της ηπατίτιδας Β΄ και το ίδιο συμβαίνει και με άλλα εμβόλια. Αν δεν φυλάξει ο Θεός, τι μπορούν να κάνουν τα εμβόλια και τα φάρμακα;

»…Εμείς έχουμε ανώτερα εμβόλια και “φάρμακα αθανασίας”, τα άγια Μυστήρια. Γιατρούς δοκιμασμένους και ειδικούς για τον ιό, τον Αγιο Χαράλαμπο, τον Αγιο Βησσαρίωνα Δουσίκου, που είναι για την πανώλη και τόσους άλλους αγίους.

»…Οι σημερινοί “σωτήρες” μας δεν μας υπολογίζουν. Με το πρόσχημα της υγείας καταργούν την ελευθερία μας. Υστερα υπό τον φόβο του ιού, ήλθε η τρομοκρατία εξαιτίας του υποχρεωτικού εμβολιασμού…

»…Στα αεροδρόμια υπάρχει μηχάνημα που αναγνωρίζει τους εμβολιασμένους και σε ορισμένα κινητά τηλέφωνα με μια συγκεκριμένη εφαρμογή, όταν πλησιάσει εμβολιασμένος εμφανίζεται ένας δωδεκαψήφιος αριθμός, στοιχεία αποδεικτικά ότι μέσω του εμβολίου μπορεί ο εμβολιασμένος να παρακολουθείται.

»…Υπάρχει θεραπεία για τον ιό, αλλά κάποιοι δεν τη θέλουν. Μόνο το εμβόλιο προβάλλουν».

Κλείνοντας την αλληλογραφία του με τη «σεβαστή γερόντισσα», ο γέρων Ευθύμιος αφού επιτίθεται με σφοδρότητα στον πρωθυπουργό και στους επισκόπους που συντάχθηκαν με τον εμβολιασμό, αποτυπώνει μεταξύ άλλων και την «ανησυχία για τη διαίρεση του λαού μας», ενώ δεν παραλείπει να «καταχεριάσει» και τα κόμματα που «ανέκαθεν κομμάτιαζαν και χώριζαν τον λαό».  

Το Άγιον Όρος

Ο ιός συνεχίζει απτόητος το δικό του έργο στο Άγιο Όρος, με μοναδικό αντίπαλο την επιστήμη και την οργανωμένη από την πολιτεία επιχείρηση υγειονομικής θωράκισης των μοναχών. Έως τώρα οι νεκροί από την COVID-19 καλόγεροι φτάνουν τους 25, ενώ θεωρείται δύσκολο λόγω των εδαφολογικών ιδιαιτεροτήτων, αλλά και της εσωτερικής λειτουργίας της «ιερής κοινωνίας», να καταγραφεί ο αριθμός όσων νόσησαν. Υπολογίζεται ότι μόνο στο ένα τρίτο των είκοσι μοναστηριώαν έγιναν μαζικοί εμβολιασμοί, ενώ ανεμβολίαστοι παραμένουν στη συντριπτική τους πλειονότητα οι εγκαταβιούντες σε κελιά και κάποιες σκήτες μοναχοί. Ο ισχυρισμός ότι έχουν νοσήσει οι πιο πολλοί και ως εκ τούτου σε συνδυασμό με τους εμβολιασθέντες έχει επιτευχθεί «ανοσία της αγέλης», είναι αδύνατο να ελεγχθεί.

*ΠΗΓΗ : “Καθημερινή” Αθηνών . / Τα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους

ΦΩΤΟ ΕΠΑΝΩ: (ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ)

Share this post