Λύπη Αναστασιάδη για Μόρφου-Τριμυθούντος

Λύπη Αναστασιάδη για Μόρφου-Τριμυθούντος

Αρχιεπίσκοπος : Να σταματήσουν να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο Μόρφου και Τριμυθούντος

Προσωπικό ενδιαφέρον επέδειξε ο πρόεδρος Αναστασιάδης αναφορικά με τις περιπτώσεις Ιεραρχών, οι οποίοι δεν συμμορφώθηκαν με τις οδηγίες για τον εκκλησιασμό πιστών, αποκάλυψε ο Αρχηγός της Αστυνομίας,  Κύπρος Μιχαηλίδης.
Μιλώντας στο ΡΙΚ, ο κύριος Μιχαηλίδης είπε ότι σε συνάντηση  με τον πρόεδρο Αναστασιάδη συζήτησαν και το θέμα που προέκυψε με τον Μητροπολίτη Μόρφου και τον Μητροπολίτη  Τριμιθούντος.
Ανέφερε ότι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε λύπη για την κατάσταση και υπέδειξε την ανάγκη τήρησης των νόμων και των διαταγμάτων, με στόχο την διασφάλιση της υγείας των πολιτών.

Ο κύριος Μιχαηλίδης έστειλε εκ νέου το μήνυμα ότι ουδείς είναι υπεράνω του νόμου.
Όσον αφορά την έρευνα που έχει αρχίσει για τα κρούσματα απειθαρχίας σε εκκλησίες, είπε ότι θα ολοκληρωθεί εντός των ημερών.

Για το ζήτημα με την Θεία Λειτουργία στην  εκκλησία της Περιστερώνας και το κήρυγμα του Μητροπολίτη Μόρφου ο Γενικός Εισαγγελέας , Κώστας Κληρίδης ,  δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι «έχει αρχίσει αστυνομική ποινική διερεύνηση, οπότε θα αναμένουμε να συμπληρωθούν οι ανακρίσεις και να μας σταλεί για μελέτη και κρίση ως προς το ενδεχόμενο διάπραξης οποιωνδήποτε ποινικών αδικημάτων από οποιαδήποτε εμπλεκόμενα πρόσωπα».

Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος

Σαφέστατη είναι η θέση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄αναφορικά με την στάση των δύο Μητροπολιτών. Κάλεσε αμφοτέρους «Να σταματήσουν να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο».  

Μιλώντας  στο ΡΙΚ, ο Αρχιεπίσκοπος απευθύνθηκε «στους δύο αδελφούς», τονίζοντας την ανάγκη να παραμείνει ο κόσμος σπίτι του, ώστε να μη μεταδοθεί η πανδημία του κορονοϊού.

«Όλοι πρέπει να ενώσουμε τις προσπάθειές μας, να καλέσουμε τον κόσμο να μείνει σπίτι και να παρακολουθεί τις λειτουργίες από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο», υπογράμμισε,  τονίζοντας ότι “ο άνθρωπος δεν θα πεθάνει, αν δεν πάει εκκλησία”.

Σχολιάζοντας δηλώσεις των δύο Μητροπολιτών, ο Αρχιεπίσκοπος είπε χαρακτηριστικά «δεν είναι παιδάκια να τους κάνω μάθημα», επαναλαμβάνοντας την ανάγκη να κάνουμε υπομονή καθώς ο κάθε πιστός μπορεί να παρακολουθεί τη λειτουργία από το σπίτι του.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζονται μάθημα από μένα, είναι άνθρωποι μορφωμένοι, είναι θεολόγοι, αλλά αυτή η νοοτροπία δεν είναι σωστή. Και αναγκάζουν και τον Γενικό Εισαγγελέα να πει κανένα λόγο και να τους κακοφανεί» σημείωσε.

Απευθύνοντας ξανά έκκληση προς όλους, είπε,  πως οι εκκλησίες θα ανοίξουν, όταν φύγει ο κορονοϊός. Και τόνισε ότι «ξέρουν πολύ καλά οι αδελφοί, πως όλοι οι κληρικοί προσεύχονται και για αυτούς που λείπουν».

