Ευθύνες σε Οδυσσέα, ΜΟΚΑΣ και Νομική Υπηρεσία από την Ερευνητική Επιτροπή για τις πολιτογραφήσεις

Ευθύνες σε Οδυσσέα, ΜΟΚΑΣ και Νομική Υπηρεσία από την Ερευνητική Επιτροπή για τις πολιτογραφήσεις

Η Επιτροπή Νικολάτου ¨”καρφώνει” το γραφείο Τ. Παπαδόπουλος – Διαμαρτύρονταν γιατί έκλεισαν οι τρύπες της απάτης για τα “χρυσά διαβατήρια”

Σοβαρές ευθύνες ως προς το ρόλο που διαδραμάτισαν η ελεγκτική υπηρεσία, η ΜΟΚΑΣ και η νομική υπηρεσία σε ότι αφορά τους ελέγχους για το Κυπριακό Επενδυτικό Πρόγραμμα, εντοπίζει μεταξύ άλλων στο τελικό της πόρισμα η ερευνητική επιτροπή Νικολάτου για τις κατ’ εξαίρεση πολιτογραφήσεις.

Το πόρισμα για τα «χρυσά» διαβατήρια, επιδίδεται σήμερα από την 4μελή ερευνητική επιτροπή στον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας Γιώργο Σαββίδη, βάσει του χρονοδιαγράμματος και τους όρους εντολής που καθόρισε η νομική υπηρεσία.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Λεύκου Χρήσου στην οικονομική ιστοσελίδα  StockWatch, στο τελικό πόρισμα, σε σχέση με το ενδιάμεσο, έχουν προστεθεί ακόμη τρία κεφάλαια, που αφορούν στο ρόλο της ελεγκτικής και νομικής υπηρεσίας.

Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται καταγραφή πολλών καταγγελιών σε σχέση με το επίμαχο ζήτημα των πολιτογραφήσεων, οι οποίες τέθηκαν ενώπιον της επιτροπής, από δικηγορικά γραφεία, λογιστές και απλούς πολίτες.

«Ανεπάρκεια» από ελεγκτική υπηρεσία

Η τετραμελής υπό τον τέως πρόεδρο του Ανωτάτου Δικαστηρίου Μύρωνα Νικολάτο επιτροπή, στο κεφάλαιο για το ρόλο της ελεγκτικής υπηρεσίας φαίνεται να διαπιστώνει ανεπάρκεια σε ότι αφορά τον έλεγχο για τα «χρυσά» διαβατήρια.

Γίνεται αναφορά στον έλεγχο που διενήργησε η ελεγκτική υπηρεσία στο υπουργείο εσωτερικών το 2016 για τις πολιτογραφήσεις χωρίς να γίνει ουδεμία έκθεση ή να καταγραφούν επισημάνσεις ή συστάσεις προς τος αρμόδιο υπουργείο για βελτίωση των διαδικασιών.

Όπως σημειώνεται, ο γενικός ελεγκτής της Δημοκρατίας Οδυσσέας Μιχαηλίδης, αντέδρασε μετά τον Αύγουστο του 2020 όταν ήρθαν στο φως της δημοσιότητας οι αποκαλύψεις του Al Jazeera.

Ενδεικτικές είναι οι αναφορές του πρώην υπουργού εσωτερικών Σωκράτη Χάσικου στην κατάθεση του στην ερευνητική επιτροπή Νικολάτου, τρείς μήνες πριν αποβιώσει, σε σχέση με την εμπλοκή του γενικού ελεγκτή, υποστηρίζοντας ότι η ελεγκτική υπηρεσία από το 2016, μέχρι την αποχώρηση του από το ΥΠΕΣ, δεν είχε θέσει ενώπιον του οποιαδήποτε έκθεση για τις πολιτογραφήσεις. 

Η πρώτη εμπλοκή του γενικού ελεγκτή είχε γίνει τον Ιανουάριο του 2020 με αφορμή το επίμαχο ταξίδι του ΠτΔ στις Σεϋχέλλες με ιδιωτικό τζετ Σαουδάραβα ο οποίος είχε πολιτογραφηθεί.

