Τα κράτη μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει μέτρα πλήρους μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο δύο οδηγιών της Επιτροπής
Αφορούν τους τομείς της ψηφιακής οικονομίας και της μετανάστευσης, των εσωτερικών υποθέσεων και της ένωσης ασφάλειας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίνει μια δέσμη αποφάσεων επί παραβάσει λόγω της μη κοινοποίησης από τα κράτη μέλη των μέτρων που έχουν ληφθεί για τη μεταφορά των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στο εθνικό δίκαιο. Η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στα κράτη μέλη που δεν έχουν κοινοποιήσει εθνικά μέτρα μεταφοράς οδηγιών, η προθεσμία για τη μεταφορά των οποίων στο εθνικό δίκαιο εξέπνευσε πρόσφατα.
Εν προκειμένω, 26 κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων και η Κύπρος, δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει μέτρα πλήρους μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο δύο οδηγιών της ΕΕ στους τομείς της ψηφιακής οικονομίας και της μετανάστευσης, των εσωτερικών υποθέσεων και της ένωσης ασφάλειας.
Τα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη έχουν τώρα προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στις προειδοποιητικές επιστολές και να ολοκληρώσουν τη μεταφορά των οδηγιών στο εθνικό δίκαιο. Σε διαφορετική περίπτωση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
Περισσότερες λεπτομέρειες είναι διαθέσιμες στο σχετικό δελτίο Τύπου.
Η Επιτροπή εγκρίνει τεχνικά πρότυπα για τα διασυνοριακά ευρωπαϊκά πορτοφόλια ψηφιακής ταυτότητας
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα κανόνες για τις βασικές λειτουργίες και την πιστοποίηση των ευρωπαϊκών πορτοφολιών ψηφιακής ταυτότητας (eID) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πλαισίου για την ψηφιακή ταυτότητα. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα ώστε τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν και να θέσουν σε κυκλοφορία τα δικά τους πορτοφόλια έως το τέλος του 2026.
Τέσσερις εκτελεστικοί κανονισμοί καθορίζουν ενιαία πρότυπα, προδιαγραφές και διαδικασίες για τις τεχνικές λειτουργίες των πορτοφολιών, όπως τους μορφότυπους δεδομένων που απαιτούνται για τη διασυνοριακή χρήση ψηφιακών εγγράφων και μέτρα που εγγυώνται την αξιοπιστία και την ασφάλεια των πορτοφολιών. Ο καθορισμός ενιαίων προτύπων και προδιαγραφών θα επιτρέψει στα κράτη μέλη να αναπτύξουν πορτοφόλια τα οποία θα είναι διαλειτουργικά και αποδεκτά σε ολόκληρη την ΕΕ, προστατεύοντας παράλληλα τα προσωπικά δεδομένα και την ιδιωτική ζωή. Τα δεδομένα αποθηκεύονται τοπικά στο πορτοφόλι και οι χρήστες έχουν τον έλεγχο των πληροφοριών που μοιράζονται, καθώς ο σχεδιασμός των πορτοφολιών δεν περιλαμβάνει κανένα στοιχείο παρακολούθησης ή κατάρτισης προφίλ. Επίσης, στα πορτοφόλια θα ενσωματωθεί ένας πίνακας ελέγχου απορρήτου, ο οποίος θα παρέχει πλήρη διαφάνεια σχετικά με το πώς και προς ποιους κοινοποιούνται οι πληροφορίες από το πορτοφόλι.
Ο πέμπτος εκτελεστικός κανονισμός θεσπίζει προδιαγραφές και διαδικασίες για τη δημιουργία ενός ισχυρού πλαισίου για την πιστοποίηση των πορτοφολιών ψηφιακής ταυτότητας, κατοχυρώνοντας την ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και των χρηστριών.
Τα ευρωπαϊκά πορτοφόλια ψηφιακής ταυτότητας θα προσφέρουν στα φυσικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν έναν ενιαίο, αξιόπιστο και ασφαλή τρόπο ταυτοποίησης κατά την πρόσβαση σε δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες σε διασυνοριακό επίπεδο. Για παράδειγμα, τα ψηφιακά πορτοφόλια μπορεί να χρησιμοποιούνται για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού, την απόδειξη της ηλικίας ενός ατόμου, την ανανέωση ιατρικών συνταγών, την ενοικίαση αυτοκινήτου ή την επίδειξη αεροπορικών εισιτηρίων.
Οι εκτελεστικοί κανονισμοί θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εύθετο χρόνο και θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες από τη δημοσίευσή τους.
Η νέα ευρωπαϊκή έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης καταγράφει τη μείωση των βασικών δεξιοτήτων, ενώ προτείνει περαιτέρω προσπάθειες όσον αφορά τη μάθηση για τη βιωσιμότητα
Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2024, η οποία εκπονήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δημοσιεύθηκε σήμερα με την ευκαιρία της Ημέρας Εκπαίδευσης για το Κλίμα 2024, εξετάζει διεξοδικά την εξέλιξη των βασικών δεξιοτήτων των νέων Ευρωπαίων, παρέχοντας αριθμητικά στοιχεία για κάθε κράτος μέλος. Συνολικά, μεταξύ των σημερινών 15χρονων αγοριών και κοριτσιών, παρατηρείται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) κατακόρυφη πτώση-ρεκόρ των δεξιοτήτων στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, με το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού να επιδεινώνει τις ήδη πτωτικές τάσεις. Ένας στους τρεις μαθητές δεν μπορεί να πραγματοποιήσει βασικούς μαθηματικούς υπολογισμούς και ένας στους τέσσερις έχει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση και τις θετικές επιστήμες. Η ανάλυση δείχνει ότι οι νέοι και οι νέες από μειονεκτούντα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα έχουν έξι φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σύγκριση με τους ομολόγους τους που προέρχονται από πιο ευνοημένα περιβάλλοντα.
Η φετινή έκθεση επικεντρώνεται επίσης στη μάθηση για τη βιωσιμότητα, καταδεικνύοντας ότι τα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα της ΕΕ έχουν αρχίσει να βοηθούν τα σχολεία να αναπτύξουν τη μάθηση για τη βιωσιμότητα.
Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης είναι μια σειρά ετήσιων εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες χρησιμεύουν ως πύλη για τη μάθηση σ’ ολόκληρη την ΕΕ. Η έκδοση του 2023 επικεντρώνεται στην έλλειψη εκπαιδευτικών στην Ευρώπη.
Η εμβληματική πρωτοβουλία της Επιτροπής «Δρόμοι προς τη σχολική επιτυχία» προωθεί ήδη καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για όλους τους εκπαιδευόμενους, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό, πολιτιστικό ή προσωπικό τους υπόβαθρο. Στο πλαίσιο της νέας Επιτροπής (2024-2029), θα τεθούν σε προτεραιότητα οι εργασίες για την προώθηση των βασικών δεξιοτήτων, καθώς και ένα σχέδιο δράσης για τις βασικές δεξιότητες που θα βοηθήσει τα κράτη μέλη να ενισχύσουν περαιτέρω την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων όλων των νέων και να βελτιώσουν τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, ήδη από την προσχολική ηλικία αλλά και σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) του 2022 των χωρών της ΕΕ είναι διαθέσιμες εδώ. Επιπλέον, η ΕΕ ενθαρρύνει και στηρίζει τον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, ώστε να αναλάβει δράση για ένα πιο πράσινο και πιο βιώσιμο μέλλον και να ενισχύσει τις ανθεκτικές στις μελλοντικές εξελίξεις δεξιότητες των εκπαιδευόμενων.