Η ρωσική πνευματικότητα, ειρήνη και δικαιοσύνη
Του Αρχιμανδρίτου του Οικουμενικού Θρόνου Γεράσιμου Φραγκουλάκη*
Αννόβερο Γερμανίας
Την Τρίτη 9 Ιουλίου 2024 στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Τιχβίν στην περιοχή του Λένινγκραντ, τελέσθηκε Θεία Λειτουργία με την ευκαιρία της 20ής επετείου από την επιστροφή της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας του Τιχβίν στην Ρωσία. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας μιλώντας ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος τόνισε ότι σήμερα η Ορθοδοξία έχει γίνει «πυρήνας της πνευματικής μας ζωής», αλλά και ταυτόχρονα μέρος του πολιτισμού, ένας παράγοντας που έχει θετικό αντίκτυπο στη δημιουργία της ειρήνης και της δικαιοσύνης στη ζωή της ρωσικής κοινωνίας.
Μία μέρα πριν η Ρωσία είχε εκτοξεύσει πάνω από 40 πυραύλους κατά ουκρανικών πόλεων, οι οποίοι μεταξύ άλλων έπληξαν ένα νοσοκομείο παίδων στο Κίεβο και προξένησαν ζημιές σε κατοικίες και σε διάφορες υποδομές σε όλη τη χώρα. Στην πόλη Κρίβι Ριχ από αυτήν την σφοδρή ρωσική πυραυλική επίθεση τουλάχιστον 11 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 35 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.
Αυτό κατά τον Πατριάρχη Κύριλλο αποτελεί πνευματική ζωή. Έτσι αντιλαμβάνεται την ειρήνη και την δικαιοσύνη.
Όταν μιλούν τα γεγονότα καλόν είναι να απουσιάζουν οι μεγαλοστομίες και οι γενικευμένες θεωρίες. Τα τελευταία χρόνια δυστυχώς, η Εκκλησία της Ρωσίας δείχνει ότι, έχει κρεμάσει τον πίνακα των αξιών ανάποδα. Εφαρμόζει μια αντιεκκλησιαστική ανορθόδοξη εκκλησιολογία δικής της εμπνεύσεως. Η αγιαστούρα πλέον ραντίζει με πυραύλους, η αναίμακτος λατρεία τελείται επί καταματωμένου πεδίου. Η πνευματικότητα, η ειρήνη και η δικαιοσύνη που επικαλείται ο Πατριάρχης Κύριλλος έχουν όρια ταυτόσημα με εκείνα της «αγίας» Ρωσίας και αν ισχύει και αυτό. Και μέσα σε όλα αυτά έχουν το θράσος να μιλούν για στρεβλώσεις της Ορθοδοξίας σε άλλες εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες και να εισβάλουν στην κυριολεξία προκειμένου να επιβάλουν τα δικά τους, όπως γίνεται με το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.
Με την υποστήριξη του Προέδρου της Ρωσίας Πούτιν ο Πατριάρχης Κύριλλος εφαρμόζοντας, όπως φημολογείται διάφορες μεθόδους, εξασφαλίζει την σιωπή ακόμη και εκκλησιαστικών παραγόντων και ετσιθελικά διατηρείται άτρωτο το γόητρο της Εκκλησίας της Ρωσίας.
*Τα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους/ ΠΗΓΗ: fosfanariou.gr