Ιατρική και Ορθοδοξία: Φίλοι ή εχθροί;
Του Αναστάσιου Βαβούσκου,
Δρ. Εκκλησιαστικού Δικαίου Νομικής Σχολής ΑΠΘ.
“Oι ιεροί κανόνες αποδεικνύουν περίτρανα, ότι η Εκκλησία αποδέχεται την Ιατρική επιστήμη, τις μεθόδους της και τα πορίσματά της και δίδει σ’ αυτήν προβάδισμα, όταν έχει να αντιμετωπίσει έκτακτη κατάσταση, η οποία οφείλεται σε λόγους υγείας ή ανωτέρας βίας”, επισημαίνει σε άρθρο του για τον ageliaforos.com. ο δικηγόρος και διδάκτωρ του Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) , Αναστάσιος Βαβούσκος .
Ειδικά για το ζήτημα του εμβολιασμού κατά της νόσου του COVID 19 εκτιμά τα εξής:
Πρώτον, ο εμβολιασμός προτείνεται – αν όχι επιβάλλεται – από την Ιατρική Επιστήμη.
Δεύτερον, η πρόταση αυτή συνιστά αυτήν την στιγμή – πάντα κατά την Ιατρική Επιστήμη – την πλέον ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.
Συνεπώς, πρόκειται για μία ιατρικής φύσεως παρέμβαση στον ανθρώπινο οργανισμό, η οποία επιβάλλεται για λόγους υγείας και δεν αποτελεί πρωτοβουλία και απόφαση του καθενός εξ ημών. Πληρούνται, δηλαδή, αναλογικώς, όλες οι προϋποθέσεις του ακουσίου ακρωτηριασμού, και ειδικότερα αυτού που επιβάλλεται από την Ιατρική Επιστήμη για λόγους υγείας.
Ο άγιος Λουκάς, Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας , γνωστός και ως Άγιος Λουκάς ο Ιατρός, γεννήθηκε στις 27 Απριλίου 1877
στο Κερτς και εκοιμήθη στις 11 Ιουνίου 1961. Υπέστη πολλές διώξεις από το Σοβιετικό καθεστώς.
Κατόπιν τούτου, είναι μάλλον σαφές, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία – έχοντας ήδη από τους πρώτους αιώνες δώσει με κανονικές διατάξεις Οικουμενικών Συνόδων το προβάδισμα στην Ιατρική Επιστήμη – όχι μόνον δεν αντιστρατεύεται ή αμφισβητεί τα πορίσματα της Ιατρικής Επιστήμης αλλά αντιθέτως έχει κατοχυρώσει και με αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων τον σεβασμό προς τα πορίσματα αυτά και την αυτονόητη κατά συνέπεια αποδοχή τους. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, η παρέμβαση στο ανθρώπινο σώμα από την Ιατρική Επιστήμη για λόγους υγείας, όχι μόνον δεν απορρίπτεται αλλά αντιθέτως θεωρείται επιβεβλημένη.
Αυτό σημαίνει, περαιτέρω, ότι όποιος κληρικός, μοναχός ή λαϊκός αμφισβητεί την εκ των ιερών κανόνων υποχρέωση αποδοχής των πορισμάτων της Ιατρικής Επιστήμης, επιδεικνύει αντικανονική συμπεριφορά. Πολύ περισσότερο, όταν η αμφισβήτηση αυτή δεν έδράζεται σε αντίθετη επιστημονική άποψη ,αλλά σε ατομική θεώρηση του ζητήματος.
*Παρατίθεται ολόκληρο το άρθρο
H συμπόρευση της Ορθοδοξίας με την Ιατρική επιστήμη by ARISTEIDIS VIKETOS on Scribd
*Τα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους
ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΝΩ: Οι άγιοι Ανάργυροι Κοσμάς και Δαμιανός. (Καστανόφυτο Καστοριάς ,18ος αιών).