Απλά στη διάρκεια της έρευνας διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι είχαν παραχωρηθεί στον Σαουδάραβα και μέλη της οικογένειας του διαβατήρια της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Σημειώνεται ότι ο εκ των μελών της ερευνητικής επιτροπής είναι ο βοηθός γενικός ελεγκτής Κυριάκος Κυριάκου.

Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης, είχε αντιδράσει έντονα και ζήτησε παρέμβαση του γενικού εισαγγελέα Γ. Σαββίδη όταν ο κ. Κυριάκου, στο πλαίσιο των ερευνών της επιτροπής, είχε επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τη λειτουργό της ελεγκτικής υπηρεσίας που είχε διενεργήσει το νενομισμένο έλεγχο του ΥΠΕΣ το 2016 και ζητούσε πληροφορίες και διάφορα στοιχεία.

Στο πόρισμα, εξετάζεται και ο ρόλος της νομικής υπηρεσίας, επί Κώστα Κληρίδη, σε ότι αφορά τις πολιτογραφήσεις και όπως έχει διαρρεύσει φαίνεται να εντοπίζονται αδυναμίες και ως προς τις παρεμβάσεις της νομικής υπηρεσίας σε ότι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα.

Προβάλλεται ο ισχυρισμός στο πόρισμα ότι η νομική υπηρεσία θα μπορούσε να είχε δώσει περισσότερες γνωματεύσεις σε θέματα πολιτογραφήσεων, πράγμα το οποίο δεν φαίνεται να είχε γίνει με βάση τα ευρήματα της έρευνας.

Καταγγελίες από δικηγόρους, λογιστές

Σημαντικό είναι και το κεφάλαιο σε σχέση με τις καταγγελίες που τέθηκαν ενώπιον της επιτροπής από δικηγόρους, λογιστές και απλούς πολίτες σε σχέση με συγκεκριμένες πολιτογραφήσεις.

Αρκετές εκ των καταγγελιών χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης από τις ανακριτικές αρχές, κάτι το οποίο θα αποφασίσει ο γενικός εισαγγελέας, δηλαδή, κατά πόσο προκύπτουν ή όχι ποινικά ή άλλα αδικήματα.

Στο κάδρο και η ΜΟΚΑΣ

Από το ζωνάρι του τελικού πορίσματος δεν ξεφεύγει ούτε και η ΜΟΚΑΣ καθώς στο ενδιάμεσο τα μέλη της επιτροπής Νικολάτου διαπίστωσαν κενά ως προς τις παρεμβάσεις της εποπτικής αυτής αρχής. 

Τα μέλη της ερευνητικής επιτροπής επισημαίνουν ότι ο ρόλος της ΜΟΚΑΣ θα έπρεπε να ήταν πιο καταλυτικός και θα μπορούσε να παρέμβει και να φρενάρει πολιτογραφήσεις ύποπτων και σεσημασμένων αιτητών για κυπριακή υπηκοότητα.

Επισημαίνεται ότι η ΜΟΚΑΣ θα έπρεπε να είχε προβεί σε πιο διεξοδικούς ελέγχους ύποπτων λογαριασμών, να διερευνήσει τη διαδρομή των χρημάτων και αν αυτή ήταν αποτέλεσμα παράνομων δραστηριοτήτων.

Η επιτροπή σημειώνει ότι η ΜΟΚΑΣ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο σε ότι αφορά την καταπολέμηση της διαφθοράς και έχει το δικαίωμα να διερευνά τέτοια αδικήματα που αφορούν στη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή ύποπτες συναλλαγές.

Στο μεσοδιάστημα, μεταξύ του ενδιάμεσου και του τελικού πορίσματος, η τετραμελής επιτροπή εντόπισε ακόμη 112 υποθέσεις υψηλού ρίσκου οι οποίες καταγράφονται στο χρονικό διάστημα μεταξύ 2016 – 2020.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της αστυνομίας Χρ. Ανδρέου, δήλωσε την περασμένη βδομάδα ότι δέκα ανακριτές έχουν διοριστεί και άρχισαν το έργο της διερεύνησης των επιλήψιμων με βάση το πόρισμα υποθέσεων. 

