Δημοσκόπηση Analytica Market Research: Ζητούμενο ποιός θα περάσει 3ος στο τριπρόσωπο για τον νέο Αρχιεπίσκοπο

Δημοσκόπηση Analytica Market Research: Ζητούμενο ποιός θα περάσει 3ος στο τριπρόσωπο για τον νέο Αρχιεπίσκοπο

Πρώτος ο Λεμεσού, δεύτερος ο Ταμασού και σε “απόσταση αναπνοής” για είσοδο στο τριπρόσωπο Κωνσταντίας, Πάφου, Μόρφου.

 Η εκδημία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β’ σηματοδότησε και την έναρξη μιας σκληρής προεκλογικής εκστρατείας, με πρώτη «στάση» την είσοδο στο τριπρόσωπο και τελευταία την ανάδειξη του νέου εκκλησιαστικού ηγέτη στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο. Μεταξύ των δύο, ακολουθεί σύντομο διάστημα, αλλά με μεγάλο -όπως προμηνύεται- παρασκήνιο.

Η έρευνα διενεργήθηκε την περίοδο 14 με 16 Νοεμβρίου και σε αυτήν συμμετείχαν 2330 άτομα, μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων και διαδικτυακών ερωτηματολογίων. Το στατιστικό σφάλμα είναι στο +/- 2,5%. Οι σταθμίσεις έγιναν με βάση τη γεωγραφική κατανομή του πληθυσμού, απογραφή του 2021.

Στην πρόθεση ψήφου, δηλαδή σε ερώτηση προς τους συμμετέχοντες για το ποιον θα ψήφιζαν εάν οι αρχιεπισκοπικές εκλογές διεξάγονταν την ερχόμενη Κυριακή, καθαρό προβάδισμα με ποσοστό 34,7% καταλαμβάνει ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος. Όπως φαίνεται βάσει των ποσοστών, τη δεύτερη θέση «κλειδώνει» ο Ταμασού Ησαΐας. Τα ποσοστά που κατέγραψε η έρευνα όσον αφορά την πρόθεση ψήφου, επιβεβαιώνουν τη μάχη που θα δοθεί για συμπλήρωση του τριπρόσωπου, αφού οι Μητροπολίτες Κωνσταντίας, Πάφου και Μόρφου καταλαμβάνουν ποσοστά με μικρή διαφορά και εν πάση περιπτώσει εντός του στατιστικού σφάλματος, στην τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση. Την 7άδα συμπληρώνουν με ποσοστό 3,7% ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος και ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος με 3,2%.

Στην πρόθεση ψήφου, δηλαδή σε ερώτηση προς τους συμμετέχοντες για το ποιον θα ψήφιζαν εάν οι αρχιεπισκοπικές εκλογές διεξάγονταν την ερχόμενη Κυριακή, καθαρό προβάδισμα με ποσοστό 34,7% καταλαμβάνει ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος. Όπως φαίνεται βάσει των ποσοστών, τη δεύτερη θέση «κλειδώνει» ο Ταμασού Ησαΐας. Τα ποσοστά που κατέγραψε η έρευνα όσον αφορά την πρόθεση ψήφου, επιβεβαιώνουν τη μάχη που θα δοθεί για συμπλήρωση του τριπρόσωπου, αφού οι Μητροπολίτες Κωνσταντίας, Πάφου και Μόρφου καταλαμβάνουν ποσοστά με μικρή διαφορά και εν πάση περιπτώσει εντός του στατιστικού σφάλματος, στην τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση. Την 7άδα συμπληρώνουν με ποσοστό 3,7% ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος και ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος με 3,2%.

 

Στο ερώτημα πόσο κοντά είναι στην εκκλησία, οι συμμετέχοντες ψήφισαν με ποσοστό 43% ότι είναι αρκετά, 26% πολύ κοντά, 25% λίγο κοντά και μόλις 6% καθόλου κοντά και χωρίς μεγάλες διαφοροποιήσεις ανά ηλικία.

Ενδιαφέρον έχει  η πρόθεση συμμετοχής στης εκλογές της Εκκλησίας, ωστόσο σημειώνεται  ότι σε αυτό το εύρημα, συνέτεινε και η συμπερίληψη διαδικτυακού ερωτηματολογίου, στο οποίο συνειδητά συμμετείχαν όσοι έχουν ενδιαφέρον για τη διαδικασία.

 

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που οι πιστοί επιθυμούν να έχει ο επόμενος εκκλησιαστικός ηγέτης, υψηλότερο ποσοστό καταλαμβάνει το να είναι κοντά στους πιστούς, με ποσοστό 76%. Αμέσως μετά, με ποσοστό 53% οι πιστοί επιθυμούν ο αρχιεπίσκοπος τους να είναι ενεργός σε κοινωνικά δρώμενα, με 51% να είναι πνευματικός και με 47% να παρουσιάζει αποφασιστικότητα σε εκκλησιαστικά θέματα. Μόνο το 12% επιθυμεί ο προκαθήμενος της εκκλησίας να έχει άποψη σε θέματα οικονομίας και πολιτικής.

Σε σχέση με τους τομείς που οι πιστοί επιθυμούν να δουν έργο από τον επόμενο αρχιεπίσκοπο, στην πρώτη θέση κατατάσσουν με ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό το κοινωνικό έργο. Ακολουθούν, εκπαίδευση, το κυπριακό, η δημόσια υγεία και τέλος η οικονομία.

Πιο κοντά στους πιστούς οι συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρούν ότι είναι ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, τον οποίο ψήφισαν σε ποσοστό 44% στο σχετικό ερώτημα. Ακολουθούν οι Μητροπολίτες Ταμασού, Μόρφου και Κωνσταντίας. Προβάδισμα για τον Λεμεσού Αθανάσιο και στο ερώτημα ποιον θεωρούν πιο αποφασιστικό σε εκκλησιαστικά θέματα

Δημογραφικά στοιχεία

Η Analytica Market Research υιοθετώντας την τάση, που ακολουθείται διεθνώς στον τομέα των ερευνών, επεκτείνεται και στη διαδικτυακή ψηφοφορία, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες, τελευταίας τεχνολογίας πλατφόρμες, που παρέχουν τη δυνατότητα ποιοτικών ελέγχων. Συγκεκριμένα, τα μέσα που έχει στη διάθεση της η ομάδα ερευνητών-στατιστικολόγων της Analytica Market Research παρέχουν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα διαγραφής πολλαπλών συμμετοχών, ενώ τα σύγχρονα συστήματα μπορούν να αναγνωρίσουν και πανομοιότυπες, ταυτόχρονες ενέργειες.

Πηγή: Cyprus Times

Share this post