Όσκαρ: Σάρωσαν τα “Παράσιτα”

Όσκαρ: Σάρωσαν τα “Παράσιτα”

Μεγάλη στιγμή για τον κορεατικό κινηματογράφο ο θρίαμβος στην  φετινή 92η τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών (Όσκαρ ) του σκηνοθέτη, Μπονγκ Τζουν Χο, και της ταινίας του «Παράσιτα»(Parasite) .

Τα συγκλονιστικά «Παράσιτα» έγινε το πρώτο ξενόγλωσσο φιλμ, που απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας πετυχαίνοντας την μεγάλη ανατροπή και κατατροπώνοντας το «1917» και τον Σαμ Μέντες, από τον οποίο έκλεψε και το Βραβείο Σκηνοθεσίας, και στρέφοντας τα φώτα μακριά από πολυδιαφημισμένες παραγωγές όπως ο «Joker» και το «Κάποτε στο Χόλιγουντ».
Η ταινία κέρδισε επίσης τα Βραβεία πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ο Μπονγκ Τζουν Χο μετατρέπεται πλέον σε εθνικό ήρωα για τη χώρα του, έχοντας ήδη πάρει και τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες τον περασμένο Μάιο.

Η υπόθεση της ταινίας αναφέρεται στην  ιστορία μιας τετραμελούς οικογένειας μικροαπατεώνων, που προσπαθεί να επιβιώσει σε μια από τις λιγότερο προνομιούχες περιοχές της σημερινής Σεούλ.


Μια αχτίδα ελπίδας εμφανίζεται, ωστόσο, όταν ο νεαρός γιος της φαμίλιας βρίσκει δουλειά στο πολυτελές σπίτι ενός ιδιοκτήτη πολυεθνικής εταιρείας, δημιουργώντας με ύπουλο τρόπο τις συνθήκες ώστε και οι υπόλοιποι παρίες συγγενείς του να μπορέσουν να επωφεληθούν της ευκαιρίας, δίχως να φαντάζεται, παρ’ όλα αυτά, όσα πρόκειται να συμβούν.

Πρωταγωνιστούν: Σονγκ Κανγκ-χο, Τσόι Γόο-σικ, Παρκ Σο-νταμ, Λι Σουν-κιούν. Διάρκεια: 132′

Στο Πανεπιστήμιο Γιονσέι της Σεούλ, από όπου αποφοίτησε ο Κορέατης σκηνοθέτης και το οποίο έχει παρουσία και στην ταινία, οι φοιτητές παρακολούθησαν με αγωνία την τελετή.

«Πάντα μου άρεσαν οι κορεάτικες ταινίες. Αυτή την περίοδο γράφεται η ιστορία του κορεάτικου κινηματογράφου και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πιστεύω θα υπάρξει μεγαλύτερη βελτίωση στο μέλλον. Δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψω, είναι πολύ μεγάλη τιμή» είπε ένας φοιτητής, ο Ναμ Χουν Κιμ.

Στη Σεούλ οι πολίτες νιώθουν πως ο κόσμος αναγνώρισε το κορεάτικο σινεμά.
«Είναι μία μεγάλη ευκαιρία να μάθει όλος ο κόσμος την αξία των κορεάτικων ταινιών. Πολλές από τις ταινίες του Μπονγκ έχουν βραβευτεί στο παρελθόν αλλά και πάλι τις είχαν υποτιμήσει. Νομίζω είναι εξαιρετικά σημαντικό πως αυτή τη φορά η Αμερικανική Ακαδημία αναγνώρισε την κορυφαία ποιότητα του κορεατικού κινηματογράφου», είπε ένας πολίτης.

Η ταινία του Μπονγκ Τζουν Χο, που ήδη απέσπασε σημαντικές διακρίσεις, σημείωσε επίσης μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, με έσοδα 161 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως (30 εκατ. στη βόρεια Αμερική).

 

Highlight της λαμπερής τελετής ήταν η στιγμή που ο Έλτον Τζον ανέβηκε στη σκηνή του Dolby Theatre και ερμήνευσε το τραγούδι της ταινίας «Rocketman», «I’m Gonna Love Me Again». Λίγα λεπτά αργότερα ο σπουδαίος καλλιτέχνης παρέλαβε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του για την συγκεκριμένη ερμηνεία.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες, ωστόσο, οι νικητές ήταν λίγο πολύ αναμενόμενοι.