Υπενθυμίζεται ότι στο ενδιάμεσο πόρισμα είχαν εντοπιστεί ποινικές και διοικητικές ευθύνες.

Σε ότι αφορά τις πολιτικές ευθύνες, το σκέλος αυτό θα ξεκαθαρίσει από τις περαιτέρω διερευνήσεις της νομικής υπηρεσίας και των ανακριτικών αρχών.

Μέλη της ερευνητικής επιτροπής είναι ο Μύρωνας Νικολάτος, τέως πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου, η Δήμητρα Καλογήρου, πρόεδρος της ΕΚ, ο Παύλος Ιωάννου, χρηματοοικονομικός επίτροπος και ο Κυριάκος Κυριάκου, βοηθός γενικός ελεγκτής της Δημοκρατίας.

Εξάλλου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Μανώλη Καλατζή  στην εφημερίδα “Πολίτης” προβλήματα φαίνεται να προκύπτουν για  τα  δικηγορικά  γραφεία  «Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ», «Ανδρέας Δημητριάδης & Σία ΔΕΠΕ», «Κ. Χρυσοστομίδης & Σία ΔΕΠΕ» κ.ά. Ήδη από το πόρισμα της Επιτροπής Καλογήρου είχε τεθεί θέμα διερεύνησης πιθανών ποινικών και πειθαρχικών ευθυνών για κάποια δικηγορικά γραφεία, κάτι που διαπιστώνεται και επαναλαμβάνεται για μεγαλύτερο αριθμό δικηγορικών γραφείων και στο πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής Νικολάτου.

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται : “Παρά το ότι τη δημόσια συζήτηση και ιδιαιτέρως κατά την προεκλογική περίοδο, μονοπώλησε η εμπλοκή στο ΚΕΠ του δικηγορικού γραφείου «Νίκος Αναστασιάδης & Συνεταίροι ΔΕΠΕ», δεν φαίνεται να προκύπτουν στοιχεία για πιθανές ποινικές ή πειθαρχικές ευθύνες, ωστόσο παραμένουν ανοικτά θέματα δεοντολογίας και ηθικής τάξης, λόγω της σύνδεσης του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Τρύπα στο σύστημα με καταθέσεις

Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι ότι στην απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει την «τρύπα», αντέδρασε έντονα το δικηγορικό γραφείο «Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ», και μάλιστα υπάρχει εκτενής συζήτηση και αλληλογραφία του γραφείου με το Προεδρικό και τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών. Αντίδραση υπήρξε και από την εταιρεία Arton Capital, της οποίας νομικοί σύμβουλοι είναι το γραφείο «Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ». Όπως αναφέρεται στην ενδιάμεση έκθεση της Επιτροπής Νικολάτου «από τους φακέλους υψηλού κινδύνου που έχουν εξεταστεί, φαίνεται ότι το δικηγορικό γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ, συνεργαζόταν με την εταιρεία Arton Capital για προσέλκυση επενδύσεων».

Στην έκθεση σημειώνεται πως «η Arton Capital είναι διεθνής εταιρεία συμβούλων μετανάστευσης, με παρουσία σε διάφορες χώρες του κόσμου. Μέρος των υπηρεσιών που προσφέρει, είναι να εντοπίζει επενδυτές που επιθυμούν να αποκτήσουν διαβατήριο μέσω επενδύσεων».