«Και πρέπει να σεβόμαστε και τον συνάνθρωπό μας, τον αδελφό μας», υπογράμμισε,προσθέτοντας :  «Γιατί
να παρακούσουμε με κίνδυνο να μεταδώσουμε την ασθένεια ο ένας προς τον άλλον και να θρηνήσουμε θύματα;».

«Ζήτησα να μην έρθει το Άγιο Φως»

Σε ερώτηση  για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός, ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε ότι ζήτησε φέτος να μην μεταφερθεί στην Αρχιεπισκοπή από τα Ιεροσόλυμα για να μην προκαλέσει. «Θα πάρω από το ακοίμητο καντήλι που υπάρχει στον καθεδρικό ναό του Αγίου Ιωάννη και θα δώσω στην κάθε ενορία», σημείωσε και κατέληξε: «Το φως τι θα το κάνω, αφού δεν μπορούν οι πιστοί να το πάρουν;».

 

Ο Τριμυθούντος Βαρνάβας

Ο Μητροπολίτης Τρινυθούντος Βαρνάβας , σε γραπτή δήλωση του ( Μ . Δευτέρα, 13.4.2020) κάνει λόγο για “διαβολή  καὶ παραχάραξη (αὐτὸ ἔγινε απὸ κάποια μέσα έντυπης ενημέρωσης και κοινωνικής  δικτύωσης” και προσθέτει ότι “Η Ιερά Μητρόπολις Τριμυθούντος επιφυλάσσει όλα τα νόμιμα δικαιώματά της για τις όποιες διαστρεβλώσεις έγιναν η τυχόν θα γίνουν), των γραπτών οδηγιών της με ημερομηνία 9/4/20 προς τους ιερείς της και μόνο (είχαν αποσταλεί σε 45 ηλεκτρονικές διευθύνσεις).

*Η γραπτή δήλωση του κ. Βαρνάβα δεν στάλθηκε στα κυπριακά μέσα γενικής ενημερώσεως, ενώ από το μεσημέρι ο εκπρόσωπος τύπου της Αστυνομίας είχε δηλώσει ότι δόθηκαν οδηγίες από τον Αρχηγό Αστυνομίας να γίνει διερεύνηση και για την Μητρόπολη Τριμυθούντος.  Ωστόσο , η δήλωση αναρτήθηκε σε αθηναϊκή εκκλησιαστική ιστοσελίδα και στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης “κατόπιν εορτής”. 

*Δεν έκαναν “διαβολή” τα μέσα ενημέρωσης” .  Αντίθετα, από την Παρασκευή στελνόταν  ( από ποιούς ας το βρει ο Σεβασμιότατος) με sms το ακόλουθο μήνυμα: 

“ΣAΣ ENHMEPΩNOYME TΙ ΙΣΧΎΕΙ ΣΤΗ MHTPOΠOΛH TPIMYΘOYNTOΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ: 1.OI AKOΛOYΘIEΣ THΣ M. EBΔOMAΔAΣ ΘA ΓINOYN KANONIKA ME TO BOHΘHTIKO ΠPOΣΩΠIKO.(ΠPOΓPAMMA EXEI ANAPTHΘEI).2.OΣOI EΠIΘYMOYN NA ΛABOYN TO XPIΣMA TOY AΓIOY EYXEΛAIOY TH M. TETAPTH, NA ΠPOΣKYNHΣOYN TON EΣTAYPΩMENO TH M. ΠEMΠTH EΣΠEPAΣ KAI TON EΠITAΦIO TH M.ΠAPAΣKEYH TO BPAΔY, AYTO ΘA EINAI ΔYNATO EΦOΣON THPOYNTAI OI AΠOΣTAΣEIΣ AΣΦAΛEIAΣ KAI TA ΠPΩTOKOΛΛA KAΘAPIOTHTAΣ.
ΘA EIΣEPXONTAI ΣTO NAO MONO ΓIA ΠPOΣKYNHΣH.ΘA THPHΘEI H TAΞH ΠOY ΓINETAI ΣTA ΦAPMAKEIA KAI ΣTIΣ YΠEPAΓOPEΣ.
OΣOI ΠIΣTOI ΘEΛOYN NA KOINΩNHΣOYN, MΠOPOYN NA ΠPOΣEΛΘOYN ΣTO TEΛOΣ TΩN AKOΛOYΘIΩN THPΩNTAΣ TA ΠIO ΠANΩ. OI EYΠAΘEIΣ OMAΔEΣ KAI AΣΘENEIΣ ΘA TOYΣ ΔOΘEI ΘEIA KOINΩNIA ΣTO ΣΠITI TOYΣ AΦOY EPΘOYN ΣE ΣYNENNOHΣH MAZI MAΣ.4.OI ΠIΣTOI ANΩ TΩN 65 ETΩN,NA EΞAΣΦAΛIΣOYN TO ENTYΠO B ΣHMEIΩNONTAΣ THN ΠEPIΠTΩΣH 8
ANAΓPAΦONTAΣ:”ΠPOΣKYNHΣH ΣTON NAO Ή ΘEIA KOINΩNIA”OI YΠOΛOIΠOI NA ΣTEΛΛOYN MHNYMA ΣTO 8998″.

