Από το 2026 το Orient Express (Όριεντ Εξπρές) μπαίνει ξανά στις ράγες
Δέκα επτά βαγόνια από τις δεκαετίες του 1920 και 1930 επανασχεδιάζονται από τον διάσημο Γάλλο αρχιτέκτονα Μαξίμ ντ’ Ανεάκ.
Το Orient Express (Όριεντ Εξπρές), λογοτεχνικά δοσμένο από τη συγγραφέα εγκλημάτων Άγκαθα Κρίστι, έχει αποκρυσταλλωθεί στη φαντασία του κοινού ως ένα τρένο-θρύλος, ένα τρένο αίγλης και μυστηρίου. Σε μια πολυτελή νέα έκδοση, το μυθικό τρένο αναμένεται να μπει και πάλι στις ράγες και να ξεκινήσει τα ταξίδια του στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με το euronews το Orient Express έχει πράγματι εμφανιστεί με πολλές μορφές κατά τη διάρκεια της 140χρονης ιστορίας του. Το αρχικό δεν ήταν ένα μεμονωμένο τρένο, αλλά μια προγραμματισμένη υπηρεσία, που εκτελούσε διάφορα δρομολόγια από το 1883, κυρίως από το Παρίσι στην Κωνσταντινούπολη.
Το Orient Express που λειτουργεί από το εμπορικό σήμα Orient Express, μέρος του ομίλου Accor Hospitality, ένα εντυπωσιακό remake των αρχικών τρένων.
Οι τελευταίες απεικονίσεις του τρένου αποτυπώνουν την πρώτη χρυσή εποχή των σιδηροδρομικών ταξιδιών σε όλο της το μεγαλείο.
Όποια κι αν είναι η θέση σας στο Όριεντ Εξπρές, θα εξοικειωθείτε με τους κομψούς διαδρόμους του -που περιγράφονται από την εταιρεία ως «τόποι ταξιδιού, συναντήσεων και εκπλήξεων»-, οι οποίοι προσφέρουν «ένα θεατρικό ντεκόρ».
Οι εσωτερικοί χώροι του Maxime d’Angeac είναι γεμάτοι εκπλήξεις -και πλούσιοι σε λογοτεχνικές επιρροές. Η βιβλιοθήκη του περιλαμβάνει έργα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ, βιογραφίες της συλλέκτριας έργων τέχνης Πέγκι Γκουγκενχάιμ, τη φιλοσοφία του Γουόλτερ Μπέντζαμιν και (κυρίως) μια συλλογή μυθιστορημάτων της Άγκαθα Κρίστι.
Οι καλλιτεχνικά διαμορφωμένες πράσινες καρέκλες με χτένια και τα τραπέζια παρέχουν οικείους χώρους για να συζητήσετε ή να πιείτε κοκτέιλ με στυλ. Μέσα από τα μεγάλα παράθυρα μπορείτε να παρακολουθήσετε τα τοπία της Ευρώπης να περνούν από μπροστά σας.
ΦΩΤΟ: Maxime d’Angeac/Courtesy of Orient Express, Accor
Το βαγόνι της τραπεζαρίας διαθέτει εξίσου μεγάλη αίγλη, με μια κλασική art deco εμφάνιση εμπνευσμένη από τα ίδια τα τρένα. Υπάρχουν αυτοαναφορικές πινελιές στην οροφή με καθρέφτη, που διασχίζεται από μια σειρά καμάρες, και στον γυάλινο τοίχο, πίσω από τον οποίο μπορείτε να δείτε την «ταξιαρχία της κουζίνας» να εργάζεται.
Ένα πολυτελές τρένο με κρεβάτια δεν θα ήταν πλήρες χωρίς ένα πολυτελές μέρος για να ξεκουράσετε το σώμα σας και οι νέες σουίτες του Όριεντ Εξπρές είναι το υλικό των ονείρων, χωρισμένες με πολύτιμο ξύλο και δερμάτινους τοίχους.
Την ημέρα ένας καναπές και μία πολυθρόινα σας προσκαλούν να ξεκουραστείτε, να χαλαρώσετε και να διαβάσετε. Όταν έρθει η ώρα για τη «μεγάλη μεταμόρφωση» της νύχτας, σας περιμένει ένα κρεβάτι 2×1,40 μέτρων.
