Η Google  θα αποζημιώσει εκδοτικούς οργανισμούς

Η Google  θα αποζημιώσει εκδοτικούς οργανισμούς

Σε ορίζοντα τριετίας η Google  θα αποζημιώσει εκδοτικούς οργανισμούς με 1 δισ. δολ., δήλωσε στο Reuters  ο διευθύνων σύμβουλός της,  Σαντάρ Πιτσάι.  Η μέθοδος ,που θα ακολουθηθεί είναι ένα νέο προϊόν με την επωνυμία Google News Showcase  και θα κυκλοφορήσει πρώτα στη Γερμανία.

Στη Γερμανία η Google έχει υπογράψει συμφωνίες με μεγάλες τοπικές εφημερίδες και έντυπα, συμπεριλαμβανομένων των Der Spiegel, Stern και Die Zeit, ενώ ανάλογο διακανονισμό έχει κάνει και στη Βραζιλία με τις εφημερίδες Folha de S.Paulo, Band και Infobae. «Αυτή η οικονομική δέσμευση –η μεγαλύτερή μας μέχρι σήμερα– θα πληρώνει τους εκδότες για τη δημιουργία και την επιμέλεια υψηλής ποιότητας περιεχομένου, ώστε να παρέχεται μία διαφορετική διαδικτυακή εμπειρία ειδήσεων», δήλωσε ο Σαντάρ Πιτσάι σε ανάρτησή του σε ιστολόγιο.

 Το προϊόν Google News Showcase θα κυκλοφορήσει επίσης και στο Βέλγιο, στην Ολλανδία, στην Ινδία, αλλά και σε άλλες χώρες. Περίπου 200 εκδοτικοί οργανισμοί και ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία, στην Αργεντινή, στη Βραζιλία, στον Καναδά και στην Αυστραλία έχουν ήδη εγγραφεί στην υπηρεσία της Google. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να τονισθεί ότι ο αμερικανικός όμιλος διαπραγματεύεται και με εκδοτικούς ομίλους και ΜΜΕ στη Γαλλία, διότι συγκαταλέγονται ανάμεσα στους δριμύτερους επικριτές του. Η δε Αυστραλία επιδιώκει να υποχρεώσει τόσο την Google όσο και τη Facebook να μοιράζονται τα διαφημιστικά τους έσοδα με τους τοπικούς ομίλους ΜΜΕ και τις εφημερίδες της χώρας.

 Ειδικότερα, ο επικεφαλής της Google προσέθεσε πως το προϊόν και η αντίστοιχη υπηρεσία Google News Showcase θα επιτρέπει στους εκδότες να επιλέγουν και να παρουσιάζουν τα θέματά τους και θα παρέχεται σε συσκευές με το λειτουργικό σύστημα Android και σε συσκευές με το λειτουργικό iOS της Apple.

«Αυτή η προσέγγιση διαφέρει από τα άλλα ειδησεογραφικά προϊόντα μας, επειδή βασίζεται στις συντακτικές επιλογές που κάνουν οι μεμονωμένοι εκδότες σχετικά με τα άρθρα, τα ρεπορτάζ και τις έρευνες που θα δείξουν στους αναγνώστες και με το πώς θα τις παρουσιάσουν», δήλωσε ο Σαντάρ Πιτσάι. «Το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας των εφημερίδων, βασισμένο στα έσοδα από τις διαφημιστικές καταχωρίσεις και τις συνδρομές, εξελίσσεται εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα, ενόσω το κοινό στρέφεται σε άλλες πηγές. Το Διαδίκτυο αποτελεί την ιστορικά πιο πρόσφατη αλλαγή και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία. Εμείς από πλευράς μας θέλουμε να συμβάλουμε, βοηθώντας στην ανάπτυξη της δημοσιογραφίας στον 21ο αιώνα», πρόσθεσε.

 *Με πληροφορίες από “Καθημερινή” Αθηνών

 

Share this post