Αφήστε ανοικτή την τρύπα

Όταν το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε το 2014 να κλείσει το παράθυρο του κόλπου με τα δάνεια, προκλήθηκαν αντιδράσεις. Όπως αναφέρεται στο ενδιάμεσο πόρισμα «η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας στις 15.09.2014, προκαλώντας την άμεση αντίδραση του δικηγορικού γραφείου Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ και της εταιρείας Arton Capital. Συγκεκριμένα, με ξεχωριστές επιστολές/ηλεκτρονικά μηνύματα, προς το Υπουργείο Εσωτερικών, Υπουργείο Οικονομικών, Προεδρικό Μέγαρο (επιστολές ημερομηνίας 26.09.2013 – προφανώς πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους και η σωστή ημερομηνία της επιστολής είναι 26.09.2014, 25.09.2014 και 29.09.2014) ζητούσαν να δοθεί μεταβατική περίοδος 6 μηνών, προκειμένου οι αιτήσεις των επενδυτών που βρίσκονται στο στάδιο της εξέτασης της αίτησής τους (σύμφωνα με την Arton Capital ήταν περί του γύρω στις 145 σε αριθμό, περιλαμβανομένου σεΐχη από τα Εμιράτα) να διεκπεραιωθούν. Στην επιστολή τους, το γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ, αναφέρουν δε, μεταξύ άλλων, ότι ‘είναι πρόδηλο ότι αν δεν δοθεί σε αυτούς τους επενδυτές μεταβατική περίοδος χάριτος 6 μηνών ούτως ώστε να καταθέσουν την αίτησή τους, τότε το σχέδιο θα χάσει την αξιοπιστία του και οι επενδυτές που δειλά εμπιστεύτηκαν ξανά την Κύπρο θα τη δυσφημούν ανεπανόρθωτα’».

Ήθελαν συνάντηση με Πρόεδρο

Από το ενδιάμεσο πόρισμα της Επιτροπής Νικολάτου,  προκύπτει έντονη ανησυχία του δικηγορικού γραφείου Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ και των πελατών του της εταιρείας Arton Capital, από την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, να παρεμποδίσει την κατάχρηση της διαδικασίας, με την οποία οι μόνοι που κέρδιζαν ήταν οι ίδιοι, χωρίς να ενισχύεται ουσιαστικά η κυπριακή οικονομία. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι προειδοποιήσεις τους προς την κυβέρνηση αφορούσαν «δυσφήμηση» της Κύπρου, και απώλεια εσόδων τα οποία υπολόγιζαν στα 300 εκατ. ευρώ. Για την απόφαση που λήφθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο τον Σεπτέμβριο του 2014 (απαγόρευση χρήσης της κατάθεσης για εξασφάλιση δανείου), υπήρχαν ανησυχίες από το 2013. Η Arton Capital, υποστήριξε ότι είχε διαβεβαίωση από τον Σταύρο Μιχαήλ, του Υπουργείου Οικονομικών στις 17.12.2013, σύμφωνα με την οποία, η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, με αρ. 75148 στις 24.05.2013, δεν προνοούσε την απαγόρευση χρήσης της κατάθεσης για εξασφάλιση δανείου από τους επενδυτές του ΚΕΠ. Ο κ. Μιχαήλ απαντούσε σε ερώτημα που είχε υποβληθεί από το δικηγορικό γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ. Το ίδιο δικηγορικό γραφείο ζήτησε νέες διευκρινίσεις για το ίδιο θέμα στις 27.10.2014, αλλά η απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών δεν εντοπίστηκε από την Επιτροπή Νικολάτου.

Τις 12.11.2014 η Arton Capital  απευθύνθηκε απευθείας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ζητούσε συνάντηση, αναφέροντας πως «μόνο η δική σας παρέμβαση μπορεί να αποτρέψει μια νέα διεθνή δυσφήμηση της Κύπρου»!

Κατανόηση από το Προεδρικό

Η Arton Capital στην επιστολή της προς το Προεδρικό ανέφερε πως είχαν γίνει προσπάθειες συνάντησης με τον υπουργό εσωτερικών (Σ. Χάσικο) χωρίς αποτέλεσμα, ενώ το Υπουργείο Οικονομικών (Χ. Γεωργιάδης) συμφωνούσε με τις θέσεις τους, για παροχή περιόδου χάριτος 6 μηνών. Το ενδιαφέρον βρίσκεται στη διαπίστωση της Επιτροπής Νικολάτου ότι, «το Προεδρικό διαβίβασε την επιστολή της Arton Capital προς το Υπουργείο Εσωτερικών με οδηγίες ‘να εξεταστεί το αίτημα καθόσον η επιχειρηματολογία του αποστολέα  φαίνεται να είναι λογική’».

