Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι: Ήταν «γιος σκλάβας από τον Καύκασο» λέει Ιταλός καθηγητής Πανεπιστημίου

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι: Ήταν «γιος σκλάβας από τον Καύκασο» λέει Ιταλός καθηγητής Πανεπιστημίου

Ιταλός καθηγητής Πανεπιστημίου υποστηρίζει ότι η  μητέρα του διάσημου ζωγράφου είχε πέσει θύμα απαγωγής,  ενώ ως σκλάβα πουλήθηκε πολλές φορές σε Κωνσταντινούπολη και Βενετία.

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι,ο ζωγράφος της «Μόνα Λίζα» και σύμβολο της Αναγέννησης, φέρεται να ήταν Ιταλός κατά το ήμισυ, αφού καθηγητής υποστηρίζει με βάση έγγραφο του 1452, πως ήταν νόθος γιος σκλάβας από τον Καύκασο.

O Κάρλο Βέτσε, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Νάπολης, υποστηρίζει μια διαφορετική εκδοχή, με βάση όσα είναι γνωστά. Μέχρι στιγμής, οι ειδικοί θεωρούσαν πως ο ντα Βίντσι γεννήθηκε εκτός γάμου από τον συμβολαιογράφο Πιέρο ντα Βίντσι και την Αικατερίνη, μια χωρική από το Βίντσι, μια περιοχή της Φλωρεντίας.

Στην ιταλική πόλη, γνώρισε έναν νεαρό συμβολαιογράφο, τον Πιέρο (Πήτερ) ντα Βίντσι, «και ο γιος τους ονομαζόταν Λεονάρντο».

Μάλιστα, επικαλείται έγγραφο που χρονολογείται από το 1452, ενώ δεν έχει αμφισβητηθεί η αξιοπιστία του μέχρι στιγμής. Σύμφωνα με το έγγραφο, ο Πιέρο ντα Βίντσι υπέγραψε την ελευθερία της Αικατερίνης, πράξη που αφορούσε μόνο τους σκλάβους, με την πλειοψηφία τους να προέρχεται από την Ασία και όχι από την Ευρώπη, εκείνη την εποχή.

                                          «Χειρόγραφα του Λεονάρντο ντα Βίντσι» από το Ινστιτούτο της Γαλλίας, φωτογραφήθηκε στη Villa La Loggia στη Φλωρεντία

«Ήταν μια γυναίκα που απήχθη στην πατρίδα της, στα βουνά του Καυκάσου, και ως σκλάβα πουλήθηκε πολλές φορές στην Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια στη Βενετία. Όταν έφθασε στη Φλωρεντία, γνώρισε έναν νεαρό συμβολαιογράφο, τον Πιέτρο ντα Βίντσι, με τον οποίο απέκτησε έναν γιο: τον Λεονάρντο», είπε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

Παράλληλα, σημείωσε πως «το πιο σημαντικό είναι ένα έγγραφο που έγραψε ο ίδιος ο Πιέτρο ντα Βίντσι, ο πατέρας του Λεονάρντο: πρόκειται για την πράξη χειραφέτησης της Αικατερίνης», προσθέτοντας πως ήταν μια συμβολαιογραφική πράξη που της επέτρεπε να «ανακτήσει την ελευθερία και την αξιοπρέπειά της ως ανθρώπου».

Μιλώντας σχετιά ο Πάολο Γκαλούτσι, μέλος της έγκριτης επιστημονικής ακαδημίας «Lincei» στη Ρώμη, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο, πως «η θεωρία του Ιταλού ακαδημαϊκού είναι μακράν η πιο πειστική».

Υπενθυμίζεται ότι ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν πράγματι ένας από τους πολυμαθείς καλλιτέχνες της εποχής του. Μαθήτευσε στο εργαστήριο του φημισμένου Ιταλού ζωγράφου Αντρέα ντελ Βερόκκιο.

Παρά το γεγονός ότι δεν είχε επίσημη ακαδημαϊκή εκπαίδευση, πολλοί ιστορικοί και μελετητές τον θεωρούν ως το πλέον αντιπροσωπευτικό δείγμα του «Αναγεννησιακού Ανθρώπου» (Homo Universalis). Για τους ακαδημαϊκούς, η οπτική του για τον κόσμο ήταν βασισμένη στη λογική.

Πηγή: huffingtonpost.gr

Share this post