Ο βλάσφημος Καλαβρύτων
Τα όσα έγραψε στην ιστοσελίδα του ο Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, Αμβρόσιος Λενής , ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η πύρινη λαίλαπα στην Ελλάδα δείχνει την «την οργή του Θεού», την οποία προκάλεσαν με «την αθεΐα» τους ο Έλληνας πρωθυπουργός , Αλέξης Τσίπρας και το επιτελείο του, συνιστούν μεγίστη βλασφημία.
Αυτό , διότι ο Θεός δεν οργίζεται. Οργίζονται μόνο οι άνθρωποι , οι οποίοι έχουν πάθη , τα οποία πολλές φορές τα «μεταθέτουν» στον Θεό και προσπαθούν να τα παρουσιάσουν ως «ιδιότητες» του. Ή σε άλλες περιπτώσεις τα πιστεύω τους τα βαφτίζουν «λόγο» του Θεού. Δυστυχώς , ανάμεσα σε αυτούς είναι Ιεράρχες και κατ’ ευφημισμό «γέροντες», οι οποίοι μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις κάνουν λόγο περί αναθεματισμού των κατ’ αυτούς ασεβών. Όμως , αγνοούν , ηθελημένα ή άθελα , ότι ο αναθεματισμός είναι ξένος προς το ήθος της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Όταν ένας άνθρωπος δεν σέβεται και δεν αγαπά τον συνάνθρωπο του, που είναι εικόνα του Θεού, τότε δεν είναι δυνατό να σεβαστεί και να αγαπήσει τον ίδιο τον Θεό.
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία ο Θεός είναι ΑΓΑΠΗ και ΕΛΕΟΣ. Γι΄ αυτό και η Θεία Ενανθρώπιση έγινε για την σωτηρία όλων των Ανθρώπων και όλης της Κτίσης.
Επίσης , σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία και Εκκλησιολογία ο Επίσκοπος είναι «εις τύπον και τόπον Χριστού». Βέβαια , αυτά είναι «ψηλά γράμματα» για τον Αιγιαλείας και Καλαβρύτων.
Τα περί «οργής Θεού», Θεού «εκδικητή και τιμωρού» είναι προτεσταντικές αντιλήψεις, τις οποίες στην Ελλάδα ενστερνίστηκαν οι παρεκκλησιαστικές οργανώσεις , των οποίων παιδί είναι ο κ. Αμβρόσιος Λενής, ο οποίος υπηρέτησε την χούντα ως ιερέας και πνευματικός στην τότε Ελληνική Χωροφυλακή και διαπαιδαγωγούσε τα στελέχη της με το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών».
Αν δεχθούμε, χάρη συζήτησης, την άποψη του κ. Αμβοσίου Λενή περί «οργής του Θεού», τότε ανακύπτει το ερώτημα με ποιόν «οργίστηκε» ο Θεός, πριν κάποια χρόνια , όταν καταστροφικός σεισμός έπληξε την Αιγιαλεία; Μήπως με τον ποιμενάρχη της Αμβρόσιο, ο οποίος είναι τιμητής και κριτής των πάντων;
Ο κ. Αμβρόσιος επιτέθηκε στον Αλέξη Τσίπρα, τον οποίο παλαιότερα χαρακτήρισε «λεβέντη», ως «άθεο», λόγω της κατάργησης του θρησκευτικού όρκου των υπουργών, της αφαίρεσης των εικόνων του Χριστού και των αγίων από τα σχολεία και τις δημόσιες υπηρεσίες και του Σύμφωνου Συμβίωσης.
Η κατηγορία μπορεί να αντιστραφεί κατά του Αιγιαλείας και Καλαβρύτων. Διότι, από τα γραφόμενα του , όχι μόνο τώρα, προκύπτει ότι δεν ζει με τον Ευαγγελικό Λόγο «Ο Θεός αγάπη εστί» και έτσι μπορεί να είναι περισσότερο άθεος από τον Έλληνα πρωθυπουργό.
Πολύ ορθά και συνετά ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Άνθιμος, απευθυνόμενος στον κ. Αμβρόσιο, σε γραπτή δήλωση, μεταξύ άλλων επεσήμανε:
«Λυπάμαι, αλλά ο ΄άθεος¨ πρωθυπουργός μίλησε με περισσότερη ανθρωπιά και ευαγγελική πραότητα για τους πονεμένους της πυρκαϊάς από ότι εσείς. Κάλεσε τον πληγωμένο λαό μας σε ενότητα και ομοψυχία, ενώ εσείς εξαπολύσατε κήρυγμα μίσους, κήρυγμα αντιχριστιανικό, απάνθρωπο. Φτάνει πιά! Δεν είναι ο Χριστός μας, αυτός που τάχα εκφράζετε. Δεν είναι έτσι η Ορθόδοξη πίστη μας, αυτή που τάχα υπηρετείτε. Όποιος υπηρετεί την Πίστη μας, τσαλαπατώντας τον άνθρωπο, τότε αυτός μετατρέπει την Πίστη μας σε στεγνή και στυφή ιδεολογία».
Την θέση Καλαβρύτων αποδοκίμασε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Ιερώνυμος. «Συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι προσωπικές οι απόψεις αυτές. Αλλά και οι προσωπικές απόψεις έχουν ένα όριο», δήλωσε.
Προσωπικά δεν παίρνω τοις μετρητοίς τα όσα γράφει και λέει ο ανεκδιήγητος κ. Αμβρόσιος. Ωστόσο , πολλοί άνθρωποι σκανδαλίζονται και αποστρέφονται την Εκκλησία.
Στην περίπτωση του κ. Λενή, ο οποίος δεν είναι ο μόνος Ιεράρχης της Ελλάδος που χρησιμοποιεί διχαστικό λόγο, δεν μπορεί να ισχύει ΠΙΑ το «περί προσωπικών απόψεων».
Αν και δεν είμαι Θεολόγος, έχω την άποψη ότι ο κ. Αμβρόσιος έχει θέση τον εαυτό του εκτός της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Ωστόσο, πρέπει να περάσει από εκκλησιαστικό δικαστήριο για να του επιβάλλει την προβλεπόμενη από τους Ιερούς Κανόνες και την Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας ποινή.
Όσο δεν γίνεται αυτό και ο βλάσφημος Καλαβρύτων παραμένει Επίσκοπος , θα είναι όνειδος για την Εκκλησία Ελλάδος και υιοθέτηση εκ μέρούς της μισανθρωπίας ως πράξη ζωής.
Α. ΒΙΚΕΤΟΣ