Πύλη εμβολιασμού: Παρά τα λάθη και τις παραλείψεις “ουδένα πήρε ο δαίμονας”

Πύλη εμβολιασμού: Παρά τα λάθη και τις παραλείψεις “ουδένα πήρε ο δαίμονας”

Από την αρχή  του εμβολιαστικού  προγράμματος  της κυβέρνησης γινόμαστε συχνά μάρτυρες να “πέφτει” η διαδικτυκή πύλη. Για μια χώρα , με  τον  μικρό  πληθυσμό της Κύπρου αυτό είναι ασυγχώρητο έως , θα λέγαμε, και εγκληματικό. Για το φαινόμενο αυτό η Κύπρος μπορεί να καταταγεί στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες! 

Παρόλα αυτά , η κυβέρνηση,  και κυρίως ο πρόεδρος Αναστασιάδης, δείχνουν να “σφυρίζουν ” αδιάφορα. Πρόεδρος Αναστασιάδης και υπουργός Υγείας κάνουν εκκλήσεις- και πολύ ορθά – στον κόσμο να εμβολιαστεί  για να άντιμετωπιστεί η πανδημία του κορονοϊού, αλλά οι υπεύθυνοι είναι ανίκανοι να λειτουργήσουν τις διαδικτυακές πύλες για τον εμβολιασμό. Κάθε λίγο και λιγάκι αυτές ” παθαίουν ‘έμφραγμα” και οι απαντήσεις που δίνονται είναι αστείες. 

ΟΥΔΕΙΣ των αρμοδίων αισθάνθηκε την ανάγκη να παραιτηθεί για τα λάθη ή τις παραλείψεις του και ουδείς παύτηκε. Επίσης, δεν ακούσαμε τον πρόεδρο Αναστασιάδη να λέει – και στην προκειμένη περίπτωση θα ήταν δικαιολογημένος – αυτό που είχε πει , πριν καιρό σε δημοσιογράφους ” θα σας πάρει ο δαίμονας”.

Μεταφέρω εδώ κάποιες απόψεις, που διατύπωσε , σε άρθρο του στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας “Καθημερινή” Κύπρου ο συνάδελφος Απόστολος Τομαράς.  Προχθές, μεταξύ άλλων  έγραψε εύστοχα: 

“Σοβαρά ζητήματα προκύπτουν και για την εταιρεία που έχει ανάλαβε να στήσει την πλατφόρμα. Ένα μήνα σχεδόν μετά την εμφάνιση των πρώτων προβλημάτων, ο σχεδιαστής του έργου αδυνατεί να βάλει ένα τέλος σε αυτά, εξέλιξη που δημιουργεί ερωτηματικά.

Παρά τον θόρυβο που έχει προκληθεί και παρά τις δυσμενείς αναφορές, η εταιρεία που ανάπτυξε το λογισμικό της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει τις δικές της απαντήσεις. Η «Κ» επικοινώνησε με υψηλόβαθμο στέλεχος της NCR, εισπράττοντας την άρνηση δημόσιας τοποθέτησης, λόγω συμβατικών ζητημάτων. Άρνηση που ουδόλως μειώνει τις ευθύνες τις εταιρείας η οποία σημειωτέoν ανέλαβε το λογισμικό του Γενικού Σχεδίου Υγείας, κόστους 55 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες που υπάρχουν, η NCR ανέλαβε το έργο της εμβολιαστικής Πύλης κάτω από ιδιάζουσες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία. Η ανάθεση του έργου έγινε με απευθείας ανάθεση (low cost έργο) με την χρήση των σέρβερ της Cyta. Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου η ενημέρωση των βάσεων της Πύλης γίνεται μια φορά την ημέρα, δεν είναι σε πραγματικό χρόνο, το δε λογισμικό ασφαλείας και επιβεβαίωσης χρήστη είναι της αμερικανικής oracle”.

