Αόμματος

Αόμματος

Του Ανδρέα Παπαχαραλάμπους*

Αόμματος, είναι αυτός που δεν έχει μάτια, με μια λέξη τυφλός.

«Τυφλός τα τ’ ώτα, τον τε νούν, τα τ’ ομματ’ ει». Είσαι τυφλός και στην ακοή, και στο μυαλό και στα μάτια.

Εδώ παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις η λέξη τυφλός (αόμματος). Είναι φράση του Σοφοκλή, με την οποία ο Οιδίποδας, αντιδρώντας με οργή στην τραγική γι’ αυτόν προφητεία του μάντη Τειρεσία, τον αποκάλεσε «τυφλό» σε όλες τις αισθήσεις, ακόμα και στον νου. Η ρήση αυτή λέγεται για όσους δεν αντιλαμβάνονται εύκολα, εθελοτυφλούν μπροστά στο σωστό και το δίκαιο.

Αυτά όλα συμβαίνουν στη Κύπρο με πρωταγωνιστές τους πολιτικούς μας με τους συμφεροντολόγους πέριξ τους, και σε δευτερεύοντα ρόλο τον λαό. Η πλειοψηφία των πολιτικών κοίταξε τον εαυτούλη της και την τσέπη της, όμως λίγοι σκέφτηκαν τον τόπο. Οι συνωμοσίες στο αποκορύφωμά τους, μόνο για το όφελος των συνωμοτών.

Η μια μαλακία διαδεχόταν και διαδέχεται την άλλη, όπου κατάφερε η πλειοψηφία των πολιτικών να μισοτουρκέψει την Κύπρο και ηδονίζονται βλέποντας την κατάντια αυτού του τόπου.

Πέραν τούτου κατάντησαν ένα λαό προβληματικό όχι προβληματισμένο. Διερωτούμαι πραγματικά ποιός είναι ο μαλθακός, ο πολιτικός ή ο ψηφοφόρος;

Σεβόμενος τον αναγνώστη προσπαθώ να παραθέτω στα άρθρα μου και την έννοια της κάθε λέξεως και της κάθε ρήσης. Πολύ πρόσφατα κομματικά στελέχη, κομματικοί αξιωματούχοι πούλησαν πατρίδες, πρόδωσαν ιδέες αξίες και συναγωνιστές για να βρίσκονται στις Βρυξέλλες, στο Λουξεμβούργο χωρίς να ντρέπονται και όταν τυχαία τους συναντήσεις κάνουν πως δεν σε είδαν.

Για να εκλέξει ο πρώην τον Νίκο Χριστοδουλίδη Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, πρόσφερε γη και ύδωρ, ανέδειξε τη συνομωσία σε επιστήμη ανήγαγε τη διαπλοκή και διαφθορά σε έργο τέχνης.

Η λέξη μαλάκας στο θηλυκό μαλάκω και σε πολλές παραλλαγές και για τα δύο φύλα, ανήκει στην ελληνική καθομιλουμένη, κυριολεκτικά σημαίνει τον αυνανιζόμενο. Σήμερα η χρήση της λέξης μαλάκας, μαλάκω, έχει αποενοχοποιηθεί και χρησιμοποιείται ακόμα και με θετικές σημασίες, ανάλογα με το πού, πώς και μεταξύ ποιών χρησιμοποιείται θεωρείται ταυτόσημη του κουτός και ως συνώνυμες της παρατίθενται λέξεις με μεταφορική σημασία τη μαλθακότητα, όπως λαπάς, χαλβάς και μούχλας.

Η λέξη χρησιμοποιείται μερικές φορές για να ορίσει το άτομο που χωρίς να χρησιμοποιεί την κοινή λογική επαναλαμβάνει ξανά και ξανά τα ίδια λάθη, ενώ ταυτοχρόνως διατηρεί στο ακέραιο την αίσθηση ότι είναι σωστός και ανάλογη, πιθανώς προσβλητική συμπεριφορά.

Η σύνδεσή της με την πράξη του αυνανισμού που θεωρείτο θρησκευτικό και κοινωνικό ταμπού στην Ελλάδα, όπως και αλλού, την καθιστούσε άσεμνη και η χρήση της αποφεύγετο. Σε νεότερα χρόνια η πράξη δεν είναι πλέον ενοχοποιημένη και αυτό απενοχοποίησε τη λέξη που χρησιμοποιείται σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Σήμερα είναι από τις πιο γνωστές ελληνικές λέξεις παγκοσμίως. Την λέξη μαλακία πλείστοι των πολιτικών μας της έκαναν και της κάνουν υπερβολική χρήση. Προέδροι, Κυβερνήσεις, βουλευτές, Υπουργοί και Κομματάρχες.

Στην αρχαία ελληνική η λέξη μαλακία, πέρα από την «μαλακότητα», σήμαινε μεταξύ άλλων την αδυναμία και ασθένεια στη βλακεία, την εκθήλυνση, την κιναιδεία και το γυναικείο αυνανισμό. Η λέξη προέρχεται από τα ρήματα μαλακιάω και μαλακίζομαι.

Τέτοια φαινόμενα αντιμετωπίσαμε επί διακυβέρνησης Μακαρίου, επί διακυβέρνησης Σπύρου Κυπριανού, επί διακυβέρνησης Τάσσου Παπαδόπουλου, επί διακυβέρνησης Νίκου Αναστασιάδη και σήμερα επί ακυβερνησίας Νίκου Χριστοδουλίδη.

Τα παραδείγματα πολλά. Δεκατρία σημεία του συντάγματος, Τουρκοκυπριακοί Θύλακες, Αγγλοαμερικαναδικό Σχέδιο λύσης του κυπριακού, Δείχτες Γκάλη, Σχέδιο Αννάν και η ακρότης της ακρότητας η εγκατάλειψη του Κράν Μοντανά από τον πρωταγωνιστή στο «Κράτος Μαφία».

Στον Επιτάφιο του Περικλή του Θουκυδίδη υπάρχει η φράση ¨Φιλακούμεν τε γαρ μετ’ ευτελείας και φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας», όπου η λέξη σημαίνει την μαλθακότητα, την απώλεια της ενεργητικότητας, την νωθρότητα.

Στα νεότερα χρόνια η λέξη «μαλακία» ταυτίστηκε με τη διανοητική ανεπάρκεια ή εγκεφαλική δυσλειτουργία, εξού και η φράση «μαλάκυνση εγκεφάλου».

Επίσης στην εκκλησιαστική γλώσσα διαφαίνεται η ίδια σημασιοδότηση, αντιδιαστέλλεται δηλαδή η σωματική «νόσος» από την νοητική «μαλακία» πάθηση «από πάσαν νόσον και πάσαν μαλακία».

Την ίδια σημασία, την ταύτιση με τον «γεροξεκούτη», απέκτησε και η λέξη «μαλάκας».Η πρώτη εμφάνιση της στο γραπτό λόγο εντοπίζεται το 1888.

Ερωτώ και το τελευταίο αναγνώστη. Όλα αυτά τα χρόνια σ’ αυτό το δύσμοιρο κράτος τι πράξαμε κατά τον Περικλή ΑΝΕΥ ΜΑΛΑΚΙΑΣ;

Χαρακτηριστική είναι η φράση που συναντούμε στο στρατό, όταν κάποιος «συλληφθεί» να αυνανίζεται. «Συνελήφθει βασανίζον το πέος του με απώτερο σκοπό την ηδονή».

Φίλοι αναγνώστες υπάρχουν στιγμές που προβληματίζομαι πώς πρέπει να ονομάσει κάποιος εμάς του ψηφοφόρους όταν ανεχόμαστε τους πάσχοντες και σωματικά και πνευματικά «νόσος και μαλακία».

Τις 23 Απριλίου 2003 όταν ο Ραούφ Ντεκτάς επέτρεψε την επισκεψιμότητα στα κατεχόμενα, η θέση της τότε κυβέρνησης του Τάσσου ήταν, να μη επισκεφτούμε τα κατεχόμενα γιατί θ’ αναγνωρίσουμε το ψευδοκράτος.

Ενώ ένα χρόνο μετά κάλεσε το λαό να ψηφίσει ΟΧΙ στο Σχέδιο Αννάν δημιουργώντας δύο κράτη και στο Κράν Μοντανά το υπέγραψαν ο Νίκος Αναστασιάδης και Χριστοδουλίδης τη λύση δύο κρατών.

Δεν έχει σημασία αν αποκαλέσω τους πλείστους των πολιτικών μας διανοητικά ανεπαρκείς, γεροξεκούτιδες ή μαλα…..ς!!!!   

*Τα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους

 

Share this post