Έρευνα για αεροσκάφη Αμπράμοβιτς ζήτησε ο Καρούσος

Έρευνα για αεροσκάφη Αμπράμοβιτς ζήτησε ο Καρούσος

Οδηγίες για διερεύνηση σε σχέση με τα δύο υπό δέσμευση και συνδεόμενα με την Κύπρο αεροσκάφη του Ρομάν Αμπράμοβιτς, έδωσε ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος. Δήλωση του υπουργού δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα “Ο Φιλελεύθερος”. 

*Παρατίθεται το σχετικό ρεπορτάζ του Φάνη Μακρίδη

Είναι προφανές ότι επιδίωξη του κ. Καρούσου σε πρώτη φάση είναι να διαπιστώσει κατά πόσον τα δύο πολυτελή αεροσκάφη, συνολικής αξίας 410 εκατομμυρίων δολαρίων, συνδέονται με οποιονδήποτε άλλον τρόπο με το νησί μας κι αν προκύπτει παράνομη δραστηριότητα σε σχέση με αυτά.

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το χθεσινό δημοσίευμα του «Φ» για την όλη υπόθεση, ο Αμπράμοβιτς μέσω δύο εταιρικών οντοτήτων που είναι εγγεγραμμένες στο νησί μας, απέκτησε υπό… κάλυψη την κυριότητα των επίμαχων αεροσκαφών. Χωρίς, δηλαδή, να εμφανίζεται ο ίδιος σε κάποιο δημόσιο εταιρικό έγγραφο. 

FBI: Ιπτάμενες «μπίζνες» Αμπράμοβιτς μέσω Κύπρου (philenews.com)

«Έχουν δοθεί οδηγίες σε αρμόδιους λειτουργούς, προκειμένου να διερευνηθεί το ιστορικό των αεροσκαφών σε σχέση με την Κύπρο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών, μιλώντας στην εφημερίδα μας. Εξήγησε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Μεταφορών, φρόντισε για την τήρηση μητρώου σε σχέση με το ιδιοκτησιακό καθεστώς αεροσκαφών που σχετίζονται με την Κύπρο, αλλά και για την ενημέρωσή του. Πρόσθεσε πως γι’ αυτόν τον σκοπό υπήρξε συνεργασία και με το Υπουργείο Εσωτερικών.

«Γενικότερα ζητώ να γίνεται έλεγχος στοιχείων (due diligence) για εγγεγραμμένα στην Κύπρο αεροσκάφη, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ιδιοκτήτες από τρίτες χώρες, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υπάρχει οποιαδήποτε σχέση τους με ξέπλυμα βρόμικου χρήματος ή άλλα συναφή αδικήματα» διευκρίνισε ο κ. Καρούσος, μιλώντας στον «Φ».

Επιπλέον, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι γινόταν έλεγχος ακόμη και για αεροσκάφη κυπριακών εταιρειών, που έχουν ξένο ή ξένους αξιωματούχους.

Οι κυπριακές οντότητες

Σύμφωνα με ομοσπονδιακή έρευνα των ΗΠΑ, ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Ρομάν Αμπράμοβιτς απέκτησε με εταιρικά τεχνάσματα τα δύο πολυτελή πτητικά μέσα. Φέρεται να το πέτυχε αυτό μέσω της εταιρείας-κελύφους Finservus (Trustees) Limited («Finservus») και του «Διεθνούς Εμπιστεύματος» (trust) με την ονομασία «The Europa Settlement Trust». Η Finservus είναι εμπιστευματοδόχος του «Europa Settlement Trust», δικαιούχος του οποίου είναι ο Ρομάν Αμπράμοβιτς, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο ειδικός πράκτορας του FBI, Άλαν Φάουλερ. Και οι δύο επιχειρηματικές αυτές οντότητες έχουν ως έδρα την Κύπρο.

Η Finservus είναι και η κύρια μέτοχος της -εγγεγραμμένης στο Τζέρσι- Wotton Overseas Holdings Limited. Η Wotton με τη σειρά της είναι η μοναδική μέτοχος των Clear Skies Flights Limited (Τζέρσι) και Wenham Overseas Limited (Παρθένες Νήσοι), μέσω των οποίων αγοράστηκαν τα δυο αεροσκάφη, Gulfstream και Boeing, αντίστοιχα.