Τα κεφαλάρια καλύπτονται από ξύλινα κεντήματα με χάντρες από φίλντισι και μπρούντζο, δίπλα σε ράφια στολισμένα με ταξιδιωτικά σουβενίρ και αναγνωστικό υλικό. Τα ιδιωτικά μπάνια είναι μαρμάρινα και βρίσκονται πίσω από συρόμενες πόρτες.
Και αν μπορείτε οικονομικά να ανεβάσετε την πολυτέλεια σε άλλο επίπεδο, υπάρχει η Προεδρική Σουίτα: ένας χώρος 55 τετραγωνικών μέτρων, που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο βαγόνι του πρώην Nostalgie-Istanbul-Orient Express, με δική του ιδιωτική είσοδο.
Το τρένο Orient Express του Maxime d’Angeac , που αρχικά επρόκειτο να βγει στις ράγες το 2025, αναμένεται τώρα να κάνει το πρώτο του ταξίδι στα τέλη του 2026.
Συγκεκριμένες λεπτομέρειες του ταξιδιού -συμπεριλαμβανομένου του πού ακριβώς θα πάει και σε ποια τιμή- δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί.
Το Orient Express La Dolce Vita της εταιρείας είναι διαθέσιμο για online κρατήσεις, με ταξίδια από τον Απρίλιο του 2025, που θα μεταφέρουν τους ταξιδιώτες στους μεγαλύτερους προορισμούς της Ιταλίας.
Πηγή: euronews.com
*****************************************************
Η ιστορία του θρυλικού τραίνου
Για την εποχή του το Orient-Express ήταν ένα πολυτελές τρένο, που για περισσότερα από 80 χρόνια (1883-1977) έκανε το ταξίδι από το Παρίσι στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν το πρώτο διηπειρωτικό εξπρές της Ευρώπης, που κάλυπτε μια διαδρομή άνω των 1.700 μιλίων (περίπου 2.740 χλμ.) με σύντομους σταθμούς σε Μόναχο, Βιέννη, Βουδαπέστη και Βουκουρέστι. Τα ταξίδια σταμάτησαν τον Α ́ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά ξανάρχισαν το 1919, με τη διαδρομή να είναι από το Καλαί και το Παρίσι στη Λωζάνη, στη συνέχεια μέσω του περάσματος Simplon στο Μιλάνο, τη Βενετία, το Ζάγκρεμπ, το Βελιγράδι και τη Σόφια. Το τρένο διέκοψε και πάλι κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου και τα ταξίδια επαναλήφθηκαν το 1947.
Το Orient-Express αναπτύχθηκε από τον Βέλγο επιχειρηματία Georges Nagelmackers και έκανε την εναρκτήρια λειτουργία του το 1883. Κατά τη διάρκεια του πρώτου ταξιδιού, οι επιβάτες ταξίδεψαν από το Παρίσι στο βουλγαρικό λιμάνι της Βάρνας με τρένο και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με ατμόπλοιο μέσω της Μαύρης Θάλασσας στην Κωνσταντινούπολη. Μέχρι το 1889, ωστόσο, ολόκληρο το ταξίδι ήταν σιδηροδρομικώς. Το Orient-Express ήταν ξακουστό για την πολυτέλεια και την άνεση. Η αίγλη του τρένου τράβηξε επίσης τη φαντασία πολλών συγγραφέων, μεταξύ των οποίων ο Graham Greene και η Agatha Christie, των οποίων τα έργα βοήθησαν να γίνει παγκοσμίως γνωστό. Τα ταξίδια του τερματίστηκαν το 1977 μετά από αρκετές δεκαετίες σταθερής μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Σε ένα από τα ταξίδια το 1934 φαίνεται ότι διαπράχθηκε στο τρένο δολοφονία. Το γεγονός έδωσε το υλικό στην Αγκάθα Κρίστι για το αστυνομικό μυθιστόρημα το Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές (Murder on the Orient Express), που έγινε και κινηματογραφική ταινία.
ΦΩΤΟ: © orient-express.com