Αδίστακτή προβοκάτσια της Μόσχας κατά Βαρθολομαίου

Αδίστακτή προβοκάτσια της Μόσχας κατά Βαρθολομαίου

Κατηγορηματική διάψευση από το Φανάρι

ο γνωστός για τις διασυνδέσεις του με τις υπηρεσίες προπαγάνδας και υβριδικού πολέμου της Μόσχας ιστότοπος CTPAHA.UA, ο οποίος συχνά επιδίδεται σε παραπληροφόρηση και fake news με στόχο την Ουκρανία, την Εκκλησία και την εθνική ανεξαρτησία της, δημοσίευσε μια δήθεν… συνέντευξη που τάχα παραχώρησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε απεσταλμένο τους δημοσιογράφο, κατά την παρουσία του στην Τένεδο για την πανήγυρη της Αγίας Παρασκευής, στις 26 Ιουλίου 2020… Μάλιστα, η εν λόγω «συνέντευξη» δεν άργησε να μεταφραστεί στα ελληνικά και να δημοσιευθεί και σε ελληνικούς ιστοτόπους… 

 

Η πραγματικότητα, όπως ανακοινώθηκε επίσημα από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, έχει ως εξής:

«Ανακοίνωση περί φερόμενης συνεντεύξεως του Οικουμενικού Πατριάρχου

O Πατριάρχης, κατά την παραμονή του στην Τένεδο, δεν παραχώρησε καμμία συνέντευξη, αλλά ούτε και απάντησε με τη μορφή δηλώσεων ή σύντομου σχολίου σε ερωτήσεις του συγκεκριμένου ή άλλου Μέσου Ενημερώσεως. Είναι αλήθεια ότι τον πλησίασε μία ουκρανίδα κυρία με την οικογένειά της, που του συστήθηκε ότι είναι δημοσιογράφος, και ζήτησε συνέντευξη, ωστόσο ο Παναγιώτατος ευγενικά αρνήθηκε να την παραχωρήσει.»

Τα όσα παρατίθενται στο προβοκατόρικο δημοσίευμα του ρωσόφιλου ουκρανικού ιστοτόπου, εάν κανείς το ερευνήσει θα διαπιστώσει ότι είναι συμπίλημα από παλαιότερες τοποθετήσεις του Οικουμενικού Πατριάρχου σε άλλα μέσα… Η «παγίδα» όμως δεν βρίσκεται τόσο σε αυτά που παρατίθενται ως τάχα δηλώσεις του Πατριάρχου προς το συγκεκριμένο ιστότοπο, αλλά στο υπόλοιπο κείμενο του σχετικού δημοσιεύματος, το οποίο δεν μεταφράστηκε και δεν δημοσιεύθηκε στα ελληνικά, αποτελεί δε χαρακτηριστικό δείγμα της ρωσικής προπαγάνδας και του υβριδικού πολέμου σε βάρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου με στόχο την παραπλάνηση των ανυποψίαστων Ουκρανών… 

Στο δημοσίευμα αυτό λοιπόν αναφέρονται εξωφρενικοί ψευδείς ισχυρισμοί, ως δήθεν απόψεις «ειδικών αναλυτών» ή ως γεγονότα. Ένας τέτοιος ισχυρισμός, για παράδειγμα, σε συνάρτηση με το ζήτημα της μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, αναφέρει τα εξής:

«Варфоломей потерял кафедру…

В экспертной среде есть мнение, что Варфоломей потерял свою кафедру, так как главный христианский храм Византии символически оставался кафедрой константинопольских патриархов, которая при превращении в мечеть перестала существовать…»

Μετάφραση:

«Ο Βαρθολομαίος έχασε τον Θρόνο του…

Στην κοινότητα των εμπειρογνωμόνων, υπάρχει η άποψη ότι ο Βαρθολομαίος έχασε τον Θρόνο του, καθώς η κύρια χριστιανική εκκλησία του Βυζαντίου παρέμεινε συμβολικά ο Θρόνος των Πατριαρχών της Κωνσταντινούπολης, η οποία, όταν μετατράπηκε σε τζαμί, έπαψε να υπάρχει…»

Είναι προφανής ο στόχος της παραπάνω προπαγανδιστικής αναφοράς, συνδεόμενος με τις θεωρίες περί «Τρίτης Ρώμης», όπως είναι προφανής και ο αντίθετος με την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και Παράδοση ισχυρισμός ότι η απώλεια του Ναού της Αγίας Σοφίας, ως καθέδρας των Οικουμενικών Πατριαρχών, συνιστά και απώλεια του… Θρόνου, άρα, εντέλει, και της ίδιας της υπόστασης του Οικουμενικού Πατριαρχείου!!! 

Κατ’ αρχάς, ο Θρόνος, εκκλησιολογικώς, δεν ταυτίζεται με το Ναό, με τα ντουβάρια… Ο Καθεδρικός Ναός μπορεί κάλλιστα να αλλάξει, να μεταφερθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει «απώλεια του Θρόνου» ή αλλαγή του status ενός Πατριαρχείου ή μιας Τοπικής Αυτοκέφαλης Εκκλησίας.

 

Και σε κάθε περίπτωση, αυτή η απώλεια της Αγίας Σοφίας, ως Καθεδρικού Πατριαρχικού Ναού της Κωνσταντινούπολης, έγινε το 1453, με την άλωση, και όχι το 2020 που ο Ερντογάν την επανέφερε στη λειτουργία της ως τζαμί! Ως τζαμί άλλωστε λειτουργούσε η Αγιά Σοφιά αδιάκοπα από το 1453 έως το 1934 χωρίς αυτό να επηρεάσει σε τίποτε τη θέση και τον ρόλο της Πρωτοθρόνου Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως και του Προκαθημένου της, του Πρώτου της Ορθοδοξίας. 