Τα προγνωστικά επαληθεύτηκαν . Χοακίν Φίνιξ και Ρενέ Ζελβέγκερ κέρδισαν στις κατηγορίες Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου Ρόλου με τον Μπραντ Πιτ και την Λώρα Ντερν να επικρατούν στον Β’ Ανδρικό και Γυναικείο Ρόλο αντίστοιχα.

Η λαμπερή βραδιά, η οποία για δεύτερη συνεχή χρονιά φέτος δεν είχε παρουσιαστή, ξεκίνησε με ένα εντυπωσιακό μουσικο – χορευτικό δρώμενο της Ζανέλ Μονέ που είχε κέφι, χιούμορ, ζωντάνια και επικεντρωνόταν στους βασικούς χαρακτήρες των υποψήφιων ταινιών. Η ίδια κατέβηκε από τη σκηνή, πλησίασε τους λαμπερούς σταρ και ζέστανε την ατμόσφαιρα. Ομολογουμένως πολύ καλύτερη έναρξη από μια προετοιμασμένη, αμήχανη και αγχωμένη ομιλία κάποιου παρουσιαστή.
Οι νίκες για τα «Παράσιτα» και τον Μπονγκ Τζουν – Χο ξεκίνησαν από το πρώτο μισάωρο της βραδιά με το Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου. Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή, παρότι ο Κορεάτης σκηνοθέτης πίστευε, όπως δήλωσε, πως είχε τελειώσει και μπορεί να χαλαρώσει από το δεύτερο βραβείο που κέρδισε, αυτό για την Καλύτερη Διεθνή Ταινία. Όταν όμως ανοίχτηκε ο φάκελος με το Όσκαρ Σκηνοθεσίας και έγραφε μέσα το όνομά του έμοιαζε σαν μην μπορούσε να συνειδητοποιήσει αυτό που τού συνέβη ότι δηλαδή έκλεψε το Όσκαρ από τα χέρια τεράστιων σκηνοθετών: «Όταν σπούδαζα μελετούσα τις ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε», παραδέχτηκε συγκινημένος για να συμπληρώσει αμέσως μετά: «Ήθελα να κόψω αυτό το Όσκαρ και να το μοιραστώ με τον Τοντ Φίλιπς και τον Σάμ Μέντες».

Ο Χοακίν Φίνιξ εκμεταλλεύτηκε για μία ακόμη φορά την δημοσιότητα, που του προσφέρει μια τόσο μεγάλη διοργάνωση για να περάσει τα κοινωνικά – οικολογικά μηνύματά του. Στην ομιλία του αναφέρθηκε στον ρατσισμό, τα δικαιώματα των ζώων και την καταστροφή του περιβάλλοντος ενώ έδωσε μεγάλη έμφαση στην αξία της δεύτερης ευκαιρίας λέγοντας με νόημα: «Έχω υπάρξει εγωιστής και είμαι ευγνώμων που μού έδωσαν οι άνθρωποι γύρω μου μια δεύτερη ευκαιρία. Ο δρόμος προς την εξιλέωση πρέπει να είναι κοινός». Ολοκλήρωσε δε το λόγο του με έναν στίχο του αδικοχαμένου αδελφού του προκαλώντας έντονη συγκίνηση.
Η νικήτρια του Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου,  Ρενέ Ζελβέγκερ, επικεντρώθηκε στην έννοια των ανθρώπων – προτύπων είτε πρόκειται, όπως είπε χαρακτηριστικά, για τον Μπομπ Ντίλαν είτε για τον Μάρτιν Σκορσέζε είτε για την Τζούντι Γκάρλαντ, την οποία ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία. Αφιέρωσε, μεταξύ άλλων, το Όσκαρ της στους ανθρώπους από ξένες χώρες, που πηγαίνουν στις ΗΠΑ για να ζήσουν το Αμερικάνικο Όνειρο!

Το Μουσείο Όσκαρ

Ο Τομ Χανκς ανακοίνωσε ότι το πολυσυζητημένο Μουσείο των Όσκαρ, το οποίο είναι στα σκαριά δεκαετίες τώρα, θα ανοίξει, επιτέλους, τις πύλες του στις 14 Δεκεμβρίου του 2020, στο Λος Άντζελες. «Αυτό που δεν είχε ποτέ αυτή η πόλη είμαι ένα μουσείο αφιερωμένο στις ταινίες. Είμαστε πολύ περήφανοι που φτιάξαμε. Ήταν όλοι εκεί και βοήθησαν: η Μέριλ Στριπ φυσικά και ο Μπραντ Πιτ γυμνός από τη μέση και πάνω», είπε χαριτολογώντας ο πολυβραβευμένος ηθοποιός.

Share this post