Καθηγητής Γ. Κονιδάρης: Η Πολιτεία θα νομοθετήσει και η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να δεχθεί

Καθηγητής Γ. Κονιδάρης: Η Πολιτεία θα νομοθετήσει και η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να δεχθεί

«Η Πολιτεία θα νομοθετήσει και η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να δεχθεί, διότι η νομοθεσία της Πολιτείας έχει καθολικότητα, ισχύει για όλους. Άλλωστε και οι ίδιοι οι επίσκοποι- οι οποίοι συνέρχονται αύριο, οι 80 κάτι, για να αποφασίσουν- όταν δίνουν την διαβεβαίωσή τους ενώπιον του/της Προέδρου της Δημοκρατίας για να αναλάβουν καθήκοντα, υπόσχονται ότι θα τηρούν το Σύνταγμα και τους νόμους» επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής Εκκλησιαστικού Δικαίου στο ΕΚΠΑ, Γιάννης Κονιδάρης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8  της ΕΡΤ και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, για την στάση της Εκκλησίας σε σχέση με την μεταρρύθμιση που φέρνει η κυβέρνηση στο ζήτημα του γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου.

Η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να δεχθεί τον νόμο της πολιτείας, διότι είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου Δικαίου και η ίδια και οι Μητροπόλεις και δεν υπάρχει περίπτωση να μην δεχθεί τον νόμο, ανέφερε ο κ. Κονιδάρης, προσθέτοντας πως η Εκκλησία απλώς μπορεί να συστήσει στους πιστούς της να μην πράξουν αυτό το πράγμα.

«Δεν βλέπω ότι το έδαφος είναι ώριμο αυτή τη στιγμή για κρίση και δεν νομίζω ότι μπορεί να την υποστηρίξει και η Εκκλησία, η οποία έχει ανάγκη και την Πολιτεία. (…) Φαντάζομαι ότι και η διατύπωση του νόμου θα είναι τέτοια που θα αποφεύγει να γίνεται λόγος για παρένθετες μητέρες και τέτοια θέματα, τα οποία κάπως είναι ακραία και δίνουν λαβή για αντιρρήσεις» προσέθεσε. «Απλώς θα εκφράσει, φαντάζομαι, η Εκκλησία την αντίρρησή της. Θα καλέσει την κυβέρνηση να απόσχει. Η κυβέρνηση, εφόσον το έχει αποφασίσει, θα προχωρήσει» σημείωσε ακόμα ο κ. Κονιδάρης. «Εγώ πιστεύω ότι περισσότερα προβλήματα θα έχει η κυβέρνηση από τους βουλευτές της παρά από την Εκκλησία τελικά» υποστήριξε ο καθηγητής, σημειώνοντας ωστόσο ότι είναι μάλλον λίγο οξυμένες οι αντιρρήσεις στην Εκκλησία και απόδειξη είναι ότι ο Αρχιεπίσκοπος πιέστηκε να συγκαλέσει την Ιεραρχία.

«Όπως έχω επανειλημμένως και πει και γράψει, η Εκκλησία είναι ένας χώρος όπου αντλούν οι υποψήφιοι βουλευτές πελατεία, ας το πούμε ωμά. Άρα η Εκκλησία, επειδή επηρεάζει πρόσωπα, είναι δυνατόν να κατευθύνει ορισμένα πρόσωπα προς συγκεκριμένους υποψηφίους, όχι ενός κόμματος κατ’ ανάγκην, αλλά όλων των κομμάτων. Γι’ αυτό επιδεικνύουν μερικοί έναν υπερβάλλοντα ζήλο, δείχνοντας ότι είναι πιστά τέκνα της Εκκλησίας. (..) Επομένως ο άλλος, όταν δει ότι στην περιοχή του οι άνθρωποι εκεί, είναι συντηρητικοί πολλοί και θεωρούν ότι αυτά τα πράγματα είναι, εν πάση περιπτώσει όχι σοβαρά και δεν ξέρω τι, δείχνει ότι είναι υπέρ. Βεβαίως, εάν τεθεί κομματική πειθαρχία, καταλαβαίνετε ότι θα έχουν ένα άλλοθι να πουν ότι, ναι, αλλά εγώ αναγκάστηκα να ψηφίσω διότι μου το επέβαλε το κόμμα μου» συμπλήρωσε.

Ακόμα, ο κ. Κονιδάρης επισήμανε ότι εντύπωση του προκάλεσε το θέμα του δημοψηφίσματος το οποίο μάλιστα επανήλθε από τον Αρχιεπίσκοπο «ο οποίος είναι σε επαφή με τον Μητσοτάκη, όπως καταλαβαίνουμε και ο οποίος νομίζω ότι θα ήθελε το θέμα να το περάσει από τη μικρή Σύνοδο των δώδεκα».

«Δημοψήφισμα στα θέματα των δικαιωμάτων δεν χωράει. Δηλαδή εδώ, δεν υπάρχει δεύτερη γνώμη. Για ένα δικαίωμα δεν μπορεί να αποφασίσει ο λαός με δημοψήφισμα, δηλαδή, να έχει κανείς παράδειγμα το δικαίωμα να πιστεύει όπου θέλει, που είναι δικαίωμά του και καθιερωμένο από το Σύνταγμα. (…) Τα ατομικά δικαιώματα, όπως λέμε. Μεταξύ αυτών είναι και το δικαίωμα ο καθένας να κάνει γάμο και με πρόσωπο το οποίο δεν είναι του άλλου φύλου. Συμβαίνει αυτό ήδη. Απλώς τώρα λέμε ότι θα επισημοποιηθεί και θα έχει την έννοια ενός γαμικού συμφώνου» ανέφερε.

Σε κάθε περίπτωση, η αντίδραση από την Εκκλησία ήταν αναμενόμενη, σημείωσε ο κ. Κονιδάρης, όπως στο παρελθόν έχει υπάρξει σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις που η πολιτεία προχώρησε σε νομοθέτηση μέτρων, όπως στον πολιτικό γάμο, την αποποινικοποίηση της μοιχείας, την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, την αναμόρφωση του οικογενειακού δικαίου, που η Εκκλησία θεωρεί ότι είναι αντίθετες με το δίκαιό της, σύμφωνα με τους κανόνες της.

«Η Εκκλησία θεωρεί ότι είναι οι ρόλοι διακριτοί με την Πολιτεία και δεν υπάρχει κανένας λόγος διαφωνίας και το ίδιο θεωρεί και η Πολιτεία. Αλλά όταν έρθουμε στα συγκεκριμένα θέματα, αποδεικνύεται ότι οι ρόλοι διαπλέκονται και η Εκκλησία θεωρεί ότι σε αυτά τα θέματα πρέπει να ερωτάται. Είναι προφανές ότι σε αυτές τις περιπτώσεις, των δικαιωμάτων η Εκκλησία μπορεί να έχει την άποψή της. Μπορεί την άποψή της να την επιβάλλει στους πιστούς της, αλλά το κράτος νομοθετεί για όλους, ανεξαρτήτως αν είναι ορθόδοξοι, αν είναι άθεοι ή αν είναι μουσουλμάνοι. Επομένως, η Εκκλησία έχει το δικαίωμα να έχει τις αντιρρήσεις της» είπε καταλήγοντας ο κ. Κονιδάρης.

Πηγή:ertnews.gr

Share this post