Υπενθυμίζουμε και πάλι ότι όλες οι ιστορικές εκκλησιολογικές αποφάσεις, που σχηματοποίησαν την παγκόσμια Ορθοδοξία στη σημερινή της μορφή, ελήφθησαν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο αφού αυτό έχασε την Αγιά Σοφιά και μεταφέρθηκε σε άλλους Ναούς, με τελευταίο τον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι. Αυτοκέφαλα, Τόμοι, νεώτερα Πατριαρχεία, αποφάσεις πανορθοδόξου κύρους ελήφθησαν χωρίς η Αγιά Σοφιά να είναι πλέον η καθέδρα του Οικουμενικού Πατριάρχου. Και αυτό καθόλου δεν μειώνει το κύρος και την ισχύ τους. Διότι, όπως προείπαμε, ο Θρόνος, ως θεσμός, δεν ταυτίζεται με το Ναό, ως κτήριο. Εκτός και αν αυτοί που ισχυρίζονται διαφορετικά είναι στο θρήσκευμα Εβραίοι (οπότε έχουν ανάγκη ένα… Ναό του Σολομώντα για να μπορούν μονάχα σε αυτόν να λατρεύουν το Θεό) ή Μουσουλμάνοι, οπότε αντιστοίχως χρειάζονται την Μέκκα και την Κάαμπα… Πάντως Ορθόδοξοι δεν είναι όσοι επικαλούνται αυτές τις αντίθετες με το Ορθόδοξο Δόγμα και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας απόψεις. 

Μια ακόμη αναφορά σχετικά με το θέμα. Η οποία αποδεικνύει πόσο τελικά επιπόλαιοι είναι οι προπαγανδιστές της Μόσχας, οι οποίοι εφαρμόζουν πολλά μέτρα και σταθμά, ανάλογα με τους σκοπούς τους. Εάν κατ’ ελάχιστον ευσταθεί ο ισχυρισμός περί απώλειας του Θρόνου λόγω απώλειας του Ναού, όσον αφορά το Οικουμενικό Πατριαρχείο, που σε κάθε περίπτωση διατηρεί απαρασάλευτα την ιστορική του έδρα, την Κωνσταντινούπολη, τότε τι θα πρέπει να πούμε για το παλαίφατο Πατριαρχείο Αντιοχείας που από τον 14ο αιώνα, μετά την οθωμανική κατάκτηση της Αντιόχειας (η οποία βρίσκεται στη σημερινή Τουρκία) μετέβαλε εντελώς την έδρα του, την πόλη δηλαδή, και εδρεύει στη Δαμασκό της Συρίας! Διανοήθηκε ποτέ κανείς να αμφισβητήσει τη θέση και το ρόλο του Πατριαρχείου Αντιοχείας, από τότε που δεν έχει καμία γεωγραφική σχέση με την Αντιόχεια; Τολμούν να το κάνουν σήμερα οι Μοσχοβίτες, με την ίδια λογική που αμφισβητούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο μόνο και μόνο για την απώλεια ενός Ναού; Δεν νομίζω, αν και θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε κάτι τέτοιο από τους Ρώσους, που έχουν ασφυκτικά εναγκαλισθεί τους χειμαζομένους Ορθοδόξους της Συρίας… 

Μια ακόμη κραυγαλέα ψευδής αναφορά που γίνεται στο ίδιο αυτό προβοκατόρικο δημοσίευμα της ιστοσελίδας CTPAHA.UA είναι και η εξής:

«Впрочем, чаще Варфоломей бывает в Греции, а в Стамбуле появляется только на большие события вроде синодов, и с усиленной охраной…»

Μετάφραση:

«Ωστόσο, πιο συχνά ο Βαρθολομαίος βρίσκεται στην Ελλάδα και στην Κωνσταντινούπολη εμφανίζεται μόνο για μεγάλα γεγονότα όπως συνόδους και με αυξημένη ασφάλεια…»

Νομίζω δεν χρειάζονται περαιτέρω σχολιασμοί για την καταφέναστα αυτή ψευδή «πληροφορία» που θέλει τον Οικουμενικό Πατριάρχη να εγκαταλείπει την έδρα του και να βρίσκεται τον περισσότερο καιρό στην Ελλάδα! 

Ίσως αυτή η δόλια αναφορά να μην είναι άσχετη με την εξίσου δόλια και επικίνδυνη επανάληψη των συκοφαντικών και ανυπόστατων ισχυρισμών ακραίων εθνικιστικών κύκλων της Τουρκίας περί δήθεν σύνδεσης του Οικουμενικού Πατριάρχου με τον κατεξοχήν εχθρό του Προέδρου Ερντογάν, τον Φετουλάχ Γκιουλέν… Είναι γνωστό άλλωστε ότι η πρώτη φορά που έγινε μια τέτοια επικίνδυνη και προβοκατόρικη επίθεση στον Οικουμενικό Πατριάρχη ήταν τον Αύγουστο του 2016, λίγο μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης. Και υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις για το ποιοι ήταν πίσω από εκείνη την επίθεση, όπως αποκάλυψε η Ουκρανή δημοσιογράφος Τατιάνα Ντερκάτς σε άρθρο της που δημοσιεύθηκε και στα ελληνικά στο Φως Φαναρίου.

ΠΗΓΗ: Ρωμαλέω Φρονήματι

Share this post