Άι σιχτίρ και σε σένα, Κουντρέτ
Του Μάριου Ευρυβιάδη*
Θέλει και ο Κουντρέτ Οζερσάι να τον γράψει η ιστορία της Κύπρου. Θα τον γράψει, να μην αγχώνεται για αυτό. Όχι μόνο θα τον γράψει σαν ογλάνι του ισλαμοφασιστικού καθεστώτος της Άγκυρας, όχι μόνο σαν αξιωματούχο του κατοχικού καθεστώτος καθισμένο πάνω στις σαράντα χιλιάδες λόγχες του Αττίλα, όχι μόνο σαν τον ψευτο-καθηγητή πανεπιστημίου που παριστάνει. Θα τον γράψει και σαν πλιατσικολόγο και λαφυραγωγό.
Ο Κουντρέτ Οζερσάι είναι το μπροστοκρίαρο για το “άνοιγμα” των Βαρωσίων. Άφησαν μισοτελειωμένη την κατάκτηση οι Αττίλες το 1974. Και ο Κουντρέτ βγαίνει μπροστά.
Θέλει να γίνει και αυτός “φατίχ”, δηλαδή κατακτητής, ολοκληρώνοντας τον Αττίλα του 1974. Και έτσι θα πάρει και την αμοιβή του -πέραν όσων λυμαίνεται μέχρι σήμερα αυτός και η οικογένειά του. Ο Αλλάχ ανταμείβει όλους τους “φατίχ” με τις περιουσίες των καφούρ- των απίστων. Έτσι και αλλιώς ως άπιστοι κακώς τις κατείχαν. Κατά την σαρία, δηλαδή τον ισλαμικό νόμο, δεν δικαιούνται να κατέχουν περιουσίες. Όλες ανήκουν στον Αλλάχ που τις μοιράζει στους πιστούς. Και οι υπόλοιπες είναι βακούφια, δηλαδή περιουσία του Αλλάχ που την διαχειρίζονται οι πιστοί για το καλό της Ούμας- της κοινότητας των πιστών μουσουλμάνων.
Τα Βαρώσια λοιπόν, δεν ανήκουν στους Βαρωσιώτες κατά τον Οζερσάι και τους ισλαμιστές. Είναι βακούφια. Ανήκουν στον Αλλάχ. Και μα τον Αλλάχ ο Οζερσάι θα του τα επιστρέψει. Και ο πάντοτε μεγαλόψυχος με τους πιστούς Αλλάχ, θα αφήσει τον Οζερσάι να τα διαχειρίζεται. Και επειδή μόνος του δεν μπορεί να τα κάνει όλα, θα έχει και άλλους πιστούς-συνεργάτες που τους φέρνει ειδικά για την περίπτωση από την Τουρκία.
Οργάνωσε λοιπόν το Σαββατοκύριακο που πέρασε μια συνάντηση στα τουρκοκρατούμενα Βαρώσια ο Κουντρέτ μαζί με την Ένωση Δικηγορικών Συλλόγων της Τουρκίας. Για να κανονίσουν πως να μοιραστούν τις ευλογίες …του Αλλάχ, στην πόλη.
Για το “άνοιγμα” των Βαρωσίων ο δημοσιογράφος Σενέρ Λεβέντ, εκδότης της εφημερίδας Άφρικα, έγραψε ένα κείμενο με τίτλο “Δεν σας έριξαν ένα άι σιχτίρ;”. (Το κείμενο αναδημοσιεύθηκε στα ελληνικά στην εφημερίδα “Πολίτης” της 17ης Φεβρουαρίου 2020). Δεν ξέρω πόσοι το διάβασαν. Είμαι όμως σίγουρος για αυτούς που δεν το διάβασαν. Πρώτοι στον κατάλογο είναι οι κύριοι Αβέρωφ και Κυπριανού ηγέτες του ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ αντίστοιχα. Και οι δυο θεωρούν τον Λεβέντ εκτός πραγματικότητας αλλά και “γραφικό”.
