Η ιεραποστολή στα κείμενα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και μετά απὸ αυτήν: Κέρδη και χρέη

Η ιεραποστολή στα κείμενα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και μετά απὸ αυτήν: Κέρδη και χρέη

Ρητά επεσήμανε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος (Κρήτη 2016)  ότι «το αποστολικόν έργον και η εξαγγελία του Ευαγγελίου, γνωστή ως ιεραποστολή, ανήκουν εις τον πυρήνα της ταυτότητος της Εκκλησίας», και πολύ σωστά αναγνώρισε (η Σύνοδος) την κοινωνική απελευθέρωση ως ουσιώδη άξονα της εκκλησιαστικής αποστολής, τόνισε ο  Αθανάσιος Ν. Παπαθανασίου*, Αναπλ. Καθηγητής Ιεραποστολικής, Διαπολιτισμικής Χριστιανικής Μαρτυρίας και Διαλόγου στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών, στην εισήγηση του στο Διεθνές Συνέδιο «Οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος: Τριάντα χρόνια διακονίας». Το Συνέδριο οργανώθηκε  στην Θεσσαλονίκη από την Θεολογική Σχολή ΑΠΘ και το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών) από 25-29 Μαΐου 2022.

Ωστόσο, ο Αθανάσιος Ν. Παπαθανασίου  υποστήριξε: «πλάι σε αυτή την θετική οπτική ανακύπτει και ένα σημαντικό πρόβλημα. Η Σύνοδος δεν προχώρησε παραπέρα. Υπήρξε άτολμη και γενικόλογη όσον αφορά το έργο του ευαγγελισμού. Δεν αναμετρήθηκε δηλαδή με φλέγοντα ζητήματα ιεραποστολικού προβληματισμού, και δεν καταπιάστηκε με συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία πηγάζουν από την συνάντηση του Ευαγγελίου με τους ποικίλους πολιτισμούς. Ούτε προχώρησε σε κάποια αυτοκριτική – και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχουν πολλές αφορμές και μεγάλη ανάγκη για κάτι τέτοιο. Νομίζω πως όλα αυτά είναι ακριβώς σημάδια καχεξίας του ιδιαίτερου ιεραποστολικού στοχασμού».

Επίσης , τόνισε : «Το δηλητήριο του αυτοκρατορικού πνεύματος έχει διαβρώσει σε αφάνταστο βαθμό την Ορθόδοξη συνείδηση και, κατά τη γνώμη μου, συντηρεί ένα πατερναλισμό, ο οποίος (συγχωρέστε με) εκτρέφει μια πυραμιδωτή δομή Κομφουκιανικού τύπου».

*Διαβάστε την εισήγηση ΕΔΩ:

 

Α.Ν.Π.-Η-ιεραποστολή…-Προφορική-Εισήγηση.

Αθανάσιος Ν. Παπαθανασίου γεννήθηκε το 1959. Είναι Ορθόδοξος θεολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής Ιεραποστολικής, Διαπολιτισμικής Χριστιανικής Μαρτυρίας και Διαλόγου, στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών. Διδάσκει επίσης στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είναι αρχισυντάκτης του θεολογικού περιοδικού «Σύναξη» και μέλος της European Society for Intercultural Theology and Interreligious Studies. Τα κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντά του είναι η Ιεραποστολική και η Πολιτική Θεολογία. Είχε την εμπειρία της ιεραποστολικής πράξης σε επισκέψεις του στην Κένυα, Νιγηρία και Τανζανία, και είναι μέλος της Επιτροπής Ιεραποστολικού Έργου και Ευαγγελισμού της Μητρόπολης Νιγηρίας. Ζει στην Αθήνα με την σύζυγό του Ελένη Ταμαρέση και τον γιο τους Αλέξανδρο-Αρέθα./ Τα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους.

Share this post