Κοινοτάρχης Φτερικουδίου: Τους μοναχούς τους έχω ακόμη ψηλά στη συνείδηση μου

Κοινοτάρχης Φτερικουδίου: Τους μοναχούς τους έχω ακόμη ψηλά στη συνείδηση μου

Άδειο είναι πλέον το χωριό Φτερικούδι, μετά το σκάνδαλο στην Μονή του Οσσίου Αββακούμ, όπως αναφέρουν κάτοικοι του χωριού στην εκπομπή  “Πρωτοσέλιδο” του SigmaTv, που προυσιάζει ο Πέτρος Δημητρόπουλος.

Αρχικά ο κ Μόδεστος Ιακώβου, κοινοτάρχης του χωριού ανέφερε ότι για το σκάνδαλο ενημερώθηκε από τον ίδιο τον Μητροπολίτη στις 6 Μαρτίου.

Για τα βίντεο που κυκλοφόρησαν είπε ότι η σημερινή τεχνολογία μπορεί να κάνει τη μέρα νύχτα.

«Το μεγαλύτερο σκάνδαλό εν τούτο που αν εσυνέβηκε στην Ιερά Μονή ή το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι ο τρόπος που παρουσιάστηκε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όταν ο Μακαριότατος μου είπε ότι θα γίνει γνωστή η υπόθεση εμένα αμέσως στο μυαλό μου ήρθε ο Παγκράτιος», είπε ο κοινοτάρχης.

Κάτοικος του χωριού είπε ότι «ο κόσμος πίστεψε στα θεία και έπαιρνε δύναμη, μετά που έγιναν όλα αυτά δεν ήξερε τι να κάμει, κάποιοι που είναι και πιο αδύναμοι χαρακτήρες καταρρέουν». 

Σε ερώτηση, αν κλονίστηκε η πίστη της μετά από όσα ακούστηκαν, απάντησε αρνητικά. «Πέσαμε από τα σύννεφα, δεν περίμενα να συμβεί κάτι τέτοιο. Η κοινότητα μας έσφυζε από ζωή, κάθε Κυριακή το χωριό είχε κίνηση».

Επιπλέον ανέφερε ότι επηρεάστηκε τόσο το Φτερικούδι από το σκάνδαλο όσο και τα άλλα χωρία, όπως ο Ασκάς και το Παλαιχώρι. 

Ερωτηθείς ο κοινοτάρχης αν γνώριζε για τις πολεοδομικές παρατυπίες απάντησε:

«Είχαν καταμετρήσει τα κτίρια και μας είπαν ότι θα δώσουν μεγάλο περιθώριο για να βγουν οι άδειες οικοδομής. Εμείς είχαμε καταλάβει ότι ο μισός δρόμος που πάει προς τον Όσσιο είναι γραμμένος από το κεντρικό χωριό και ο άλλος μισός ήταν άγραφος. Εμείς τρέχαμε σαν κοινότητα να γράψουμε τον δρόμο για να μπορέσουν να προχωρήσουν οι οικοδομικές εργασίες όμως τέσσερα τμήματα διαφωνούσαν, πολεοδομία και έπαρχος ζητούσαν 6 μέτρα πλάτος διότι υπήρχε κίνηση. Το Τμήμα Περιβάλλοντος δεν ενέκρινε την εγγραφή του δρόμου, η Θήρα είχε τις δικές της απόψεις και δεν επέτρεπε την διάπλαση του δρόμου».

 

Δικηγόρος μοναχών: «Έχουμε πλήρη μεσάνυχτα σ’ όλα»

Στο Πρωτοσέλιδο μίλησε ο ένας εκ των δικηγόρων των μοναχών της Μονής Οσίου Αββακούμ στο Φτερικούδι, Αναστάσιος Βαβούσκος.

Ο κ. Βαβούσκος αρχικά ερωτήθηκε για τη διαδικασία και αναφέρθηκε στο υπόμνημα, το οποίο κατατέθηκε από την πλευρά των μοναχών, με 11 σημεία σύμφωνα με τα οποία η εν εξελίξει διαδικασία κρίνεται ότι θα πρέπει να ακυρωθεί.