Μετά τις 1ο το βράδυ νέο μήνυμα ενημέρωνε ότι τα πιο πάνω” δεν ισχύουν”. Στην αποστολέα του μηνύματος απάντησε ένας παραλήπτης του γράφοντας : “Ήταν σωστά . Επενέβησαν άλλοι, τρίτοι!!! Και αποφάσισαν ότι, για το καλό νοούμενο συμφέρον του συνόλου,  να τ’ ακυρώσουν!!!”

*Στην δήλωση  ο  κ. Βαρνάβας ουδέν αναφέρει  για την συνομιλία του με τον Αρχηγό Αστυνομίας. Ο κ. Κύπρος Μιχαηλίδης δήλωσε την Μ. Δευτέρα στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha “Ο  Μητροπολίτης Τριμυθούντος είχε καλέσει τους πιστούς από την περασμένη εβδομάδα για να προσέλθουν στις εκκλησίες. Ήρθαμε σε επαφή μαζί του, του εξηγήσαμε την θέση της Αστυνομίας και έχει προειδοποιηθεί ότι σε περίπτωση, κατά την οποία δεν υπάρξει πειθαρχία, τότε θα διερευνηθεί υπόθεση εναντίον του.
Στις προειδοποιήσεις της Αστυνομίας που του έγιναν την περασμένη Παρασκευή, ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος, απάντησε “ο καθένας την δουλειά του”, σπάζοντας την επομένη την καραντίνα σε ναό στο Δάλι, κατέληξε ο Αρχηγός Αστυνομίας. Είχε λόγο ο Αρχηγός Αστυνομίας (σημ: ο οποίος είναι ευλαβής άνθρωπος) να πει ψέμματα;

*Ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος είναι,  και σωστά,  αντίθετος με  “Θεία Λειτουργία ποὺ τελεῖται ἀποκλειστικὰ καὶ μόνον διὰ τὸ θεαθῆναι τῆς τηλεόρασης” . Όμως αυτό γίνεται , λόγω της πανδημίας , για να έχει ο κόσμος την δυνατότητα να παρακολουθεί ή και να συμμετέχει στην Θ. Λειτουργία και στις άλλες Ακολουθίες, που τελούνται , με βάση τα περιοριστικά μέτρα , κεκλεισμένων των θυρών. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχει ένσταση για την τηλεοπτική μετάδοση , μέσω διαδικτύου,  από τον Μητροπολιτικό Ναό της Παναγίας Ευαγγελίστριας Ιδαλίου:   https://panayiaevangelistria.com/

και την Χρυσελεούσα Παναγία της Αθηαίνου για ζωντανή αναμετάδοση μέσω you tube
https://www.youtube.com/channel/UCEQKVwHUG-mHIWbmxWKhX_w

*Τέλος, παρακαλούμε τον Μητροπολίτη Τριμυθούντος κ. Βαρνάβα να δώσει στην δημοσιότητα την επιστολή του της περασμένης βδομάδας προς τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο. 

