Η αλαλία του Αρχιεπισκόπου Γεωργίου και ο Ηγούμενος Εφραίμ, που τον εξέθεσε για την Τιμία Ζώνη.
Η ανακαίνιση της κατοικίας του Γέροντος Ιωσήφ και η λειψανοθήκη του
Του Αριστείδη Χ. Βικέτου
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, ο οποίος ευεργετήθηκε τα μάλα από τον προκάτοχο του Χρυσόστομο Β, επέλεξε την σιωπή και την αλαλία στο ερωτηματολόγιο, που του στείλαμε για τον μακαριστό Ιωσήφ Βατοπεδινό και την ανακαίνιση του πατρικού του σπιτιού από την Μονή Βατοπεδίου. “Δικό της χώρο” στην Πάφο αποκτά η Μονή Βατοπεδίου. Είναι το σπίτι του μκαριστού Γέροντος Ιωσήφ – Αγγελιαφόρος (ageliaforos.com)
Ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος δέχτηκε τον Ηγούμενο Εφραίμ στην Αρχιεπισκοπή, στις 9 Φεβρουαρίου 2024. Ωστόσο, το ερώτημα , που πλανάται, είναι γιατί ο Μακαριώτατος , ενώ ήταν από μήνες γνωστό ότι θα μεταφερθεί για προσκύνηση σε Μητροπόλεις της Κύπρου-πλην της Μητρόπολης Μόρφου-η Τιμία Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου, δεν ζήτησε να έρθει το ιερό κειμήλιο και σε ναό της Αρχιεπισκοπικής περιφέρειας; Ο Καθηγούμενος Εφραίμ , σε συνέντευξη στο ΡΙΚ, είπε ότι η Μονή ανταποκρίνεται, όταν της το ζητούν.
Τι γνωρίζει ο Μακαριώτατος , ο οποίος από το 1994 ως Επίσκοπος Αρσινόης ήταν στενός συνεργάτης του Χρυσοστόμου Β , για την υπόθεση του μακαριστού Ιωσήφ; Υιοθετεί τις κατηγορίες του προκατόχου του ή πιστεύει ότι τελικά αυτές ήταν , όπως υποστηρίζει η Μονή Βατοπεδίου συκοφαντίες;
Ο Μακαριώτατος έχει χρέος προς το ποίμνιο της Εκκλησίας Κύπρου να απαντήσει ευθαρσώς τόσο στο ερωτηματολόγιο, που του έστειλε η ιστοσελίδα μας, όσο και στα σημερινά ερωτήματα.
Από την άλλη, γιατί η Μονή Βατοπεδίου φαίνεται ως επισπεύδουσα με το θέμα της αναγραφής του Γέροντος Ιωσήφ στο Αγιολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας; Έχει αποσταλεί , μέσω της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους , ο σχετικός φάκελος προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο;
Ο Γέροντας Ιωσήφ την ημέρα της κηδείας του (ΦΩΤΟ : vatopaidi.wordpress.com)
Κάποιοι λένε ότι έχει ήδη συνταχθεί ασματική ακολουθία και ότι παραγγέλθηκαν περίτεχνες λειψανοθήκες για να τεθούν εντός αποτμήματα οστών του, που θα δωρηθούν σε διάφορους ναούς .
Επίσης είναι άξιο απορίας , γιατί η αδελφότητα της Μονής Βατοπεδίου αποσιωπά το γεγονός ότι ο Γέροντας Ιωσήφ εγκαταβίωσε στην Μονή του Σταυρού Μίνθης, στην Πάφο.
Εξάλλου, κατά την πάγια πρακτική της η Μονή αυτοαποκαλείται «Μεγίστη». Όμως , αυτό δεν προβλέπεται στον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους, ο οποίος εγκρίθηκε υπό τῆς Ἱερᾶς Εκτάκτου Διπλῆς Συνάξεως τῶν εἴκοσι Ἱερῶν Μονῶν, στις Καρυές , στις 10 Μαΐου 1924. Ο Καταστατικός Χάρτης περιλαμβάνει 188 άρθρα , εγκρίθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και επικυρώθηκε από την Ελληνική Πολιτεία στις 10/16 Σεπτ. 1926 με Νομοθετικό Διάταγμα (44 άρθρα). Ο Καταστατικός Χάρτης ενσωματώθηκε στο Νομοθετικό Διάταγμα. Ο Χάρτης φέρει τις υπογραφές των μελών της Ιεράς Εκτάκτου Διπλής Συνάξεως των είκοσι Ιερών Μονών της Αθωνικής Πολιτείας.
Τα μέλη της Ιεράς Εκτάκτου Διπλής Συνάξεως , των οποίων οι υπογραφές είναι κάτω από τον Καταστατικό Χάρτη , ήταν:
Ὁ Μεγίστης Λαύρας ἱεροδιάκονος Γρηγόριος.
Οἱ Βατοπεδίου γέρων Ἀρκάδιος, γέρων Ἀνατόλιος.
Ὁ Ἰβήρων προηγούμενος Ἀμβρόσιος.
Οἱ Χιλιανδαρίου ἱεροδιάκονος Ἄνθιμος (Σερβιστί), προηγούμενος Ὀνούφριος (Σερβιστί).