«Το κάναμε», προσέθεσε ο κ. Βαβούσκος, «με σαφή στόχο και πρόθεση την υποβοήθηση της διαδικασίας, προκειμένου να τους επισημάνουμε τα λάθη που έγιναν, γιατί αν δεν υπήρχαν αυτά τα λάθη, θα πηγαίναμε ομαλά σε μία δίκαιη δίκη. Ενώ αυτή τη στιγμή, με 11 σημεία ακυρότητας της διαδικασίας, η όλη δίκαιη δίκη δεν μπορεί να υπάρξει».

Κληθείς να σχολιάσει την πολυπλοκότητα του ζητήματος, είπε ότι «το πλείστο μέρος της όλης υποθέσεως, στηρίζεται δυστυχώς σε παράνομα αποδεικτικά μέσα, τα οποία θα έπρεπε εξ αρχής να απορριφθούν, με αποτέλεσμα η διαδικασία να σταματήσει πριν ακόμα μπει καν στην ουσία. Είναι ένα ζήτημα το οποίο πήρε εσφαλμένως και όχι εκ των εντολέων μου, δημοσιότητα περιττή και νομίζω ότι ήδη η διαδικασία η ίδια το αποδεικνύει, με τα τόσα λάθη που έγιναν. Ευελπιστώ ότι δεν θα φτάσουμε στο μη υποστατό εξαμελές συνοδικό δικαστήριο, υπό την προεδρία του, κατά τ’ άλλα, σώφρονος Μητροπολίτη Κιτίου, γιατί θα μπούμε στην ουσία και θα ανατραπούν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Εγώ επισημαίνω τα άκυρα σημεία της όλης διαδικασίας και επισημαίνω ότι κατόπιν τούτου, όλη η διαδικασία δεν έγινε όπως έπρεπε και έπρεπε να ακυρωθεί, διότι μια δίκαιη δίκη προϋποθέτει δύο πράγματα: σωστή και νόμιμη προδικασία και ορθή, σωστή και νόμιμη εκτίμηση επί της δίκης των στοιχείων.  Αυτό σημαίνει δίκαιη δίκη».

Θα παραστούν οι δύο μοναχοί αν δεν αλλάξει η διαδικασία;

Σε ό,τι αφορά στην πρόθεση των δύο μοναχών να παραστούν ενώπιον της ανακριτικής επιτροπής, σημείωσε ότι «είναι σαφές ότι θα παραστούν καταρχήν στην ανακριτική επιτροπή, όταν κληθούν με το καλό, διότι όπως έχω επανειλημμένως πει, σέβονται τον θεσμό της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης, ασχέτως εάν οι φορείς που τον υπηρετούν, τα πρόσωπα, σφάλλουν και πράττουν αντιθέτως προς τον καταστατικό χάρτη».

«Το ίδιο», συνέχισε, «θα πράξουν εφόσον η υπόθεση να φτάσει στο δικαστήριο, διότι και εκεί θα παραστούν και εκεί θα διατρανώσουν τους λόγους για τους οποίους δεν διασφαλίζεται η δίκαιη κρίση τους και, επίσης, θα υποστηρίξουν και όσα άλλα τυχόν ζητήματα προκύψουν επί της διαδικασίας, μέχρι εκείνο το σημείο. Γιατί, ακριβώς σε αυτό το πράγμα επιμένουμε, ότι η διαδικασία πρέπει να είναι νόμιμη. Για να είναι και η κρίση νόμιμη».

Η νομιμότητα του μαρτυρικού υλικού και ο καταστατικός χάρτης

Ερωτηθείς για το μαρτυρικό υλικό που έχει προσκομιστεί, εξέφρασε διαφωνία λέγοντας ότι «το υλικό το οποίο έχει προσκομιστεί, όχι μόνο διαδικαστικά εσφαλμένα στην Ιερά Σύνοδο, αλλά και επί της ουσίας, είναι παράνομο αποδεικτικό μέσο το οποίο ο καταστατικός χάρτης, απαγορεύει τη χρήση του».

Όπως επεσήμανε, «είναι σαφής η διάταξη του καταστατικού χάρτη, οπότε θα έπρεπε ήδη ανακριτική επιτροπή, μετά από το υπόμνημα το οποίο καταθέσαμε και βλέποντας ότι σε 11 σημεία παραβιάστηκε ο καταστατικός χάρτης, να σταματήσει τη διαδικασία και να παραδεχθούν ότι όντως έγιναν λάθη. Γιατί όπως έχω εξηγήσει, όσον αφορά τα ζητήματα οικονομικής φύσεως, υπάρχει ρητή και σαφής διάταξη του καταστατικού χάρτη που δίνει το δικαίωμα και είναι ταυτοχρόνως υποχρέωση του επιχωρίου Επισκόπου να διατάξει διενέργεια έρευνας, περί των οικονομικών και να δει αν τυχόν όλα έχουν καλώς ή όχι».