Αυτούσια η γραπτή δήλωση του Μητροπολίτη Τριμυθούντος είναι η ακόλουθη:

“Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Τριμυθοῦντος γιὰ ἀποφυγὴ κάθε ἑκούσιας ἢ ἀκούσιας, ἠθελημένης ἢ ἀθέλητης παρερμηνείας, διαβολῆς καὶ παραχάραξης (αὐτὸ ἔγινε ἀπὸ κάποια μέσα ἔντυπης ἐνημέρωσης καὶ κοινωνικῆς δικτύωσης. Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Τριμυθοῦντος ἐπιφυλάσσει ὅλα τὰ νόμιμα δικαιώματά της γιὰ τὶς ὅποιες διαστρεβλώσεις ἔγιναν ἢ τυχὸν θὰ γίνουν), τῶν γραπτῶν ὁδηγιῶν της μὲ ἡμερομηνία 9/4/20 πρὸς τοὺς ἱερεῖς της καὶ μόνο (εἶχαν ἀποσταλεῖ σὲ 45 ἠλεκτρονικὲς διευθύνσεις), προβαίνει γιὰ πρώτη καὶ τελευταία φορὰ στὴν παρακάτω γραπτὴ δήλωση καὶ ἐξήγηση.
Κρίναμε ἀναγκαῖο καὶ σημαντικὸ τὴν Παρασκευὴ 9/4/20 ὅπως δώσουμε γραπτὲς ὁδηγίες καὶ παραινέσεις πρὸς τοὺς ἱερεῖς τῆς καθ’ ἡμᾶς Μητροπόλεως ὅπως, σὲ συνεργασία μὲ τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἐπιτρόπους, διαχειριστοῦμε καὶ ἱκανοποιήσουμε τὰ ἐπίμονα αἰτήματα, ἀλλὰ καὶ ἀναφαίρετα δικαιώματα, «ἐκκλησιαστικῷ καὶ νομικῷ δικαίῳ», τῶν πιστῶν μας, τὰ ὁποῖα ἐπικεντρώνονταν κυρίως στὴ μετάληψη τῶν ἀχράντων μυστηρίων κατὰ τὶς Ἅγιες ἡμέρες τῶν Παθῶν καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου.
Ὡς ἐκ τούτου, δὲν προσκαλέσαμε, ὅπως κατηγορηθήκαμε, μὲ «Ἐγκύκλιο τοὺς πιστούς», σὲ ἄρνηση ἢ ἀψήφηση τῶν περιοριστικῶν διαταγμάτων, ἐξάλλου ὁλόκληρο μῆνα, ἀκόμη καὶ χθὲς Κυριακὴ τῶν Βαΐων, δὲν παρουσιάστηκε κανένα φαινόμενο παράβασης στοὺς ἱεροὺς Ναούς μας. Γράψαμε αὐτὸ τὸ ὁποῖο καὶ διακονοῦμε ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς κρίσης τῆς πανδημίας στὸ νησί μας. Μὲ φόβο Θεοῦ, συναίσθηση καὶ συνέπεια στὴν ποιμαντικὴ διακονία καὶ ἀποστολή μας, ἀλλὰ καὶ μὲ ὑπακοὴ στοὺς νόμους τῆς Πολιτείας, προσπαθοῦμε στὸ μέτρο τῶν δυνάμεών μας νὰ ἀναποκριθοῦμε, ὄχι στὴ δυνατότητα τοῦ Ἐκκλησιασμοῦ, ἀλλὰ σὲ αὐτὴ τούτη καὶ μόνο τὴ δυνατότητα μετοχῆς στὸ Μυστήριο τῆς Ζωῆς, στὴ Θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καὶ Αἵματος τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Μὲ πόνο ψυχῆς, ὑπὸ τὶς πρωτοφανεῖς παγκόσμιες περιστάσεις καὶ συνθῆκες ποὺ διάγουμε, δὲν μποροῦμε νὰ καλέσουμε σὲ μαζικὴ σύναξη καὶ γενικὸ Ἐκκλησιασμό. Νερώσαμε ἕως καὶ ξεθωριάσαμε τὸ κρασί μας, μὲ ἀνείπωτη θλίψη καὶ «ἐν ἐπιγνώσει» στεροῦμε τὸ λειτουργικὸ βίωμα στοὺς πιστούς μας εἰδικὰ αὐτὲς τὶς Ἅγιες ἡμέρες τῶν Παθῶν καὶ τῆς Ἀναστάσεως. «Ἐπὶ τῷ ὀδυρμῷ νῦν προσθήσωμεν ὀδυρμὸν καὶ ἐκχέωμεν δάκρυα», λειτουργοῦμε σὲ ἄδειους ναούς, ἀρκούμενοι μόνο στὸ νὰ εὐχόμαστε «ὑπὲρ τῶν δι᾽ εὐλόγους αἰτίας ἀπολειφθέντων ἀδελφῶν ἡμῶν».
Μὲ εὐθύνη καὶ ὑποχρέωση στὸ ἱερατικό μας σχῆμα καὶ ἀποστολή, δὲν μποροῦμε ὅμως νὰ ἀρνηθοῦμε αὐτὴ τούτη τὴ μετάληψη τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων. Μποροῦμε νὰ διασφαλίσουμε τὴ Θεία Κοινωνία σὲ ὅσους τὸ ζητοῦν, καὶ συνάμα νὰ τηρήσουμε ὅλα τὰ πρωτόκολλα ἀσφαλείας στοὺς μεγάλους εὐρύχωρους Ναούς μας, πολὺ καλύτερα ἀπὸ τὶς ὑπεραγορές, τὰ φαρμακεῖα, τὶς τράπεζες, ἀρκετοὺς χώρους ἐργασίας, συμπεριλαμβανομένων τῆς Δημόσιας Ὑπηρεσίας, τῶν Ὑπουργείων, τῆς Ἀστυνομίας καὶ τῆς Ἐθνικῆς Φρουρᾶς.
Ἐὰν εἶναι ἐφικτὸ καὶ νόμιμο στὴν Κυπριακὴ Δημοκρατία ἐν μέσῳ περιοριστικῶν διαταγμάτων ἡ ἀγορὰ τοῦ «ἄρτου τοῦ ἐπιούσιου» ἀπὸ τοὺς Φούρνους, τῶν ζυμαρικῶν ἀπὸ τὶς Ὑπεραγορές, τῶν φθαρτῶν ἀπὸ τὶς Φρουταρίες, τῶν τσιγάρων ἀπὸ τὰ Περίπτερα, τῶν χαπιῶν ἀπὸ τὰ Φαρμακεῖα· πῶς αὐτὸ δὲν εἶναι δυνατὸ γιὰ τὸν Ἄρτο τῆς Ζωῆς καὶ τὸ φάρμακο τῆς Ἀθανασίας στὸ Μέγα Θεραπευτήριο τὴν Ἐκκλησία;
Πῶς εἶναι δυνατὸ νὰ ἀπαγορεύεται αὐτὴ τούτη καὶ μόνο ἡ Θεία Κοινωνία σὲ αὐτὸν ποὺ ἐλεύθερα καὶ ἐπίμονα τὴν ζητᾶ -δὲν ἀναφερόμαστε στὸν μαζικὸ ἐκκλησιασμό, τὸν ὁποῖο καὶ ἀπαγορεύουμε-, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ πραγματοποιηθεῖ σὲ ἐλάχιστα λεπτά, μὲ ἀπόσταση 5 καὶ 8 μέτρων καὶ ὅλες τὶς προβλεπόμενες προφυλάξεις;
Ἐὰν ἡ μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας προβληματίζει, ποὺ δὲν προβλέπει κἂν τὸ ἄγγιγμα στὸν πιστό, πῶς τότε «ἡ τελετὴ τῆς Βάπτισης» ποὺ ἀναγράφεται στὸ «ἔντυπο Β (ἀριθμὸς 7)» θὰ ὑλοποιηθεῖ, ἀφοῦ αὐτὴ προβλέπει χρίση τοῦ ὑποψηφίου μὲ τὸ ἐπορκιστὸ ἔλαιο, βάπτισή του στὴν κολυμβήθρα καὶ μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας;