Αυτή η αντίληψη για τις θέσεις του Σενέρ Λεβέντ είναι η λιγότερη. Δυστυχώς την νοοτροπία της λαφυραγωγίας των ελληνικών περιουσιών έρχονται να ενισχύσουν και δικοί μας πολιτικοί παράγοντες. Αυτή είναι η άλλη όψη των κλεμμένων από τους τούρκους περιουσιών των ελλήνων που από το 1974 ξεπερνούν συνολικά τα 100 δις. Η επιδιωκόμενη από αυτούς «λύση» γίνεται συνάρτηση της λαφυραγωγίας. Κατά τη σχολή αυτή για να υπάρξει «λύση» πρέπει να υπάρχει λαφυραγωγία και πρέπει συνεχώς να παράγονται λάφυρα. Και ποια είναι η λογική των δικών μας; «Να τους ταΐσουμε να χορτάσουν, σιόρ». Αυτή είναι η θέση των ταγών μας. Αυτή είναι η λογική των Αβέρωφ -Κυπριανού που τεκμηριώνεται από τις κατά καιρούς πολλές τοποθετήσεις τους. Και να μην εκπλαγούν οι όποιοι Βαρωσιώτες υποστηρικτές τους. Μπορεί, μαζί με τους υδρογονάνθρακες, το “τελευταίο” (;) τάισμα του Αττίλα να είναι τα Βαρώσια.
Αναμφίβολα ο Σενέρ Λεβέντ σέβεται τη μουσουλμανική θρησκεία. Όχι όμως και τις εκλογικεύσεις της για να δικαιολογούνται η λαφυραγωγία και το πλιάτσικο, αλα Οζερσάι. Πιο κάτω παραθέτω αποσπάσμα από το κείμενο του Λεβέντ και συστήνω όσοι δύνανται να το διαβάσουν ολόκληρο. Για τα κίνητρα του κάθε Οζερσάι και των συνεταίρων του πλιατσικολόγων γράφει, με αναφορά την “πρόσκληση” στους Βαρωσιώτες να επιστρέψουν:
“Και τώρα προσπαθείτε να πείσετε τους Βαρωσιώτες ότι θα τους συμπεριφερθείτε καλά; Όμως δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Ακόμα και αν υπάρξουν κάποιοι που θα επιστρέψουν, ξέρετε ότι οι περισσότεροι δεν θα επιστρέψουν. Άλλο είναι που ορέγεστε. Είναι η ακατάπαυστη όρεξη του πλιάτσικου. Ποιος ξέρει ίσως να χώρισαν σε οικόπεδα από τώρα τα μέρη που θα πάρουν τα ανδράποδα που συμμετείχαν σε αυτή τη συνάντηση. Όπως τα χώρισαν το 1974. Πλιατσικολόγοι υψηλού επιπέδου. Πρώτα πήραν εκείνοι ό,τι ήταν να πάρουν. Αυτές οι παραλίες, αυτοί οι λόφοι με θέα τη θάλασσα, αυτά τα ολοκαίνουργια σπίτια που εγκαταλείφθηκαν προτού καν κατοικηθούν. Έγιναν μέρη για τους άπληστους πλιατσικολόγους!”
Η αναφορά Λεβέντ σε “ανδράποδα” είναι στους εκ Τουρκίας “νομομαθείς” που συμμετείχαν στη συνάντηση του Οζερσάι για το πλιάτσικο. Να τι γράφει σχετικά με αυτούς στο τέλος του κειμένου του:
“Ποια είναι η πιο σοβαρή πτυχή της συνάντησης στο Βαρώσι; Τη διοργάνωσε η Ένωση Δικηγορικών Συλλόγων Τουρκίας, λέει. Νομικοί που δεν βλέπουν τα ανθρώπινα δικαιώματα τα οποία παραβιάζονται κατάφωρα στη δική τους χώρα. Σηκώνονται από την Τουρκία όπου καταπατείται το δίκαιο και ελέγχεται από έναν φασίστα δικτάτορα και έρχονται να μας παραδώσουν μαθήματα! Δεν γέλασαν μαζί σας τα κοράκια της Αμμοχώστου; Δεν σας έριξαν ένα τεράστιο άι σιχτίρ;”
Άι σιχτίρ, λοιπόν, και σε σένα Κουντρέτ
- Τα ενυπόγρραφα ενυπόγραφα κείμενα απηχούν τις απόψεις του συγγραφέα τους