«Και αν δεν έχουν καλώς», υπέδειξε, «επιβάλλει, πάντα κατά τον καταστατικό χάρτη, πνευματική ποινή. Άρα, λοιπόν, όσον αφορά τον ένα τομέα έχει ακολουθηθεί πλήρως και εσφαλμένως η διαδικασία που προβλέπεται. Όσον αφορά τα υπόλοιπα υποτιθέμενα κανονικά παραπτώματα, τα καταγγελλόμενα κανονικά παραπτώματα που είναι ηθικής φύσεως, αυτά εφόσον δικαίως έκρινε ο  επιχώριος επίσκοπος, ο Άγιος Ταμασσού, ότι δεν είναι ήσσονος σημασίας, έπρεπε κατά το καταστατικό χάρτη, τα νόμιμα αποδεικτικά μέσα που είχε και τα στοιχεία να τα στείλει στην ανακριτική επιτροπή. Η διαδικασία είναι σαφής, δεν επιδέχεται ερμηνεία. Γι’ αυτό και διαφώνησα και με όσους είπαν ότι η Ιερά Σύνοδος έχει ανώτατη δικαστική εξουσία. Έχει, αλλά ο καταστατικός χάρτης συμπληρώνει στο ίδιο ακριβώς άρθρο, κατά τα όσα προβλέπονται στις διατάξεις του καταστατικού χάρτη. Και η Ιερά Σύνοδος δεν είναι, γι’ αυτή την περίπτωση, αρμόδια με αυτή τη διαδικασία που ακολουθήθηκε.

Σε σχέση με τα βίντεο που προσκομίστηκαν, ο Αναστάσιος Βαβούσκος σημείωσε ότι «ο καταστατικός χάρτης σαφώς ορίζει ότι τα αποδεικτικά μέσα, εφόσον προσκομιστούν από τον λήπτη, αν και παράνομα, γίνονται δεκτά εφόσον οδηγούν σε κωλυτικό λόγο της ιεροσύνης και δεύτερον, τα προσκομίζει αυτός ο οποίος τα έλαβε. Αυτό όμως δεν σημαίνει, παραλλήλως, ότι αυτός ο οποίος έκανε τη λήψη και τα προσκομίζει παράνομα, ναι μεν τα δεχόμαστε, αλλά τιμωρείται ο ίδιος κανονικά, υφιστάμενος τις  ποινικές και εκκλησιαστικές κυρώσεις. Εδώ όμως, αυτός ο οποίος προσκόμισε τα αποδεικτικά αυτά μέσα, δεν είναι αυτός που έκανε τη λήψη. Άρα, επειδή ο καταστατικός χάρτης μπορεί να είναι πολυδαίδαλος σε διατάξεις και ίσως περιττός σε πολλές περιπτώσεις, παρά ταύτα, όμως, είναι πάρα πολύ αναλυτικός και δεν αφήνει περιθώρια ερμηνείας. Και η ερμηνεία, επαναλαμβάνω, επειδή πολλά ειπώθηκαν, υφίσταται ως θέμα όταν, είτε δεν υπάρχει διάταξη, είτε όταν η διάταξη είναι ασαφής. Όταν όμως η διάταξη είναι σαφέστατη, δεν χρήζει καμίας ερμηνείας».

Σε σχέση με το αν αμφισβητεί τα όσα έχουν προσκομιστεί, είπε τα εξής: «Εγώ δεν σας είπα ότι όλα είναι προϊόν υποκλοπής. Σας είπα καταρχήν ότι τα αποδεικτικά μέσα τα οποία αφορούν σε καταγραφή ιδιωτικών συνομιλιών ή  ιδιωτικών σκηνών, χωρίς συναίνεση αυτού που απεικονίζεται ή ηχογραφείται, είναι σαφώς θέμα προσωπικών δεδομένων. Και να μην ξεχνάμε ότι όλοι είμαστε πολίτες κάποιου κράτους και απολαμβάνουμε συνταγματικών δικαιωμάτων. Και το θέμα των προσωπικών δεδομένων είναι πολύ έντονο και πολύ σοβαρό για να το παραβιάζει κανείς απλώς, χωρίς να απαντά, με σιωπή».

