Aφωνία Υπουργείου Παιδείας για το δοκίμιο της Φυσικής

Aφωνία Υπουργείου Παιδείας για το δοκίμιο της Φυσικής

Παρόλο ότι παρήλθαν περισσότερες από 24 ώρες το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει  πάρει θέση για το γραπτό της Φυσικής στις Παγκύπριες Εξετάσεις, αλλά και για την πρακτική δοκιμασία για τους μαθητές του Αθλητικού Σχολείου.

Το γραπτό , σύμφωνα με τους μαθητές που παρακάθισαν στην εξέταση, βασιζόταν σε ύλη, που λόγω της πανδημίας του κορονοϊού , δεν διδάχτηκαν, ενώ οι μαθητές του Αθλητικού  δεν είχαν επαρκή χρόνο για  να προετοιμαστούν για την πρακτική δοκιμασία.
Μέχρι το απόγευμα δεν υπήρξε ανακοίνωση από το Υπουργείο, το οποίο καθημερινά εκδίδει πολλές ανακοινώσεις τύπου για δραστηριότητες του Υπουργού, Πρόδρομου Προδρόμου.

Αργά το μεσημέρι στείλαμε προς τον υπουργό τις ακόλουθες ερωτήσεις:

-Πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι στο γραπτό του μαθήματος της Φυσικής κατά τις Παγκύπριες Εξετάσεις τέθηκαν ασκήσεις πολύ δύσκολες , τις οποίες οι μαθητές  δεν είχαν διδαχθεί;
– Θα αναζητηθούν ευθύνες από τους θεματοθέτες;
 
-Προτίθεστε να προβείτε σε ενέργειες για να μην επηρεαστούν αρνητικά οι βαθμολογίες των μαθητών;
Απαντήσεις στις ερωτήσεις δεν έχουν δοθεί ακόμη. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι είχε προκύψει ζήτημα με το γραπτό της Χημείας. Καθηγητές Φυσικής μας ανέφεραν ότι “φέτος, λόγω της διακοπής των μαθημάτων εξ ‘ αιτίας της πανδημίας, έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχή από τους θεματοθέτες”.

Η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ) έστειλε στον υπουργό Παιδείας την ακόλουθη επιστολή: 

“Έντιμε κύριε Υπουργέ,
Σας αποστέλλουμε αυτή την επιστολή γιατί ως ΠΣΕΜ έχουμε δεχθεί δεκάδες επιστολές και παράπονα από συμμαθητές μας όσον αφορά το γραπτό των Παγκύπριων εξετάσεων Φυσικής και την πρακτική δοκιμασία για τους μαθητές του Αθλητικού Σχολείου.
Οι εξετάσεις αποτελούν μια αγχωτική και εξοντωτική διαδικασία για τους μαθητές. Το άγχος ενισχύεται ακόμη περισσότερο κατά τη φετινή χρονιά λόγω και της κατάστασης που δημιουργήθηκε με την πανδημία του κορωνοϊου. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν θεωρούμε απαράδεκτο το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο δυσκολίας με ασκήσεις που δεν διδάχτηκαν ποτέ οι μαθητές στο γραπτό της Φυσικής και το πολύ μικρό χρονικό διάστημα που είχαν οι μαθητές του Αθλητικού για να προετοιμαστούν για την πρακτική δοκιμασία.
Από τη στιγμή που θέλουμε να μιλάμε για δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, οι Παγκύπριες εξετάσεις και ιδίως μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες οφείλουν να είναι ως προς το περιεχόμενο και το ύφος σωστά διατυπωμένες ώστε κάθε μαθητής να μπορεί χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά και την κριτική του σκέψη να μπορεί να ανταπεξέλθει στο γραπτό.
Ευελπιστούμε λοιπόν κύριε Υπουργέ, πως το Υπουργείο θα προχωρήσει στα απαραίτητα διαβήματα, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα πληγούν οι βαθμολογίες των μαθητών. Επιπλέον σας παρακαλούμε όπως διασφαλίσετε ότι τα υπόλοιπα μαθήματα θα έχουν θέματα στα οποία οι μαθητές θα μπορούν να ανταπεξέλθουν δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών της φετινής χρονιάς.
Θεωρούμε πως σε αυτές τις περιπτώσεις η αξιολόγηση των μαθητών πρέπει να γίνει με βάση την προσέγγιση τους στον τρόπο επίλυσης της άσκησης και στον τρόπο σκέψης που εφάρμοσαν και όχι στο αποτέλεσμα. Ακόμα, να υπάρξει περαιτέρω αναγωγική αύξηση των βαθμολογιών αλλά και να παρθούν όσα μέτρα κρίνονται απαραίτητα για διασφάλιση των δικαίων των μαθητών.
Είμαστε σίγουροι ότι συμμερίζεστε την έντονη ανησυχία των μαθητών. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων”.

*Παρατίθεται το γραπτό, όπως αυτό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας. 

ΓΡΑΠΤΟ ΦΥΣΙΚΗΣ 2020 by ARISTEIDIS VIKETOS on Scribd

 

Share this post