Τα παράδοξα όμως δεν τελειώνουν με τις οδηγίες του Προεδρικού, αλλά όπως διαπιστώνει η Επιτροπή Νικολάτου «το παράδοξο είναι ότι η εν λόγω επιστολή, η οποία παραλήφθηκε από το Αρχείο του Προεδρικού Μεγάρου, φέρει σφραγίδα ημερομηνίας 14.11.2014, ενώ η διαβιβασθείσα  προς το Υπουργείο Εσωτερικών επιστολή, φέρει ημερομηνία 12.11.2014 (προγενέστερη δηλαδή της παραλαβής της από το Αρχείο του Προεδρικού). Μάλιστα υπάρχει επίσης χειρόγραφο σημείωμα, το οποίο αναφέρει ‘6.11.2014 Διαβιβάστηκε στον Υπ. Ες.’».

Δηλαδή το Προεδρικό φάνηκε να είναι «πιο γρήγορο και από τη σκιά του». Πριν καν παραλάβει την επιστολή, την είχε διαβιβάσει και είχε δώσει και οδηγίες στο Υπουργείο Εσωτερικών για ικανοποίηση του αιτήματος!

Τους χάλασαν την «μπίζνα»

Στο ενδιάμεσο πόρισμα της Επιτροπής Νικολάτου, ερμηνεύεται η ανησυχία και η αντίδραση του δικηγορικού γραφείου Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ, το οποίο ήταν πάροχος στο ΚΕΠ και νομικός σύμβουλος της εταιρείας Arton Capital. Στη σελίδα 297 του ενδιάμεσου πορίσματος αναφέρεται πως η Arton Capital «διαφήμιζε το επενδυτικό σχέδιο, ως ένα σχέδιο στο οποίο ο επίδοξος επενδυτής φέρνει μεν μια κατάθεση στην Κύπρο, αλλά τη λαμβάνει πίσω υπό τη μορφή δανείου, πληρώνει τα έξοδα του δανείου, πλέον το κόστος της μόνιμης κατοικίας, πλέον αμοιβές στους παρόχους υπηρεσιών και ακολούθως, με τη λήξη της τριετούς προθεσμίας της κατάθεσης, αποπλήρωνε το δάνειο και μπορούσε να αποχωρήσει από την Κύπρο, έχοντας ‘επενδύσει’ μόνο το ποσό των τόκων, πλέον τη μόνιμη κατοικία, ποσό βεβαίως πολύ μικρότερο, περίπου 900 χιλ ευρώ, σε σχέση με τα 5 εκατ. ευρώ που υποτίθεται ότι επένδυε στην κυπριακή οικονομία.

Το Υπουργείο Οικονομικών δεν απαγόρευε την πρακτική (να δίνονται δάνεια με εγγύηση την κατάθεση), πλην όμως στις 25.06.2014 διευκρίνισε ότι το ποσό του δανείου (εάν υφίστατο τέτοιο), θα έπρεπε να χρησιμοποιείται για επενδύσεις στην Κύπρο, κάτι που, προσέκρουε στα όσα διαφήμιζε η Arton Capital στο εξωτερικό».

Κ. Πετρίδης: Ορθώς καταργήθηκε

Ο υπουργός Οικονομικών Κ. Πετρίδης στην κατάθεση που είχε δώσει ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής, είχε εκφράσει την άποψη ότι ορθώς καταργήθηκε, έστω και αργά, η δυνατότητα κάποιου να λαμβάνει δάνειο με εγγύηση την κατάθεση που έκανε για σκοπούς του ΚΕΠ, γιατί ήταν ένα κριτήριο που έπασχε καθώς «έγινε μεγάλη κατάχρηση σε σημείο που ενδεχομένως τούτο να αφορά και απάτη, διότι έρχετουν ο άλλος έβαλλε 5 εκατομμύρια σε έναν τραπεζικό λογαριασμό, με εκείνα τα 5 εκατομμύρια έκαμε παράλληλα ένα δάνειο, εξασφαλισμένο δάνειο με βάση την κατάθεση και ενδεχομένως να έβγαλλε τα λεφτά έξω τζιαι έπαιρνα τα πίσω στη χώρα του, οπόταν εν τη ουσία απλώς πληρώνετουν η μίζα του μεσάζοντα και η διαφορά του τόκου και ο αιτητής έπαιρνε διαβατήριο».