Τι έπεται;

Σε ερώτηση σχετικά με τη συνέχεια, είπε: «Δεν έχω καμία ενημέρωση, διότι από τη στιγμή που μέχρι σήμερα, η διαδικασία παραβιάστηκε 11 φορές. Εγώ γνωρίζω όλη τη διαδικασία. Μπορώ να σας πω ότι δεν γνωρίζω τι θα επακολουθήσει, για όλα τα πράγματα. Θα είναι μια έκπληξη για μένα. Εγώ περίμενα αυτή τη στιγμή να συνεδριάσει η Ανακριτική Επιτροπή εκτάκτως, αναστέλλοντας την όλη διαδικασία, να μελετήσει τους 11 λόγους και αν ήθελε να τους απορρίψει και τους 11, ας έβρισκε για τον καθένα μια διάταξη καταστατικού χάρτη που να οδηγήσει σε απόρριψη ενός εκ των λόγων.

«Αλλά υπήρξε πλήρης περιφρόνηση του υπομνήματος, το οποίο, επαναλαμβάνω, είναι προς υποβοήθηση, όχι προς προσβολή ή προς υποτίμηση των μελών της Ανακριτικής Επιτροπής, αλλά προς υποβοήθησή τους για να διαπιστώσουν ότι αφού έγιναν όλα αυτά λάθη, η διαδικασία αυτή όλη πρέπει να ακυρωθεί», είπε. 

Ο κ. Βαβούσκος επανέλαβε ότι οι δύο μοναχοί «σεβόμενοι τον θεσμό της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης, θα παραστούν και στην ανακριτική επιτροπή και αν ω μη γένοιτο, χρειαστεί, και στο εκκλησιαστικό δικαστήριο, όπου θα αναφέρουν και θα επισημάνουν ρητώς ότι δεν υπάρχει αυτό το δικαστήριο κατά τον καταστατικό χάρτη και ότι το σωστό και νόμιμο δικαστήριο είναι το πενταμελές συνοδικό δικαστήριο. Γιατί γίνεται μια παρανόηση. Η Ιερά Σύνοδος καλόπιστα αποφάσισε να εμπλουτίσει αριθμητικώς το πενταμελές συνοδικό δικαστήριο με ένα ακόμη μέλος, αλλά όπως κάθε νόμος που ψηφίζεται από τη Βουλή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να ισχύσει και ισχύει από της δημοσιεύσεώς του, έτσι και μία απόφαση της Ιερά Συνόδου για να ισχύσει, πρέπει να περαστεί στον καταστατικό χάρτη και η λέξη πενταμελές να διαγραφεί από όλες τις διατάξεις που αναφέρεται και να αντικατασταθεί με τη λέξη εξαμελές. Αυτό δεν έχει γίνει. Άρα, λοιπόν, δεν αρκεί ότι αποφασίστηκε. Δεν αμφισβητώ ότι το αποφάσισαν. Απλά δεν τέθηκε ποτέ σε ισχύ».

Το βίντεο με τον ξυλοδαρμό

Σε σχέση με το βίντεο που απεικονίζει έναν εκ των μοναχών να ξυλοφορτώνει μία γυναίκα, είπε ότι η διαφωνία για αυτό είναι «κυρίως είναι επί της ουσίας, πέρα από τον ισχυρισμό ότι είναι παράνομο, όταν κριθεί και ότι πρέπει να εξεταστεί και παρανόμως, εμείς θα πούμε ότι είναι παράνομο, αλλά θα αναγκαστούμε, μη παραβλέποντας το πραγματικό γεγονός, ότι ο κόσμος έχει παρανόμως δει και έχει ακούσει παρανόμως, επαναλαμβάνω, όλα αυτά, θα αναγκαστούμε και επί της ουσίας να αντικρούσουμε το περιεχόμενο με συγκεκριμένα επιχειρήματα και τεχνικής και ουσιαστικής φύσεως».

«Και αυτό βέβαια είναι κυρίως αρμοδιότητα, καταρχήν, της συναδέλφου που χειρίζεται το ποινικό μέρος, δεν γνωρίζω αν αυτό αποτελεί και κομμάτι της εκκλησιαστικής δικογραφίας. Γιατί έχουμε πλήρη μεσάνυχτα για όλα», κατέληξε ο κ. Βαβούσκος.

Πηγή: sigmalive.com/news

 

Share this post