FBI: Ιπτάμενες «μπίζνες» Αμπράμοβιτς μέσω Κύπρου

Το διάταγμα δέσμευσης

Σύμφωνα με έγγραφα του FBI, τα αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφη παραβίασαν κανονισμούς που συνδέονται με τις επιβληθείσες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία. Συγκεκριμένα, φέρονται να εκτέλεσαν πτήσεις κατά το πρώτο μισό του Μαρτίου, χωρίς τις απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις από το αρμόδιο γραφείο του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ.

Πράκτορας του FBI με ένορκη δήλωσή του ζήτησε την έκδοση διατάγματος δέσμευσης των δύο αεροσκαφών από δικαστήριο της νότιας περιφέρειας της Νέας Υόρκης, αίτημα το οποίο εγκρίθηκε την περασμένη Δευτέρα (06/06). Το εν λόγω διάταγμα, βέβαια, δίδει χρονικό περιθώριο όπως η διαδικασία δέσμευσης των αεροπλάνων γίνει μέχρι τις 20 Ιουνίου.

Το Boeing, σύμφωνα με τους Αμερικανούς, ταξίδευσε στις 4 του περασμένου Μαρτίου από το Ντουμπάι με προορισμό τη ρωσική πρωτεύουσα. Όσο για το Gulfstream, εκτέλεσε πτήση από την Κωνσταντινούπολη στη Ρωσία (12/03), στη συνέχεια ταξίδευσε για Τελ Αβίβ (13/03), ενώ την επομένη (14/03) βρέθηκε ξανά στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, πριν καταλήξει στη Μόσχα (15/03).

To Boeing 787-8 Dreamliner, αξίας 350 εκατομμυρίων δολαρίων, φέρει αριθμό ουράς P4-BDL, ενώ ο σειριακός αριθμός του κατασκευαστή είναι 37306. Το δε Gulfstream G650ER, φέρει αριθμό ουράς LX-RAY. Ο σειριακός αριθμός κατασκευαστή είναι 6417. Η αξία του υπολογίζεται στα $60 εκατ.

Κυρώσεις ΕΕ: Στη λίστα η Μορντάσοβα λόγω κυπριακής εταιρείας

Διακριτό το… κυπριακό στοιχείο στο έκτο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βάρος της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία. Στη λίστα με τα νέα μέτρα που εγκρίθηκαν την περασμένη Παρασκευή και δημοσιεύτηκαν τα τελευταία 24ωρα, συμπεριλήφθηκε η σύζυγος του Αλεξέι Μορντάσοφ. Πρόκειται για γνωστό Ρώσο μεγιστάνα, ο οποίος επένδυσε στον ταξιδιωτικό κολοσσό TUI. Ο τελευταίος μεταβίβασε μετοχές στη σύζυγό του, Μαρίνα, μέσω της εγγεγραμμένης στην Κύπρο εταιρείας, Unifirm Limited.

Παρουσιάζουμε αυτούσιο το αιτιολογικό της Ε.Ε. στη βάση του οποίου συμπεριλήφθηκε η 43χρονη στις κυρώσεις: «Η Μαρίνα Μορντάσοβα είναι η σύζυγος του Αλεξέι Μορντάσοφ, προέδρου της εταιρείας Severgroup. Ο Αλεξέι Μορντάσοφ μετέφερε τις μετοχές που κατέχει στον ταξιδιωτικό γίγαντα TUI και στην εταιρεία χρυσού Nordgold, που μαζί έχουν αξία πέραν του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, στην σύζυγό του Μαρίνα Μορντάσοβα, μέσω διάφορων υπεράκτιων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων της Unifirm Limited, της Ondero Limited και της Ranel Assets Limited, που κατέχονται ή ελέγχονται από τη Μαρίνα Μορντάσοβα. Η Μαρίνα Αλεξάντροβα Μορντάσοβα είναι ένα φυσικό πρόσωπο συνδεόμενο με ένα άτομο υπεύθυνο για ενέργειες υποστήριξης και πολιτικές που υπονομεύουν την εδαφική ακεραιότητα, κυριαρχία και ανεξαρτησία της Ουκρανίας και για παροχή οικονομικής και υλικής υποστήριξης, αλλά και ωφέλειας από Ρώσους αξιωματούχους, υπεύθυνους για την προσάρτηση της Κριμαίας και την αποσταθεροποίηση της Ουκρανίας».

 

 

Share this post