Ποιος πλήρωνε και ποιος υπέγραφε;

Το ενδιάμεσο πόρισμα φέρνει ως παράδειγμα την περίπτωση του «επενδυτή» Mohamad Sayah Bernieh του οποίου πάροχος ήταν το δικηγορικό γραφείο «Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ». Όπως αναφέρεται «κατά την αξιολόγηση του φακέλου σχετικά με την κατ’ εξαίρεση πολιτογράφηση του Bernieh, διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσό της επένδυσης κατέληξε σε κυπριακό τραπεζικό ίδρυμα μέσω εμβάσματος από την Arton Capital. Επίσης δύο από τα πρόσωπα που υπέγραψαν το πεδίο συστάσεων (references) του εντύπου Μ127 προκύπτει ότι είναι διευθυντές της εταιρείας Arton Capital και της εταιρείας TPK European Status – Cyprus Citizenship & Residency Services Ltd, η οποία συνδέεται με το δικηγορικό γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ.

Η Επιτροπή Νικολάτου εκτιμά πως η εταιρεία Arton και το γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος, διευκόλυναν τον «επενδυτή» για να κάνει την αίτηση. Η Arton συνεισέφερε στα χρήματα της «επένδυσης» αφού αυτά θα λαμβάνονταν πίσω υπό τη μορφή δανείου, ενώ η TPK που συνδέεται με το γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος συνέστηνε τον επενδυτή υπογράφοντας το σχετικό έντυπο.

Και «ψεματάκια»;

Στην περίπτωση των ενήλικων θυγατέρων του επενδυτή Tarik Faisal Khalid Al Qasemi, (Naima και Layma) που πολιτογραφήθηκαν το 2016, με πάροχο το δικηγορικό γραφείο Τάσσος Παπαδόπουλος & Συνεργάτες ΔΕΠΕ, τα έντυπα Μ127 φέρουν υπογραφές ενώπιον του πρωτοκολλητή Παύλου Τέρλα. Το δικηγορικό γραφείο, υποβάλλοντας τις αιτήσεις ανέφερε σε επιστολή ημερομηνίας 11.12.2015  ότι όντως τα έντυπα υπεγράφησαν ενώπιον πρωτοκολλητή. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στο ενδιάμεσο πόρισμα οι δύο γυναίκες «φαίνεται ότι ουδέποτε ήρθαν στην Κύπρο κατά τον ουσιώδη χρόνο, επομένως οι εν λόγω δηλώσεις ενδεχομένως να ήταν ψευδείς και εκτιμάται ότι ενδεχομένως το δικηγορικό γραφείο Παπαδόπουλος, να γνώριζε ότι οι κ.κ. Naima T.F ALQasemi και Layma T.F ALQasemi, δεν υπέγραψαν ενώπιον πρωτοκολλητή».

Στην έκθεση Νικολάτου γίνεται υπενθύμιση των προνοιών του άρθρου 116 του περί Αρχείου Πληθυσμού Νόμου, στο οποίο αναφέρεται πως όποιος «δίδει οποιαδήποτε βεβαίωση σε γνώση του ότι αυτή είναι ψευδής ως προς το ουσιώδες στοιχείο της  ή όποιος από βαριά αμέλεια δίδει οποιαδήποτε βεβαίωση η οποία είναι ψευδής ως προς το ουσιώδες στοιχείο της, είναι ένοχος αδικήματος και υπόκειται, σε περίπτωση καταδίκης του, σε φυλάκιση για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει το ένα έτος ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τα χίλια ευρώ ή και τις δύο ποινές μαζί»”.

 

Share this post