Ἐὰν ὅμως τὸ πραγματικὸ ἀνομολόγητο κρυφὸ «πρόβλημα», μὴ γένοιτο, ἄπαγε τῆς βλασφημίας, γιὰ κάποιους ἔγκειται σὲ αὐτὸ τοῦτο τὸ γεγονὸς τῆς θείας μετάληψης καὶ μετοχῆς στὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τότε τὸ ζήτημα καθίσταται Μείζων Θεολογικὸ καὶ Ὁμολογιακό. Τουλάχιστον γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ τὴ λειτουργικὴ θεολογία Της αὐτὸ εἶναι λελυμένο, ξεκάθαρα ἀπαντημένο, συνοδικὰ κατοχυρωμένο καὶ βεβαιωμένο μέσα στὴ δισχιλιετῆ ἁγιοπνευματικὴ ἱστορικὴ πορεία Της.
Γιὰ ὅσους πιστεύουν ἀληθινὰ καὶ ὀρθόδοξα, γιὰ τὰ ζωντανὰ μέλη τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ μὲ λειτουργικὸ καὶ μυστηριακὸ βίωμα καὶ ἦθος, δὲν χρειάζεται κανένα ἐπιβεβαιωτικὸ ἐπιχείρημα γιὰ νὰ τοὺς ἐνισχύσει καὶ δυναμώσει. Γιὰ ὅσους ὅμως εἶναι ἀμέτοχοι καὶ ἄγευστοι τῆς ἐμπειρίας τῶν πιὸ πάνω, ἢ ἀκόμα καὶ ὀλιγόπιστοι, κανένα ἐπιχείρημα τῶν 20 αἰώνων ἐμπειρίας τῆς Ἐκκλησίας δὲν θὰ τοὺς πείσει. Εὐχόμαστε ἡμῖν καὶ ὑμῖν «μηδεὶς πειράζων τὴν πίστιν τὴν ἀμώμητον», διότι «φοβερὸν τὸ ἐμπεσεῖν εἰς χεῖρας Θεοῦ ζῶντος».
Χωρὶς τὴ Θεία Εὐχαριστία δὲν ὑπάρχει Ἐκκλησία, ἀλλὰ καὶ Θεία Λειτουργία ποὺ τελεῖται ἀποκλειστικὰ καὶ μόνον διὰ τὸ θεαθῆναι τῆς τηλεόρασης, ἀποκλείοντας ἐκ προοιμίου τὴ δυνατότητα μετάδοσης τῶν ἀχράντων μυστηρίων σὲ ἐκείνους ποὺ ἐπίμονα καὶ ἐξ ἰδίας θελήσεως τὸ ζητοῦν καὶ βαθιὰ τὸ πιστεύουν καὶ πληροῦν τοὺς πνευματικοὺς ὅρους καὶ προϋποθέσεις, ἔστω μόνο τῆς μετοχῆς στὴ Θεία Κοινωνία, τότε αὐτὴ ἐκφεύγει τοῦ σκοποῦ της, λανθάνει στὸν προσανατολισμό της, ἐκπίπτει τοῦ προορισμοῦ της ὅπως αὐτὸς καθορίζεται καὶ καταγράφεται σὲ αὐτὰ τοῦτα τὰ ἴδια τὰ λόγια τῶν εὐχῶν τῆς Ἁγίας Ἀναφορᾶς.
«Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου.»

Μετὰ πατρικῶν εὐχῶν
† Ὁ Τριμυθοῦντος Βαρνάβας
Ἱερὰ Μητρόπολις Τριμυθοῦντος,
Μεγάλη Δευτέρα, 13 Ἀπριλίου 2020.

 

Share this post