Ο Αχιλλέας Αιμιλιανίδης αμφισβητεί τη νομιμότητα των διορισμών των υφυπουργών
Ο νομικός Αχιλλέας Αιμιλιανίδης, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook εκφράζει την αμφιβολία του για τη νομιμότητα των διορισμών των υφυπουργών. Ο Δρ. Αχιλλεύς Κ. Αιμιλιανίδης είναι δικηγόρος, αναπληρωτής Καθηγητής Νομικής και Πρόεδρος του Τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Κατέχει διδακτορικό τίτλο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Διετέλεσε εκδότης της Επιθεώρησης Κυπριακού & Ευρωπαϊκού Δικαίου και Πρόεδρος του Κέντρου Επιστημονικού Διαλόγου και Έρευνας. Έχει τιμηθεί για το έργο του με το βραβείο Άννυς Τσάτσου από το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου στην Αθήνα. Εξελέγη ως μέλος της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών στην Τάξη των Ηθικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Επίσης, είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών.
Ο κ. Αιμιλιανίδης , ο οποίος είχε οριστεί από τον Γενικό Εισαγγελέα, Γιώργο Σαββίδη, ποινικός ανακριτής και εξέτασε τις καταγγελίες της τέως διευθύντριας των Κεντρικών Φυλακών , Άννας Αριστοτέλους και της ανώτερης λειτουργού, Αθηνάς Δημητρίου, κατά του πρώην διοικητή της ΥΚΑΝ , Μιχάλη Κατσουνωτού, αναφέρει στην ανάρτηση του:
“Εν πρώτοις να συγχαρώ το νέο Υπουργικό Συμβούλιο και τους υπόλοιπους αξιωματούχους για τον διορισμό τους. Όπως πάντοτε ο καθένας θα πρέπει να αφεθεί να κριθεί από το έργο του. Δράττομαι όμως της ευκαιρίας να προβώ σε ένα γενικότερο σχόλιο συνταγματικής φύσης: Τα άρθρα 47 και 48 του Συντάγματος καθορίζουν περιοριστικώς τα θέματα επί των οποίων ασκεί τις εξουσίες του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Για τα υπόλοιπα θέματα (το “κατάλοιπο της εκτελεστικής εξουσίας”) την εξουσία ασκεί το Υπουργικό Συμβούλιο. Στις εξουσίες του εκάστοτε Προέδρου της Δημοκρατίας ιδιαίτερα σημαντική είναι η εξουσία διορισμού και παύσης των Υπουργών. Στην πρακτική έχει υιοθετηθεί από προηγούμενους Προέδρους και ακολουθείται και τώρα ο διορισμός από τον ίδιο τον Πρόεδρο και άλλων αξιωματούχων άλλοτε με πρόβλεψη ειδικής νομοθεσίας (Υφυπουργών) και άλλοτε όχι. Προσωπικά διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις κατά πόσο είναι επιτρεπτή η, ακόμα και μέσω κοινής νομοθετικής διάταξης, αλλοίωση των συνταγματικών διατάξεων που προβλέπουν για άσκηση περιοριστικών εξουσιών από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ορθότερο θα ήταν να προβλέπεται ο διορισμός των Υφυπουργών ή άλλων αξιωματούχων από το Υπουργικό Συμβούλιο. Αντιλαμβάνομαι τον συμβολισμό στο να γίνεται ο διορισμός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά επειδή ειδικά τα Υφυπουργεία πλέον χειρίζονται σωρεία υποθέσεων θεωρώ πως είναι σημαντικό να μην κριθεί μελλοντικά ότι πάσχει ο διορισμός για τυπικό λόγο. Θα ήταν σκόπιμο το ζήτημα να εξεταστεί προσεκτικά από τον Γενικό Εισαγγελέα”.
ΣΗΜ: Ο κ. Αιμιλιανίδης ζητά να εξεταστεί το ζήτημα από αυτόν που “έθαψε” το πόρισμα του για τις Κεντρικές Φυλακές; Τόσο καιρό , γιατί δεν το είχε εξετάσει ο Γενικός Εισαγγελέας ( ο νυν και οι προκάτοχοί του). Προφανώς , ο κ. Αιμιλιανίδης δεν γνωρίζει πως φέρεται με παρεμβάσεις “άνωθεν” να απωλέσει, με τυπικά νόμιμο τρόπο, την εργασία του δημοσιογράφος , ο οποίος έγραφε -και πιστεύω αληθώς- ότι αποσιώπησαν το πόρισμα του για να απαλλάξουν τον κ. Μιχάλη Κατσουνωτό.
Η άποψη του κ. Αιμιλιανίδη για την συνταγματική φύση του ζητήματος είναι ορθή. Ωστόσο , ακόμη και αν υπάρξει συνταγματική ρύθμιση, οι περισσότερες θέσεις υφυπουργών και επιτρόπων πρέπει να καταργηθούν. Τα έξοδα είναι πολλά και τα πληρώνει όλα ο λαός. Τα περισότερα υφυπουργεία και επιτροπάτα έγιναν για το βόλεμα “ημετέρων” και η κατάσταση διαιωνίζεται. Επίσης, αν οι υπουργοί και τα Υπουργεία δουλεύουν σωστά , τα υφυπουργεία και τα επιτροπάτα θα αποδειχθεί ότι δεν έχουν λόγω ύπαρξης.
Και μια ερώτηση προς την Νομική Υπηρεσία : Πόσο κόστισε η ποινική ανάκριση Αιμιλιανίδη, του οποίου το πόρισμα ρίχτηκε στον “κάλαθο των αχρήστων”;
Α. ΒΙΚ