Οἱ Διονυσίου Ἰάκωβος, ἱερομόναχος Εὐγένιος.
Ὁ Κουτλουμουσίου γέρων Βησσαρίων.
Οἱ Παντοκράτορος ἀρχιμανδρίτης Ἀθανάσιος, προηγούμενος Ἀλέξιος.
Οἱ Ξηροποτάμου γέρων Ἀέτιος, προηγούμενος Εὐδόκιμος.
Ὁ Ζωγράφου ἱερομόναχος Βασίλειος (Βουλγαριστί).
Οἱ Δοχειαρίου γέρων Διονύσιος, προηγούμενος Δανιήλ.
Οἱ Καρακάλλου γέρων Δωρόθεος, ἱερομόναχος Μάξιμος.
Ὁ Φιλοθέου γέρων Εὐστράτιος.
Ὁ Σίμωνος Πέτρας γέρων Ἰωσήφ.
Οἱ Ἁγίου Παύλου γέρων Ἰωάσαφ, γέρων Εὐλόγιος.
Οἱ Σταυρονικήτα γέρων Ἱερεμίας, προηγούμενος Σωφρόνιος.
Οἱ Ξενοφῶντος γέρων Δαμασκηνός, γέρων Ἰωακείμ.
Οἱ Γρηγορίου γέρων Ἀνδρέας, γέρων Βαρλαάμ.
Ὁ Ἐσφιγμένου γέρων Πέτρος.
Οἱ Κωνσταμονίτου Μόδεστος ἱερομόναχος, γέρων Ἀθανάσιος.
Άρα, ο Καταστατικός Χάρτης ορίζει και αναγνωρίζει ως Μεγίστη μόνο τη Μονή της Λαύρας και ουδεμία άλλη.
Επίσης, ενώ στο Χάρτη η Μονή Βατοπεδίου γράφεται με έψιλον , η σημερινή Αδελφότητα το αντικατέστησε με άλφα-γιώτα.
Ο Πάφου
Ο Μητροπολίτης Πάφου Τυχικός, ο οποίος επίσης δεν απάντησε στο ερωτηματολόγιο μας, ήταν, εκτός του Μητροπολίτη Λεμσού Αθανασίου , ο μόνος Μητροπολίτης, ο οποίος προσήλθε στα εγκαίνια της ανακαινισμένης οικίας -μουσείου του Γέροντα Ιωσήφ Βατοποεδινού στην Δρούσεια. Φαίνεται ότι ως ο επιχώριος Μητροπολίτης φρόντισε να μην αναλάβει άλλη υποχρέωση, όπως είχε συμβεί τον περασμένο μήνα κατά την εορτή του Αγίου Νεοφύτου, που δεν προσήλθε στην Μονή του Αγίου και έτσι απέφυγε το συλλείτουργο με τον Αρχιεπίσκοπο Γεώργιο. Μετά τα εγκαίνια ο κ. Τυχικός δήλωσε περιχαρής, που στην Μητρόπολή του βρίσκεται αυτός ο τόπος, που ο Γέροντας που γνώρισε μέσα από τα βιβλία του και τους καρπούς του, έζησε τα παιδικά του χρόνια. Ο κ. Τυχικός γεννήθηκε το 1981, όταν ο μακαριστός Ιωσήφ έφυγε από την Κύπρο. Άραγε , από το 2005 μέχρι το 2009 δεν πήγε στην Μονή Βατοπαιδίου να τον γνωρίσει προσωπικά και γιατί;
Είναι “χρυσή ευκαιρία” για τον Μητροπολίτη Πάφου (ως γνωστό αρνείται , επειδή θα έρθει από το Βατικανό, να επιτρέψει την προσκύνηση της κάρας του Αποστόλου Παύλου στην πόλη , που ο Απόστολος των Εθνών κήρυξε τον Χριστιανισμό) να ζητήσει από την Μονή Βατοπεδίου οστά του Γέροντα Ιωσήφ για το Μουσείο της Δρούσειας. Πιστεύω ότι η Μονή ευχαρίστως θα του τα προσφέρει και μάλιστα μέσα σε αργυρή λειψανοθήκη. Ο δε Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος, ο οποίος δηλώνει ότι από της εκλογής του και μετά ο Μητροπολίτης Τυχικός δημιουργεί προβλήματα , στην πράξη ουδέν μέτρο λαμβάνει για να τον συμμορφώσει.
Στην φωτογραφία έτοιμη λειψανοθήκη, στην οποία εικονίζεται στο πάνω μέρος ο Γἐροντας Ιωσήφ , κρατώντας εικόνα της Παναγίας.
ΥΓ: Ο Καθηγούμενος Εφραίμ δεν κατέστη δυνατόν να παραχωρήσει συνέντευξη στον υπογράφοντα για την εφημερίδα “Ο Φιλελεύθερος”, η οποία στην συνέχεια θα αναδημοσιευόταν στην ιστοσελίδα μας. Παραχώρησε συνέντευξη στον συνάδελφο Παναγιώτη Δημόπουλο, η οποία προβλήθηκε στο ΡΙΚ. Ο κ. Εφραίμ θα επανέλθει στην Κύπρο στις 28 Φεβρουααρίου και το αίτημα για την συνέντευξη ισχύει. Δείτε στον σύνδεσμο την συνέντευξη στον Π. Δημόπουλο.