Εικαστική πρόταση του Γ. Κεβρεκίδη στην Καλαβασό

Εικαστική πρόταση του Γ. Κεβρεκίδη στην Καλαβασό

 

 

Ο γνωστός Έλληνας εικαστικός, Γιώργος Κεβρεκίδης, συμμετέχει στην έκθεση 50 + 5 : Τοπίο Πολιτιστικοί διάλογοι του Επιμελητηρίου Καλών Τεχνών Κύπρου, στην Καλαβασό, με την ευκαιρία των 55 χρόνων από την ίδρυση του. Η έκθεση είναι μια συνέχεια της συνεργασίας του Επιμελητηρίου με την κοινότητα της Καλαβασού η οποία άρχισε με την Διεθνή φιλοξενία καλλιτεχνών το καλοκαίρι του 2017, «Κάθε φύλο της ελιάς έσταζε φως/Νικ. Καζαντζάκης» και θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Αυγούστου.

Ο Γιώργος Κεβρεκίδης, γνωστός και από την συμμετοχή του πέρσι στην πρώτη διεθνή Μπιενάλε της Λάρνακας, παρουσιάζει μια εικαστική παρέμβαση εντός του πρώην νερόμυλου, που αποτελεί συνέχεια των ήδη, ευρισκομένων από τον Αύγουστο του 2017, εγκαταστάσεων in situ, θέλοντας να αναθερμάνει το διάλογο με τα έργα – ερείπια, στο χώρο.
Η ιδέα ενσωμάτωσης μιας λειτουργίας μέσα σ’ έναν ανενεργό λειτουργικά χώρο, όπως ο πρόσφατα αναστηλωμένος πετρόχτιστος νερόμυλος της Καλαβασού, αντλεί, σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, τις πηγές της στον πολυσχιδή αρχιτεκτονικά, παραδοσιακά, εμπορικά, ιστορικά, αρχαιολογικά, χαρακτήρα της γραφικής επαρχιακής πόλης της Λάρνακας, την προνομιούχα θέση της οποίας οφείλει τόσο στην ύπαρξη του Βασιλικού ποταμού όσο και των πλούσιων μεταλλευμάτων.
Το μακρόστενο πετρόχτιστο κτίσμα ομοιάζει εσωτερικά με βυζαντινό ξωκλήσι.

Έχοντας την καμάρα ως διαχωριστικό, μοιράζει το χώρο σ’ έναν τύποις κυρίως ναό κι ένα «άβατον». Από τη μία, αναφέρει ο Γ. Κεβρεκίδης, « η λιτή αντικειμενική γλυπτική υποδήλωση ενός εκκλησιαστικού λεξιλογίου, στο άνοιγμα του καμαροσκέπαστου διαχωριστικού στοιχείου κι από την άλλη η συμπερίληψη του άπειρου “ιερού” χώρου, μέσω της ψηφιακής προβολής, έρχεται να υπογραμμίσει την ιδέα της μετάβασης / transition, μέσω ενός κοινού αρχιτεκτονικού ευρήματος (καμπύλη), όπως εντοπίζεται σε αρκετά δομήματα της κοινότητας της Καλαβασού. Από τα πρώην μεταλλεία, τα ξωκκλήσια, το τζαμί, την επιβλητική Εκκλησία της Παναγιάς Θεοτόκου Τητηότησσας και το εντυπωσιακό ξυλόγλυπτο τέμπλο της, τους νεολιθικούς οικισμούς Τέντας και Χοιροκοιτίας.

Ο Γιώργος Κεβρεκίδης γεννήθηκε στη Χαλκίδα, το 1973. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών/Τμήμα Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών του Π.Δ.Μ./Κατεύθυνση Ζωγραφικής, το 2016. Ολοκλήρωσε την εκπόνηση της πτυχιακής του εργασίας με τίτλο: Insan “yukarı bakan”/Yunanca “άν-θρωπος” στο Mimar Sinan Fine Arts University της Κωνσταντινούπολης, το 2016. Είναι κάτοχος επίσης, μεταπτυχιακού διπλώματος Πολιτικού Μηχ/κού (1997) του Ε.Μ.Π. (Τομέας Δομοστατικής), όπως επίσης και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, του ΔΠΜΣ “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών» (2002) του Ε.Μ.Π. (Τομέας Μεταλλικών Κατασκευών).


Ως εικαστικός καλλιτέχνης έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικών παρεμβάσεων στο δημόσιο χώρο, video art, καθώς και σε workshops με θέματα αρχιτεκτονικού κι αστικού σχεδιασμού από το 2011.
Λόγω της ενασχόλησής του ως εισηγητής καλλιτεχνικών εργαστηρίων, συχνά αντιμετωπίζει παραδείγματα τυχαίας διαμορφωθείσας αισθητικής, στον δημόσιο χώρο, ως ισάξιας συμβολής στην «εκπαιδευτική» προσέγγιση της τέχνης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η παρατηρητική αυτή ικανότητα οξύνεται, ενώ λαμβάνει οπτικά ερεθίσματα, σε θέματα περισσότερο σχετικά με την εκπονούμενη έρευνα. Στο πεδίο έρευνάς του εντάσσεται η αναζήτηση συσχετισμών / κοινών τόπων ανάμεσα στην εικόνα και τη γλώσσα, καθώς και τη σχέση μιας οπτικής ιστορίας με το χρόνο, το χώρο, τη φωνή και το σώμα.

Share this post