Και σε άλλο σημείο ο Α. Τομαράς θέτει τα εξής ουσιώδη  ερωτήματα:

-Γιατί δεν επιδιορθώθηκε το λογισμικό της Πύλης με το που εμφανίσθηκαν οι πρώτες αδυναμίες;

-Γιατί δεν επιλέχθηκε σέρβερ μεγάλου παρόχου (Microsoft ή ΑΜΑΖΟΝ) που μπορεί να απορροφήσει την πίεση μαζικών επισκέψεων;

-Γιατί δεν προβλέφθηκε εξ αρχής ο αριθμός επισκέψεων δικαιούχων;

-Ποιος ο ρόλος του Τμήματος Υπηρεσιών Πληροφορικής (ΤΥΠ) στην δημιουργία των προδιαγραφών της Πύλης Εμβολιασμού;

-Ποιο το κόστος ανάθεσης της Πύλης Εμβολιασμού;

-Πόσοι προγραμματιστές εργάζονται στην εξέλιξη της;

-Ποιος ο ρόλος του Υφυπουργείου Έρευνας και Καινοτομίας στον σχεδιασμό της Πύλης;”

Είναι σαφές ότι προκύπτει μείζον  ζήτημα ενδελεχούς έρευνας , γιατί, εκτός των άλλων, φαίνεται , όπως και στα rapid tes, να επωφελήθηκαν οικονομικά , με αφανείς διαδικασίες, ημέτεροι της κυβέρνησης των «αρίστων». 

Αφού από την αρχή , για να μην πω πριν από την αρχή, είδαν, εκτός και αν σκοπίμως εθελοτυφλούσαν , ότι θα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα, γιατί δεν ζήτησαν τεχνογνωσία από την Ελλάδα; Αλλού και αλλού ξοδεύουν άνευ λόγου χρήματα, τί εμπόδιζε να πληρώσουν  δικαιώματα στους Έλληνες προγραμματιστές ;  Τόσο μεγάλο κόμπλεξ υπάρχει;

Στην Ελλάδα έχουν ένα πραγματικά απίστευτο σύστημα.  Ο  αδελφός μου πήγε  στο  φαρμακείο και ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ σε  2 λεπτά του έκλεισαν   ραντεβού  για το εμβόλιο της επιθυμίας του στο πιο κοντινό στο σπίτι του εμβολιαστικό κέντρο. Επίσης, μου ανέφερε ότι ,  εφόσον έκανες άυλη εγγραφή ,  έρχεται μήνυμα στο κινητό. Και αν δεν σου αρέσει το εμβόλιο, μπαίνεις μέσα και  το αλλάζεις.

Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στην Κύπρο.

Φίλος,  ο οποίος έχει επιβαρυμένο ιατρικό ιστορικό του έκλεισαν οι  αθεόβοι ραντεβού -αν ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ- από την Λάρνακα στη Πόλυ Χρυσοχούς. Και σαν να μην έφτανε αυτή η ταλαιπωρία,  αυθαίρετα του άλλαξαν το Pfizer με AstraZeneca . O φίλος δεν  πήγε  και τώρα δεν μπορεί να εμβολιαστεί , γιατί… είναι  ηλικιωμένος.

Παραπονέθηκε στο Υπουργείο Υγείας, στο οποίο έγραψε:  «Βάζετε συνεχώς ενημερώσεις για εμβολιασμούς, όπως η πιο πρόσφατη με πολλές λεπτομέρειες,  αλλά ΠΟΤΕ δεν μας λέτε, γιατί αφήνεται πίσω άτομα μεγάλων ηλικιών που για διάφορους λόγους δεν εμβολιάστηκαν. Ποιανού φαεινή ιδέα ήταν να μένουν  πίσω μεγάλες ηλικίες και χειρότερα ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ στο θέμα,  έστω και πληροφοριακά. Ευχαριστώ».

Του  απάντησε ένας αλγόριθμος, αγγλικά και ελληνικά. «Καλημέρα σας, το αίτημά σας έχει παραληφθεί και θα επεξεργαστεί».

Ακόμη το επεξεργάζονται το ερώτημα… Κόλλησε ο αλγόριθμος!

ΥΓ : Με αναστάσιμους χαιρετισμούς στον πρόεδρο Αναστασιάδη , τον υπουργό Υγείας, τον υφυπουργό Έρευνας και Καινοτομίας και στην NCR

Αριστείδης Χ. Βικέτος

Share this post